Onstabiele PC -- weekje oud

Pagina: 1
Acties:

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 19:39
Ik heb een vaag probleem. M`n pc loopt om de zoveel minuten vast als ik een game speel of zelfs al in de desktop programmatjes als internet explorer etc gebruik. Krijg dan elke keer lekker een VPU recovery error waardoor m`n kaart in software mode beland en daarna resetten om met hetzelfde probleem te zitten een minuutje later.

Dis mijn hardware:

Antec 1080AMG tower met 430 watt antec truepower psu
SAMSUNG 1.44Mb diskdrive
2x Corsair 512MB DDR400 64MX64 PC400, Cas 2.5
MAXTOR 160.0Gb 7200RPM 6Y160M0 SATA
MSI K8T NEO FIS2R VIA KT800 ATHLON 64, DDR400, S-ATA, Audio
DVD ARTEC 16x48x RTL
Athlon 64 3200+
Sapphire ATI 9800 Pro Bulk

Ook XP uiteraard met sp1

Ik heb alles geprobeerd wat ik zon beetje kon bedenken. Oude geforce 3 erin gezet die op m`n oude pc prima werkt...ook crashed ie daarmee maar aangezien hier geen vpu recovery opzit moet ikhier dus meeresetten. De radeon is gekoeld door de zalman heatsink.
Catalyst 4.1 t/m 4.5 geprobeerd ook de omega drivers maar dat helpt allemaal niks.

Geheugen getest, prima. 1 stripje eruit geen succes. Geheugen timings lager gezet etc.

CPU temp 34 graden stressed ongeveer kan iets meer zijn. Kast temperatuur rond de 38-40.

Ik dacht zelf ook dat het misschien aan de geluidskaart lag ... ik gebruik onboard sound. Die had ik dus gedisabled maar dat hielp nog geen fluit

Verder heb ik het mobo geflashed naar de laatste versie (1.6)

Wat ook heel vaag is das het volgende...de 1ste dag dat ik die PC had zo rond de 21ste denk ik zo draaide die pc de heel dag prima zonder ook maar 1 crash. De volgende dag was hij onhandelbaar en nu crashed ie elke keer. In 1ste instantie dacht ik dus ok slechte videokaart ofzo dus terug en een nieuwe gekregen. Zalman blok erop voor extra koeling als het daar al aan lag...en ja hoor alles werkt weer prima voor 1 dag. Daarna was het weer een drama, crash crash crash.

Aangezien ik m'n geforce heb geprobeerd en die ook crashte op dezelfde manier sluit ik dus definitief uit dat het m`n videokaart is.

Nu komt het...bij de pc winkel zitten ze te testen en bij hun draait het systeem stabiel nadat ze meer dan een uur hadden staan benchmarken en UT2004 zaten te draaien :? . Benchmarks, UT2004...die bij mij al na 2 minuutjes crashte met een VPU fout.

Nu belt die man mij op en zegt dat het (hoe raar ook) aan m`n monitor zou kunnen liggen dat XP er moeite mee heeft :?. Helaas kan ik dat nu niet testen omdat die PC nu bij hun staat. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken. De voltages zijn ook in orde alles loopt stabiel maar toch crashed ie.

Hoe groot is de kans dat het daadwerkelijk aan m`n monitor ligt? Is btw een LG Flatron 915FT plus. Ding draait al 3 jaar perfect op m`n oude win98se systeem ik ben ook niet van plan em te vervangen.

Gloednieuwe PC en heb em 2 dagen kunnen gebruiken in de laatste anderhalve week. Heb er eerlijk gezegt nu al spijt van dat ik me geld er aan heb uitgegeven.

Waar zou het anders nog aan kunnen liggen als hij bij de winkel wel werkt en bij mij niet :/ ? Toch niet aan m`n dual optic logitec muis he |:( ik ben heb echt geen rationeel idee meer.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aangezien zowat elke kaart in je AGP slot problemen geeft, zou ik je willen adviseren je AGP speed terug te zetten van 8 naar 4 oid. Ook de fastwrite uitzetten als die aanstaat. Misschien is het AGP slot wel defect, zou je dus een andere mobootje moeten proberen (een amd64 mobo hebben de meeste mensen niet in een hoek liggen, ik weet het :P )
Zie zelf even niet de relevantie met de monitor..maar heb je voor je monitor de drivers geinstalleerd, of em als "plug en play" laten staan?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Dit kan eventueel aan je voeding liggen.
Maar ik denk dat er eerder sprake is van een ander probleem. waarom doet de pc het bij de winkel goed en bij jou niet? Wat is het verschil?
Persoonlijk denk ik dat het aan je stopcontact kan liggen.

Verwijderd

Is je stopcontact geaard? Crasht windows ook in safe-mode? Heb je het hangen en opstartproblemen gedeelte in de FAQ doorgenomen?

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 19:39
2Dutch schreef op 30 mei 2004 @ 16:02:
Aangezien zowat elke kaart in je AGP slot problemen geeft, zou ik je willen adviseren je AGP speed terug te zetten van 8 naar 4 oid. Ook de fastwrite uitzetten als die aanstaat. Misschien is het AGP slot wel defect, zou je dus een andere mobootje moeten proberen (een amd64 mobo hebben de meeste mensen niet in een hoek liggen, ik weet het :P )
Zie zelf even niet de relevantie met de monitor..maar heb je voor je monitor de drivers geinstalleerd, of em als "plug en play" laten staan?
Al de mogelijke instelling van 4x/8x agp, fastwrites uit etc heb ik allemaal al geprobeerd helaas. De monitor staat idd op Plug & play omdat m`n driver diskette daarvan alleen win 95/98 erop had staan. Tis een LG Flatron 915FT plus maar die worden geloof ik niet meer gemaakt en ik kon geen xp drivers vinden. De enige site die ze wel had werkte voor geen meter :'(

Omdat ie bij de winkel wel prima werkte (het 1ste uurtje nadat ze getest hadden..bij mij crashed ie na een minuutje of 2) kwamen we dus op het topic monitor vandaar :)

edit: Stopcontact zou het weleens kunnen zijn duh. Heb al zo lang hetzelfde stekkerblok met geaarde contacten (totaal geen nut dus) dat ik er niet aan gedacht heb dat alle stopcontacten bij ons boven niet geaard zijn |:( . Dat probeer ik maandag/dinsdag als ik m`n pc terug heb maar eens beneden uit dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Tr!gger op 30-05-2004 17:59 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Verwijderd

Er schijnt een bug te zitten in de connectie tussen north en de aouthbridge bij de KT800. Ik heb zelf ook de Fisr2 maar MSI onderkent het probleem niet. Andere fabrikanten wel en die hebben een bios update uitgebracht. Helaas heb ik de link niet meer :'(
Pagina: 1