Temp. loopt op met 1 Ghz in Abit KT7 RAID

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:27
Ik heb een AMD Thunderbird op 1 Ghz in een Abit KT7 RAID moederbord.

Ik heb alle instellingen op default staan, ik gebruik een Chrome Orb cooler (die ik 180 graden gedraait op het socket heb staan, vanwege anders niet passen) en ik gebruik Artic Silver.

Nu vind ik dat de cpu temp. wel errug hoog oploopt... ik heb de computer opgestart... In SOFTMENU III de standaard instellingen voor een 1Ghz cpu gekozen en de cpu temperatuur loopt op tot zo'n 50 graden terwijl hij helemaal niets staat te doen en ik heb mijn kast ook nog open staan! Systeem temperattur is dan ook constant op 19 graden.

De Vcore staat dus op 1,79 V nu heb ik gehoord dat Abit KT7 moederborden een hogere spanning afgeven dan in het bios wordt aangegeven, kan de warmte daardoor worden verklaard? Of zou het toch komen omdat ik mijn cooler omgekeerd op de cpu heb staan? Ik heb van meer mensen gehoord die het niet passen van een Chrome Orb op de Abit KT7 (RAID) hebben opgelost door de cooler 180 graden te draaien en die gaven niet aan problemen met de cooling te hebben.

The Flying Dutchman

• The Flying Dutchman
Als ik in het PC Health status scherm van het BIOS kijk, dan staat daar een Vcore van 1,79 V vermeld, terwijl het SOFTMENU III Setup scherm zegt dat de Vcore 1,750 V is. Dat is dus 0,04 V te hoog...

The Flying Dutchman

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik jou was zou ik de cooler ff gaan modden.... of probeer anders die grote condensator ff om te buigen.

50 graden is normaal voor een T-Bird full-load....

mijn T-Bird word ongeveer 45 graden full-load. :)

Whatever.

• The Flying Dutchman
Probleem is dat dit mijn 3e moederbord al is en ik wil deze liever niet naar de maan helpen... de vorige twee waren al kapot en ik ben heel erg blij dat ik nu na twee maanden wachten eindelijk een moederbord heb die wél werkt. Dus ik ga liever niet aan de condensators buigen... eventueel zaag ik wel een stuk van mijn Chrome Orb af...

Ik heb nu overigens de Vcore ingesteld op 1,700 V, in het PC Health Status scherm staat de Vcore nu aangegeven als 1,750 V dus dat lijkt al beter... de cpu wordt nu 47 graden IDLE terwijl de system temp op 19 graden blijft steken.

The Flying Dutchman

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Sja, ik laatst terug met mijn comp naar norrod omdat ie te warm werd: 67 graden }:O

Heel normaal zeiden ze, de eikels.

Verwijderd

Hij was nog niet Full Load 50C dat was alleen in het bios

maar die kleine afwijking klopt wel die 0,04V dat heeft mijn A7V ook

maar ik denk inderdaad dat je koeler niet goed koelt met 180 graden gedraait...

want 50C vindt ik wel eruug veel.. Mijn Duron700@1.05Ghz wordt op 1.75V maar 41 graad max full load naar een dag te hebben zitten stressen met een }:O

• The Flying Dutchman
Oh nog even een detail:

Mijn Chrome Orb draait zo'n 5300 rondjes per minuut, dat is +/- wel zijn standaard hoeveelheid toch?

The Flying Dutchman

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 21 december 2000 14:15 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Oh nog even een detail:

Mijn Chrome Orb draait zo'n 5300 rondjes per minuut, dat is +/- wel zijn standaard hoeveelheid toch?
Op 1 of andere maniet gaat de cooler sneller draaien hoe warmer de cpu wordt. :(

Tja, mijn Spire draait 5113 toeren/min. Hij zou volgens de specs 4800 +/- 10% moeten draaien, dus dit kan mooi.. :7

Whatever.

Verwijderd

iemand al gevraagt wat ie zover overklokt heb is misschien wel handig

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Volgens mij zit je koeler er niet echt goed op. (maakt niet goed contact). Druk 'm anders met je hand ff aan en kijk of ie dan nog steeds zo warm wordt. als ie koeler wordt zit de cooler er niet goed op (logisch :) )
Pagina: 1