Oude PIII 600BE op SE440BX2?

Pagina: 1
Acties:

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 09:50
Ik heb hier een oud Intel SE440BX2 moederbord liggen met een Pentium II 450Mhz processor erin. Nu staat er op de website van Intel dat je er ook een Pentium III kunt insteken, ik heb hier nog een PIII 600BE liggen (ook in een slot zoals de PII) met 256kb L2 cache en 133Mhz FSB. De proc staat niet in de lijst van proc's die ondersteund worden op de site van Intel, volgens die lijst ondersteunt dit board alleen proc's met 512kb cache. Zou deze proc in dit mobo werken of kan ik dit uittesten zonder bang te zijn dat het mobo of de proc kapot gaat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het natuurlijk proberen, die slot 1 gevallen zijn allemaal hetzelfde kwa pinout, de enige mogelijkheid dat ze het niet doen is dat de chip niet herkent wordt.
Die P3 600 zal waarschijnlijk wel gaan werken, echter op een FSB van 100, dus op 450mhz gezien dit geen BX133 plank is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon met SoftFSB de FSB op 133MHz zetten, gaat hoogstwaarschijnlijk wel lukken als je PCI en AGP het trekken. Verder zal de voltage te hoog zijn, maar een CuMine kan flink wat hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Intel mobo zal geen FSB van 133 doen -> Hij gaat draaien op 4.5 x 100 = 450 lijkt mij.
Enige voordeel wat je dan hebt boven je P2/450 is SSE en een snellere cache.

Een optie is proberen het Intel bord op 120 of 133MHz te laten draaien via tooltjes als SoftFSB (of een eventuele gehackte BIOS? ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gehackte Intel OEM BIOS... yeah right :+

SoftFSB of een hardware hack op de PLL zijn IMHO de enige opties. Ik meen te herinneren dat iemand een keer met SoftFSB een SE440BX (1 dus) op tussenliggende waardes tussen 66 en 100MHz gekregen heeft, dus dikke kans dat het ook voorbij de 100 kan gaan. Enig probleem is dat de PCI divider niet lager dan 1/3 kan, dus dat hij op 133MHz de PCI op 44.33, en dat is ERG hoog. Ik denk dat 124MHz de hoogste realistische optie gaat zijn 41.3MHz gaat vaak wel goed, maar alles boven 37.5MHz PCI is link (dat komt overeen met 112.3MHz, dus 505MHz CPU)

Oslik blyat! Oslik!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 09:50
Mmh dat is niet echt een optie denk ik, de pc is niet van mij maar voor een kennis waarvoor ik de pc wat aan het upgraden ben. Hij mag dus niet overclocked worden.
Ik denk er juist aan dat ik ook nog ergens een PIII 700Mhz met 100Mhz FSB heb liggen voor in een socket en ergens ook nog een slot1 naar socket 370 convertor, dan zou die proc dus wel op 700Mhz moeten werken volgens jullie? Ik wil wel eens vanalles proberen, maar ik ben nog altijd bang dat er iets mis gaat gaan met die voltages en dat ik dat mobo fry (CPU zou nog niet eens zo erg zijn...) :p ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titan_pi8 schreef op 30 mei 2004 @ 15:38:
Mmh dat is niet echt een optie denk ik, de pc is niet van mij maar voor een kennis waarvoor ik de pc wat aan het upgraden ben. Hij mag dus niet overclocked worden.
Ik denk er juist aan dat ik ook nog ergens een PIII 700Mhz met 100Mhz FSB heb liggen voor in een socket en ergens ook nog een slot1 naar socket 370 convertor, dan zou die proc dus wel op 700Mhz moeten werken volgens jullie? Ik wil wel eens vanalles proberen, maar ik ben nog altijd bang dat er iets mis gaat gaan met die voltages en dat ik dat mobo fry (CPU zou nog niet eens zo erg zijn...) :p ...
Dat moet op zich gaan, omdat hij op 7*100 draait.
Vraag is alleen of de core ondersteund wordt (die 700 heeft een cumine core).
Gewoon proberen en dan zie je het vanzelf.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mobo ga je niet roosteren, die is juist op hogere voltages berekend. De lagere VCore van een CuMine is geen enkel probleem ervoor.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1