Toon posts:

Storingbeeld met videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje geeft mijn videorecorder storing via het doorlussen (coax in-coax uit) naar mijn tv. Het beeld is vrij ruisig. Het ligt in dit geval niet aan mijn tv, want alleen op het videokanaal heb ik er last van. Dus opnemen op video geeft ruisig beeld...

Ook de SVHS uitgang die aan mijn Pinnacle MovieBox gekoppeld is geeft wat ruisig en flikkerend beeld, zodat opnamen via de SVHS uitgang van mijn video eigenlijk onbruikbaar is. De Composite uitgang geeft wel goed beeld, maar mijns inziens niet zo perfect als voorheen...

Waar kan dit aan liggen? Het is een Panasonic SVHS videorecorder die slechts 2 jaar oud is en niet heel veel gebruikt is.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
Eerste waar ik aan denk is een slechte verbinding in de aanvoer van het antenne/kabel signaal; even nalopen a.u.b. Anders even naar de serieuze reparateur voor een 'checkup'.

Verwijderd

Topicstarter
Is het zelf na te kijken door de video te openen en ff de aansluitingen en aansluitpunten te te kijken en schoon te maken? Voor de rest is de video prima namelijk

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Heb het ook met mijn filips-recorder. Maar dan enkel op de zwakke kanalen. Je zou in de doe-het-zelf zaak een versterkertje kunnen kopen. Kost niet veel en zou het probleemmoeten oplossen. Je video neemt namelijk wat van de sterkte af.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou er even mee langs gaan, schoonmaken zal naar mijn idee niet helpen en contactjes die er al na 2 jaar mee stoppen is wel erg snel. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Misschien rare vraag, maar wat voor kabels (die coax) heb je in gebruik? Die van de Gamma en dat soort goedkope dingen zijn namelijk zeer gevoelig voor het opvangen van hoogfrequente signalen wat tot ruis leidt in het signaal.

Gooi anders even die coax kabel eruit en kijk of composiet het beter doet (test dan wel met een video die goed is opgenomen).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat ook mogelijk is is dat de tuner van de video een beetje opgeblazen is
zit er een antenne versterker voor ?

composiet wel goed .. daar gaat m'n theorie

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 30-05-2004 13:31 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is echt dat de SVHS uitgang achterop wat flikkerend en ruisig beeld geeft als ik deze op mijn pinnacle moviebox koppel. DIt ligt niet aan de moviebox maar puur aan het uitkomende signaal. Via de composiet is het beeld wel goed, maar... ook dit kan beter en was beter.

De coax doorlus naar mijn tv geeft wel goed beeld, echter als ik op mijn tv het
ingestelde videokanaal kies (dit is in dit geval het standaardkanaal 37) heb ik rusig beeld. Het doorgelusde signaal van mijn kabelaansluiting die via mijn video naar mijn tv gaat is wel goed, maar al het beeld dat via het ingestelde videokanaal loopt (afspelen van banden enz enz) is matig.

het wijzigen van het videokanaal naar 36, 38 of 39 maakt geen verschil uit.

Willen jullie misschien nog even denken wat het echt kan zijn. Ik heb nog garantie, maar goed liever niet het spul wegbrengen als het niet nodig is...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 20:41

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit komt me vaag bekend voor.
Een tijd geleden heb ik een vergelijkbaar topic gestart voor m'n JVC videorecorder.

[rml][ VCR] Vaag probleem met antenne[/rml]

Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

Maar zet jij je VCR ook eens ergens anders neer (familielid, viend, etc. die bij voorkeur niet bij je in de buurt wonen)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:00:
Het probleem is echt dat de SVHS uitgang achterop wat flikkerend en ruisig beeld geeft als ik deze op mijn pinnacle moviebox koppel. DIt ligt niet aan de moviebox maar puur aan het uitkomende signaal. Via de composiet is het beeld wel goed, maar... ook dit kan beter en was beter.

De coax doorlus naar mijn tv geeft wel goed beeld, echter als ik op mijn tv het
ingestelde videokanaal kies (dit is in dit geval het standaardkanaal 37) heb ik rusig beeld. Het doorgelusde signaal van mijn kabelaansluiting die via mijn video naar mijn tv gaat is wel goed, maar al het beeld dat via het ingestelde videokanaal loopt (afspelen van banden enz enz) is matig.

het wijzigen van het videokanaal naar 36, 38 of 39 maakt geen verschil uit.

Willen jullie misschien nog even denken wat het echt kan zijn. Ik heb nog garantie, maar goed liever niet het spul wegbrengen als het niet nodig is...
ok heb je een antenneversterker? ...
dan kan heel goed je tuner opgebalzen zijn

probeer eens een oude film te spelen (die zeker goed is opgenomen)
als die er wel goed uitkomt is het je tuner

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het afspelen van een videoband geeft ook ruisig beeld, dit doordat natuurlijk het ontvangen van het videokanaal op mijn tv die storing geeft. De video verder is wel ok.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
Het apparaat is niet in orde lijkt me op te maken uit al het voorgaande, ben benieuwd wat eraan mankeerde als dit bevestigd wordt door een reparatie!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met 'SVHS uitgang' :?

SVHS is een videobandstandaard, de uitgang daarvoor past een grote cassette in :+
En als er iets mis is doet een reinigingscassette vaak wonderen :z

Of bedoelde je soms S-Video?...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
de Svideo uitgang idd

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Wat ook nog kan is dat er ruis zit op de binnenkomende kabel, trek die eens los tijdens het afspelen, soms kan dat ook de oplossing zijn (ervaring mee)
Pagina: 1