Toon posts:

[Kazaa lite] loopt vast tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds enkele dagen loopt Kazaa lite vast tijdens het opstarten op een 2e pc via een p2p netwerk.

Ik heb inmiddels geprobeerd om, na het verwijderen van kazaa reg keys, opnieuw te instaleren (nieuwe versies, incl resurrection) Ook zijn er geen incomplete downloads die het opstarten kunnen verstoren. Andere threads op het forum bieden helaas ook geen oplossing.

De computer in kwestie is ad en virusvrij.

Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen ?

Bedankt.

Verwijderd

Misschien geen kazaa gebruiken??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 20:00:
Misschien geen kazaa gebruiken??
Da's geen oplossing, da's het probleem opschuiven.... 8)7

Topicstarter: Naar mijn weten start een "normale" Kazaaa versie niet als de pc spyware vrij is, maw: Kazaaa heeft de spyware nodig om te functioneren, tenzij je een versie zoals Kazaa Lite gebruikt.

edit: Sorry niet gezien dat je al Lite gebruikte :7

[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 29-05-2004 21:37 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dreeke schreef op 29 mei 2004 @ 21:31:
[...]
Topicstarter: Naar mijn weten start een "normale" Kazaaa versie niet als de pc spyware vrij is, maw: Kazaaa heeft de spyware nodig om te functioneren, tenzij je een versie zoals Kazaa Lite gebruikt.
Hij gebruikt Kazaa Lite :)

@TS: ik neem aan dat het gewerkt heeft? Heb je misschien de instellingen van je netwerk verandert voordat het niet meer werkte? Heb je de instellingen in Kazaa verandert?

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk is, net zoals de instelling van kazaa lite, onveranderd.

Ik gok het erop dat de problemen mischien veroorzaakt worden door een crash of verkeerd afsluiten van de pc, maar in dat geval zou een re-install het hele euvel moeten verhelpen.
edit:
tenzij enkele netwerkprotocolen beschadigt zijn geraakt natuurlijk

Ik tast volledig in het duister.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
update-je:

na het killen van een svchost.exe process start kazaa lite wel volledig op.

ik vermoed dus dat er sprake kan zijn van een virus, iemand ervaring toevallig ?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 01:01:
update-je:

na het killen van een svchost.exe process start kazaa lite wel volledig op.

ik vermoed dus dat er sprake kan zijn van een virus, iemand ervaring toevallig ?
Misschien eens scannen met jouw virusscan of een online virusscan. In Beveiliging & Virussen kan je waarschijnlijk nog veel info vinden, kan duiden op een blaster bv.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Type eens bij start > uitvoeren: tasklist /SVC
als je weer eens hebt dat hij niet wil starten. Op die manier zie je welke services allemaal door SVCHOST.EXE verzorgt worden en kun je jouw probleem downpinnen op de service die het veroorzaakt. Een andere oplossing is om in je Windowslogs te kijken om te zien welke service/fout jouw probleem veroorzaakt.

Check in ieder geval je PC met een virusscanner en een malwarechecker. Er zijn nl. ook wat netelige programma's die zich voordoen als SVCHOST.EXE en gebruik maken van Kazaa shares: http://securityresponse.s.../data/w32.hllw.cozit.html

Eerst checken dus of SVCHOST.EXE in jouw geval wel een 100% officiele Microsoft exe is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 01:26 ]

Pagina: 1