Asus Ati Radeon 9600XT zwart-wit tv-out!!

Pagina: 1
Acties:

• Orthad Dae
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19
Ik heb al een tijdje deze kaart en d8 laat ik eens aan de tv-out gaan werken. Ik kwam erachter dat ik alleen maar zwart-wit krijg. Ik heb al met de nieuwste driver ect zitten kutten...met Pal ntsc maar wil niet lukken om hem in kleur te krijgen. :'(

Gebruik een mooi vivo kastje >:) waar een composite in/uitgang en een s-video in/uitgang op zit. Ik gebruik de s-video uit loopt door naar een scartstekker die dan weer in me tv gaat.

Als iemand me hier uit de brand kan helpen om eindelijk kleur te krijgen |:( ben ik hem zeer dankbaar ;)

Grtz Orthad Dae ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

TV ondersteunt s-video niet, of niet goed. Gebruik de composite ingang :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Orthad Dae
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19
das raar want met mijn vorige kaart Nvidia Geforce MX440 had ik daaar geen problemen mee dus ik zou zeggen dat ik zo de tv uitsluit dat daar dan wat mee is..

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Voor zover ik begrepen heb spelen een aantal nvidia kaarten "vals" door composiet door de s-video poort te sturen....

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Ik heb dit ook eens een hele tijd terug gehad. Begreep er toen niet veel van en na weken kloten met dat ding ben ik het eens bij iemand gaan vragen. Omdat ik dacht dat het aan mijn tv lag ben ik toen naar een elektro 'hobyist' gegaan die ook nog wel behoorlijk wat van pc's afwist. Hij vertelde me dat dat het probleem is van heel veel tv-outs icm van die kleine 'slaapkamer'-tv'tjes, om het zo maar ff te noemen.

Bleek heel simpel op te lossen door ergens een weerstandje tussen te zetten. Hij heeft het me uitgelegd, en zover ik het begreep is bij s-video de kleur en zwart wit in 1 kabel, door dat weerstandje wordt dat dan weer opgesplitst, waardoor het gewoon haarscherp werkt.

Overigens weet ik niet precies waar het weerstandje moet komen, maar dat kan je vast wel vinden, uiteraard moet dat in dat scart adaptertje wat in je tv zit

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Bij mij loopt alles perfect via Composiet.
- Gewoon eerst de composiet aan beide apparaten aankoppelen.
- dan de TV aan en op juiste kanaal zetten
- daarna pas de PC aan.
- dan start de pc op en hoor je beeld te krijgen. is dit niet het geval moet je even bij je beeldinstellingen het vinkje 'Het windows-buroblad uitbreiden naar deze monitor' als je de 2e monitor hebt aan geklikt.
- dan heb ik thuis gewoon kleur
Pagina: 1