Toon posts:

"wie, wat en hoe"-ware

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! waar vind ik de software om de chip te benaderen op een WD HD die intern de badblocks en zo bijhoudt

(en ja, bad blocks worden ook in de FAT tabellen genoteerd bij het formatteren, maar er worden ook nieuwe gegevens over de staat van de HD in een chip/?ware op de HD bijgehouden, dat weet ik bijna zeker 8) )

en nee, het was NIET in de FAQs te vinden (ook geen waardevolle links hiervoor)

keith

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je op http://www.westerndigital.com in het support-menu op Download Library klikt, staat het direct bovenaan op deze pagina.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
welk prog moet dat dan weze? heb dldiag (voor oudere disks) al geprobeerd maar die zegt alleen maar dát er wat mis is (als je de .pre. en log bestanden weghaalt begint ie rustig weer overnieuw te tjekke...)

en ik wil wete wat er dan precies mis is en daarom wil ik de inhoud van zo'n chipje op mn scherm kunnen zien...

volgens mij is hier ook 3rd party ware voor

keith

ps alvast bedankt voor je moeite! :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens goed op die pagina die ik je eerder gaf, hier staat zo'n tooltje wat je exact verteld wat er mis is met je schijf.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor hij zegt alleen dat je contact moet opnemen met de wd servicedienst

(er zijn nog 282 wachtenden voor u en zo... |:( )

excusez mijn taal, ik vind leze net zo leuk als lezen! mot kenne!

Verwijderd

Topicstarter
om met jan peter te zeggen:

als het over:

DLG Diagnostic
Ver. 5.04
ZIP Version (195 KB)
EXE Version (233 KB)
update May, 2004

gaat:

die had ik dus al geprobeerd! en die repareert mooi geen fouten

overigens deze hd zat 1 lade boven een cd-speler waarin een cd-r is ontploft

(KNAL en zo)

zou het dan toch einde verhaal zijn? (heb overigens ook nog goeie spulle hoor! maar daar lees je nooit wat over he? hahaha)

en over de andere links zegt WD ijskoud: page not found! (WD in de bocht!)

kan bios check misschien nog proberen, maar vgs mij gaat dat over de drivegegevens in het mobo-bios (en dat kan ik zelf ook wel vinden)

groete

keith

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 19:58 . Reden: typografisch ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je dan een paar regels verder had gekeken had je daar WinDLG zien staan. De Windows-versie van het tooltje dat ik eerder aangaf.

De download hiervan werkt, net nog gecontroleerd.

Je edit was niet alleen voor de typo's, er staat nu een heel andere tekst :(.

En over het repareren van fouten: Bad blocks zijn (AFAIK) niet vaak te repareren.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 29-05-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
windows staat (nog) niet op deze hd

groete

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 21:35

MBV

Ik vind het lastig om te lezen wat je bedoelt. Zou je het erg vinden om in het vervolg de hele woorden in te typen? Dat leest wat makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
ps had deze hele rits progs allang gedownload hoor en je kunt er ongeveer niks meer mee als met norton diskedit... (prima prog trouwens! werkt ook met 32 bits FATS en locked drives en zo)

(enne, dldiag was van toepassing op deze hd maar is net niet krachtig genoeg of zo)

>>>er wordt op een chip op de printplaat op de hd ook data vastgelegd en daar gaat het mij om dus!<<<

groete ik sluit even want ik moet monitor, muis en toetsenbord even verwisselen naar de bewuste pc

(en eerst ook maar even naar marktplaats voor een goeie 2hands hd)

(doewie!)

Verwijderd

Topicstarter
ik had het niet over typo's maar over typografische indeling dat is wat anders hoor
8)

groete

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je iets toe wilt voegen kan je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken hoor.

Verder zie ik bij DLG Diagnostics toch echt het volgende staan:
The Diagnostics utility allows you to test the drive, print results for last drive tested, repair errors found during the Test Drive option and write zeros to the drive.
Het kan dus wel fouten repareren. Verder kan je ook met Speedfan SMART-info uitlezen van je HDD.

Verwijderd

Topicstarter
o ja nog even dit! ik had ooit een harddiskje in huis (800 mb of zo) waar "niks" mee te beginnen zou zijn, zouden lots of bad blocks op staan! (een computerwinkel had er al op gezet: HD defect!)

haha!

na ÁLLES (MBR, FAT- en bootsectors enz.) op 0 te hebben gezet, kon ik de hd gewoon weer partitioneren, formatteren en werd alle beschikbare capaciteit weer gezien door dos en windows

waren dus alleen maar softwarematige bad blocks! geen hardwarematige in ieder geval!

...

Verwijderd

Topicstarter
ok! speedfan sounds interesting!

keith

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schrijf eens normaal en gebruik een normale titel. Dit topic gaat weer nergens naar toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.