[norton] Liveupdate vaker uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Iedereen die NAV gebruikt kent het wel. De liveupdate wordt maar 1x in de 2 weken ofzo uitgevoerd. Nou zou ik dit graag wat vaker willen laten uitvoeren. Dit gezien ik al 1x meegemaakt heb dat de virusdefinities op de pc net 2 dagen te oud waren voor een bepaald virus (Netsky.P) en vervolgens de hele PC vol stond met dat virus.
Nou heb ik al in het register gezocht of ik misschien ergens kon vinden hoe vaak Liveupdate kijkt naar nieuwe virusdefinities, maar daar staat niets in. Ook hier op GOT is er niets over terug te vinden, en met onze grote vriend Google kom ik alleen maar verwijzingen tegen voor de corporate versie (waar je dus zelf in kunt stelen op welke dagen de updates opgehaald moet worden), of het gaat over de 2000 versie waar dit ook nog kon.
Echter gebruik ik zelf NAV 2004, en daar is niets over te vinden hoe je dit zou kunnen veranderen. Volgens de website van Symantec zou als je "automatic liveupdate" aan zou hebben staan, je virusdefinities automatisch bijgewerkt moeten worden zodra er een internetverbinding is, maar uit ervaring blijkt dit dus niet zo te zijn. De ruim 2 weken oude virusdefinities op de pc van mijn moeder zijn hier stille getuigen van (pc staat 24/7 aan, en heeft een ADSL verbinding).

Is er iemand die een manier weet om Liveupdate regelmatiger (2x per week gezien de definities ook 2x per week worden bijgewerkt) te laten uitvoeren?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

je zou toch even zelf live update kunnen uitvoeren, als je niet zeker bent van de automaat. Dit doe ik zelf ook regelmatig.
Net zoals jij al zegt heeft norton vaak de neiging om zn updates niet binnen te halen (vaak ook wel trouwens).

En volgens mij kun je van de Symantic site specifieke updates binnenhalen die niet met de updates binnen komen, maar dit moet dan weer handmatig gebeuren.

correct me if I'm wrong ;)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik quote van de symantec site:
LiveUpdate virus definitions are usually released every Wednesday.
Alleen als er echt een noodzaak toe is wordt er eerder een update rondgestuurd.

Het is inderdaad mogelijk om handmatig met behulp van de "intelligent updater" je virus-definities zo vaak je maar wilt up te daten. :-)

Mocht je het nog niet geraden hebben; op de symantec site valt meer de lezen over IntelligentUpdate vs LiveUpdate

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Pendaco schreef op 29 mei 2004 @ 21:24:
je zou toch even zelf live update kunnen uitvoeren, als je niet zeker bent van de automaat. Dit doe ik zelf ook regelmatig.
Het is juist de bedoeling dat het automatisch gaat. Zodat je je er helemaal geen zorgen meer over hoeft te maken, en dat je er van uit kunt gaan dat je altijd de laatste definities binnen hebt.
A_L schreef op 29 mei 2004 @ 21:37:
Het is inderdaad mogelijk om handmatig met behulp van de "intelligent updater" je virus-definities zo vaak je maar wilt up te daten. :-)
Ik ben bekend met de intelligent update van symantec. Ideaal om te integreren in je virusscanner zodat als je hem installeerd hij ook meteen beveiligd is tegen de nieuwe virussen,
Maar het is zelfs nog meer moeite om de inteligent update te downloaden en te installeren, dan dat het is om op de liveupdate knop te klikken.

Ik ben op een website een programma tegen gekomen dat de intelligent updates automatisch ophaalt en installeerd, maar het moet toch ook mogelijk zijn om Liveupdate wat vaker te laten checken of er een nieuwere versie is?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Live update zooi kan je in geplande taken vinden en hij voert ze elke 4 uur uit, niet elke 2 weken :)

(Symantec NetDetect zo heet die task)

[ Voor 18% gewijzigd door SithWarrior op 30-05-2004 00:47 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

NAVCE Servers use the following command line:
AT \\<Computer name> <time> /every:m,t,w,th,f,sa,su <drive>:\progra~1\nav\vpdn_lu.exe /s
NAVCE Clients use the following command line:
AT \\<Computer name> <time> /every:m,t,w,th,f,sa,su c:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vpdn_lu.exe /s
LuAdmin uses the following command line:
AT \\<Computer name> <time> /every:m,t,w,th,f,sa,su <drive>:\progra~1\Liveup~1\luadmin -silent

Gewoon dus de standaard windows NT-scheduler AT gebruiken om te updaten

Bij ons voeren we sinds de netsky-zut een liveupdate om het uur uit.
De SAV-SMTP-scanner heeft zelf een instelling waarbij je de update om het uur kunt uitvoeren

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mijn ervaring bij de personal edition van NAV 2004 is dat 1 keer in de 4 uur toch meer dan zat is, Norton is niet elk uur bezig met updates uitbrengen ofzo :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

SithWarrior schreef op 30 mei 2004 @ 20:53:
Mijn ervaring bij de personal edition van NAV 2004 is dat 1 keer in de 4 uur toch meer dan zat is, Norton is niet elk uur bezig met updates uitbrengen ofzo :)
Nee symantec brengt niet elk uur een update uit, Maars als jouw update controle zeg om 12:12hr is geweest en er komt een update om 12:15hr uur dan zit jij daar nog bijna 4hr op te wachten en ik maximaal een uur, wat ik op het ogenblik acceptabel vind, zeker met de uitbraak van de Netsky varianten was 4 hr te lang en waren ze bij Symantec m.i. te traag.
Pagina: 1