Toon posts:

[OC] Tb xp2400+ KIQHA fsb wil niet hoger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Xp2000+ Palomino op een;

Gigabyte GAVRXP rev 2.0 (kt333)
1x 512 mb Samsung original pc2700
2x maxtor D740X 40 gb`s 7200rpm
Connect 3d radeon 9500

Ik probeerde de fsb hoger te zetten, bij 140 starte de computer niet eens meer op, en moest ik ff ff het bios batje eruit halen voor ik hem weer aan de praat kreeg, nou wist ik dat Palomino`s ruk zijn, maar zo erg!?!

ik heb vandaag een XP2400+@2ghz fsb 266mhz gekocht met stepping KIQHA0415

Ik probeerde eerst ff een fsb van 142 uit (dus dan is ie 2600+@ 2,13ghz) dit wilde, ik boot een 2e keer en hij verdomd weer op te starten...hoger wil hij ook niet, en heel af en toe boot hij dus op 142....

ik snap hier geen XXXX van, aangezien ik dacht dat Samsung Original pc2700 juist best goed overclockbaar was....leek het mij dat het hier niet aan ligt....maar er zijn genoeg andere die met die mobo`tje vette oc`s halen..

Iemand die weet waar het wel aan ligt?.....

Temps zijn btw 45 graadjes

edit:
ik ga morgen ff iemands 256 meg infineon pc3200 (die moet dan maar ff op 333mhz draaien aangezien ik kt333 bordje heb..)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 20:59 ]

Verwijderd

een palmino wil niet goed overclocken deze wordt veels te warm, tevens heb je een moederbord met een kt333 chip waar geen pc-lock op zit in tegenstelling tot de nforce moederborden. je zult in ieder geval niet ver kunnen overclocken met deze combo

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet ik met deze setup toch wel wat beter halen hoor....

enne pc-lock? je bedoelt pci-lock?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 21:01:
een palmino wil niet goed overclocken deze wordt veels te warm, tevens heb je een moederbord met een kt333 chip waar geen pc-lock op zit in tegenstelling tot de nforce moederborden. je zult in ieder geval niet ver kunnen overclocken met deze combo
Een palomino uit 2004 zeker? :P Daarnaast bestaat een 2400+ palo niet eens. ;)

En verder valt 200Mhz minstens wel te halen met een KT333. Er zijn er zat die 230 of meer gehaald hebben. Alleen die gelockte proc zal niet erg helpen.

Die proc is 15 x 133. Met een MP van 15 ga je geen hoge fsb halen. Waarschijnlijk zit het procje dan ook nu al max. Probeer meer Vcore..

Let er ook op dat je mem wel 1:1 loopt. Anders kom je ook niet heel ver.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus, wat jij bedoelt fewture is mn 2400+ unlocken en dan lager mp en hogere fsb? kan ik dan ook gewoon via de dipswitches op het bord de MP lager instellen, kan iig wel..of bedoel je dat de mp hoger moet (en dus unlocken).... enne..mem 1:1 wat bedoel je daarmee?

btw vcore heeft geen effect bij mijn pogingen..

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08

Zenix

BOE!

Waar loopt je vcore dan op ? op dit moment
Ik heb laatst een 2200+ (Tbred B) gekregen van mijn RMA en die doet makkelijk 2,3ghz 13,5x170 op 1,8 volt en hij zit nog niet op zen max. Maarja misschien komt het ook omdat ik een Asus A7N8X Deluxe heb. Bios flash naar nieuwste bios van je bordje wil ook weleens helpen helpte namelijk ook bij mij.

Btw overklokkken kan je het beste op deze manier doen ( zoals ik altijd doe )
elke dag 2fsb hoger uurtje prime draaien lekker gamen en alles doen wat je altijd doet. Is die bij prime niet stabiel voltage 0,5 omhoog en dan weer testen. En dat elke dag gewoon langzaam overklokken dan kom je meestal op de maximale stabiele oc ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:11:
Dus, wat jij bedoelt fewture is mn 2400+ unlocken en dan lager mp en hogere fsb? kan ik dan ook gewoon via de dipswitches op het bord de MP lager instellen, kan iig wel..of bedoel je dat de mp hoger moet (en dus unlocken).... enne..mem 1:1 wat bedoel je daarmee?

btw vcore heeft geen effect bij mijn pogingen..
Unlocken kan niet helaas..niet met jouw proc. AMD heeft een nieuwe lock en die gaat er niet af.

1:1 houd in dat je mem evenhard gaat als de fsb. Op KT333 borden zit een divider mechanisme. ALs je in de bios je mem op 333 zet en de fsb op 266 dan gebruikt hij een divider om dat voor elkaar te krijgen. Zet je de fsb dus hoger dan gaat het mem mee, maar wel volgens die divider. Je mem gaat dus harder omhoog dan de fsb (relatief gezien).

Door in de bios het mem op 266 te zetten staat het 1:1. En vanaf 166MHz fsb moet het op 333 staan (wat automagisch gaat btw). Dus 145MHz fsb met het mem in de bios op 266 geeft dus een 1:1 div en dus draait je mem dan ook op 145. Divider hebben geen zin bij AMD, altijd 1:1 draaien dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kzal het morgen proberen...maar moet ik mn multiplier nou lager zetten dan? want ik krijg hem gewoon niet eens geboot... hij doet gewoon helemaal niets als ik de fsb opkrik (als is het maar 10 mhz`s) en vervolgens save en boot...gaat mn monitor uit hoor ik het moederbord boot-tikjes geven maar doet vervolgens nada...heeft dit niet een andere oorzaak?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 01:06:
Ok, kzal het morgen proberen...maar moet ik mn multiplier nou lager zetten dan? want ik krijg hem gewoon niet eens geboot... hij doet gewoon helemaal niets als ik de fsb opkrik (als is het maar 10 mhz`s) en vervolgens save en boot...gaat mn monitor uit hoor ik het moederbord boot-tikjes geven maar doet vervolgens nada...heeft dit niet een andere oorzaak?
MP kan niet lager want hij is gelocked ;)
Pagina: 1