Toon posts:

[recovery] Foto's van geheugenkaart camera gewist *

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas in een maandblad een review gelezen van een programma dat van geheugenkaartjes van je fototoestel gewiste fotos kan herstellen. Nu kan ik het niet meer vinden. Weet iemand hoe het heet en in welk maandblad het stond? Volgens mijn was het van een duitse maker!
BVD

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 11:05

Garyu

WW

Er zijn vrij veel van dergelijke applicaties. Even zoeken op Google en je hebt er tig gevonden. Zelf heb ik ooit Zero Assumption Digital Image Recovery ofzoiets gebruikt; maar er zijn er echt heel veel van.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zoek eens op google want volgens mij zijn er ik weet niet hoeveel van dat soort data recovery programma´s,

edit:
te laat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SSH op 29-05-2004 17:19 . Reden: geen edit maar iemand was me te snel af :) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Iets gewist! Nu herstellen!
Schreeuw niet zo! Het heeft geen haast zolang je er niets mee doet en juist rustig blijft! Iedereen heeft meer aan een duidelijke titel dan aan een paniekerige nietszeggende <-- FAQ Forumgedrag :)

Vervolgens kan het geen kwaad om de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers en die van Software Algemeen te lezen, daar staat wat in over data recovery. Ook staat er in de GoTsearch al best wat over recovery bij specifiek camera's. Ook Fotografie doorzoeken kan geen kwaad.

Maar hoe kunnen wij jou helpen als je niets zegt over je situatie :?
Wat voor geheugenkaart en hoe heb je het verwijderd? Gokt makkelijker als we info hebben :+

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 29-05-2004 17:26 . Reden: titel uitleg ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar als ik met Got of google naar herstel zoek krijg ik alles behalve dit wat ik zoek! BV met Got dan vind ik iets over aldi PC´s maar geen herstel en met google precies het zelfde maar zal eens naar jullie antwoorden kijken en dan in de faq van de genoemde topics. Dus sorry als ik een nieuw topic open omdat ik t niet kan vinden!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even uit nieuwsgierigheid; waar heb je op gezocht dan, met welke termen?
[search=foto gewist] geet mij namelijk meteen
CF kaart gewist in Canon Powershot A60, data herstellen
Krijg gewiste foto's niet terug!!
[rml][ XP] Dierbare foto's gewist-help![/rml]
gewiste foto's terughalen
etc. Heel wat tips, inclusief andere zoektermen ;)
Meteen na de eerste zoekpoging stoppen werkt niet, probeer er altijd gewoon een paar uit. Lees half-relevante topics door en probeer dan betere zoektermen. Werkt perfect :Y)

Maar nogmaals: wat gebruik je dan voor een hardware?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze zoek termen gebruikt:
herstel geheugen kaart
herstel geheugenkaart

Deze had ik ook gebruikt bij google maar dat leverde ook weinig op met recovery kom ik nu al een heel stuk verder maar had dat al wel geprobeerd maar helaas verkeerd gespeld.
Ik heb t toruwens niet nodig voor een geheugen kaart maar dacht toen gelezen te hebben dat dat programma eigenlijk z´n beetje alles kon herstellen. Ik heb namelijk toenstraks perongelijk een bestand verplaatst die ik als bauckup had gemaakt en deze gewist. Het is een bestand waar de bittorrents in op worden geslagen van de ABC client. Het is het torrent.lst bestand dat ik nu op een of andere manier terug probeer te krijgen.

Dus het klopt ik gebruik blijkbaar altijd de verkeerde zoek op drachten maar ja ik kom ook ni altijd op elk woord. Maar zal er in het gevolg proberen op te letten dat ik beter probeer te zoeken maar als ik er niet uit kom dan hoop ik dat het ook op deze maanier mag!

PS dacht dat ik het progje had gevonden (PC inspector) maar helaas is dit echt alleen voor geheugen kaarten. Dus iemand een andere oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 18:01 . Reden: PS toegevoegd ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 17:56:

knip

PS dacht dat ik het progje had gevonden (PC inspector) maar helaas is dit echt alleen voor geheugen kaarten. Dus iemand een andere oplossing?
Je spreekt jezelf een beetje tegen.. Eerst wil je gewiste foto's terughalen van een geheugenkaart in je camera en in je laatste post schrijf je dat het programma wat je gevonden hebt niet goed is omdat het alleen voor geheugen kaarten is...

Als je het programma Smart Recovery van Convar daarmee bedoelt, die is laatst besproken in computer!totaal.. Als je hiermee niet je geheugenkaart kan lezen in je camera, kun je eens kijken of je in de camera kunt instellen dat je camera niet als usb-camera herkend moet worden maar als disk of zoiets dergelijks (ik heb een HP photosmart 812 en hierbij kon ik dat dus instellen. Nadat ik het veranderd had van usb-camera naar disk kon ik met smart recovery mijn geheugenkaartje in de camera scannen en verwijderde foto's terughalen.) Als dit niet mogelijk is bij jouw camera en de foto's zijn echt belangrijk, dan kun je voor nog geen €20,- een card-reader kopen waar je dan je geheugenkaartje in kan duwen en zo kan benaderen.

Dit is dus dat programma wat ik bedoel. Als het hetzelfde is als wat jij bedoelt, leg dan even duidelijk uit wat je nu precies wilt aangezien je jezelf tegenspreekt in je posts.

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-05-2004 19:32 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het programma dat ik bedoelde. Maar zoals ik in mijn vorige reactie al vertelde dat ik dacht dat dat programma ook voor data herstel was van de HDD in de PC. Ik zocht ook precies dat programma en wist dat het in computer!totaal werd gebruikt voor die kaarten van een foto toestel daarom vroeg ik ook speciaal naar dit programma omdat hoe ik het toen leesde dat dat heel simpel was. Maar helaas is het dus alleen voor die kaartjes en niet voor de HDD en ik zoek dus wat voor de HDD.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 11:05

Garyu

WW

Als je het van je HD gewist hebt zou je WinHEX kunnen proberen. Die leest RAW-data van je HD terug. Aangezien JPG-bestanden een duidelijke header hebben kan je die data vrij goed terughalen.

http://www.sf-soft.de/

hoe het precies werkt, moet je even Googlen of anderzins zoeken. Succes!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ow verrek.. Daar had ik dus compleet over heen gelezen.. Sorry..
Probeer anders eens dit programmaatje.. Dit is een freeware recovery programmaatje. Laat maar even weten of je er iets aan hebt gehad..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas winhex en Restoration werken bijde niet. Winhex kan alleen bepaalde extensies en Restoration vind gewoon niks. Is het meschien mogelijk om zelf het bestand opnieuw te genereren? Met de map torrents? of meschien nog een ander programma dat echt ver op de HDD zoekt?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er zijn natuurlijk genoeg programma's die de harddisk veel beter scannen op verwijderde bestanden, maar daar zul je overal voor moeten betalen..
(vb: Lost&Found, GetDataBack (beide programma's heb ik wel, maar daar kan ik hier geen links voor gaan geven..))

Pagina: 1