HTT aan / uit 70 watt verschil ??

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Zie onderstaande sign, op het moment dat ik HTT uit zet( stabilliteits problemen met HTT ) verbruikt mijn PC idle 248 watt. Zet ik de HTT aan, dan verbruik ik idle 170 watt.
Je kan denk ik al invullen wat voor temp verschillen dit oplevert...... Het verschil in temps tussen HTT aan en HTT uit is idle 22 graden en full load 10 graden.

Ik heb het idee dat er iets met die prescotts niet spoort, ik zie meer mensen klagen met van die hitte problemen en ik heb het idee dat sommige ook zoiets hebben, alleen dan zelfs met HTT aan. Voorheen met een NW ging alles goed.

Echter krijg ik het niet voor elkaar 100% HTT stabiel te krijgen met mijn config, ik d8 dat het eerst aan mijn mobo lag qua firmware en deze kon ik ook niet flashen. Nu heb ik een andere p4p800 die vrij recent is, en ik heb nog steeds hetzelfde gelazer.

Even voor de duidelijkheid HTT aan/uit in windows levert geen temp verschillen op, in de bios wel.

Nu zet ik gewoon HTT aan in de bios, maar zet ik hem in windows op 1 Proc, dat is de enige oplossing momenteel.

Zijn er meer mensen met deze bizarre problemen.
Gezien een andere P4p800 niet eens hielpt, zou ik niet meer weten waar het aan kan liggen, ik wil uiteindelijk wel ooit een keer met HTT werken als het kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 29-05-2004 18:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan wat vor een voeding hangt het geval dan? Als je je mobo al eens vervangen hebt kun je dat uitsluiten, dus dan zou ik verwachten dat het de voeding is die niet helemaal stabiel is.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarmee meet je het vermogen dat je PC trekt? Is dat een onbaord bij dat moederbord of meet je het met een extern kastje?
En misschien kun je het proberen met een andere CPU :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Carel
IK meet met een EKM stopcontact wattmeter(geen crap) , PSU is het ook niet, heb ik ook gewijzigd. IK weet haast wel zeker dat die proc niet rot is, het lijkt mij niet dat een proc zoiets verkeerd kan doen, dan zou alles direct in de soep lopen volgens mij. Als een proc stuk is, merk je dat meteen.

Mn pc is ook wle stabiel met HTT aan, maar toch ook stiekem weer niet, zware reken progjes/benches etc lopen niet stuk, maar asl ik 2 dingen door elkaar doe, waarbij het ene stukje software idel draait of ff niet gebruikt wordt, freezed deze.

[ Voor 70% gewijzigd door Carel op 29-05-2004 18:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt interessant :7

Pure speculatie:
Met HTT is een grotere mate van parallelisme mogelijk in de CPU. Het is mogelijk om in minder cycli evenveel werk te doen. De P4 heeft een efficiente powersaving als het niets doet. Met HT aan is de P4 dus minder tijd bezig met kleine instructies en ligt langer met z'n duimen te draaien (wat minder stroom vreet).

Oslik blyat! Oslik!

• Carel
dion_b schreef op 29 mei 2004 @ 19:41:
Dit klinkt interessant :7

Pure speculatie:
Met HTT is een grotere mate van parallelisme mogelijk in de CPU. Het is mogelijk om in minder cycli evenveel werk te doen. De P4 heeft een efficiente powersaving als het niets doet. Met HT aan is de P4 dus minder tijd bezig met kleine instructies en ligt langer met z'n duimen te draaien (wat minder stroom vreet).
Dat weet ik, maar zelfs na langdurige full load is het verschil tussen HTT en uit.

Daarintegen is 70 watt meer dan 70% van het op te nemen vermogen, en dat spoort ook niet echt.
IK weet iig dat de temps met HTT op een NW aan/uit vrijwel niks in temps scheelt, hieruit kan je ook al opmaken dat het stroombesparings systeem voorheen met de NW'smisschien 10% was oid.

Het zou er bijna dan op neer komen dat een prescott geen stroombesparing heeft met HTT uit of niet 100% functionerend en zelf meer verbruikt... zou wel bizar zijn iig..
Pagina: 1