Toon posts:

Netwerk deels wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag.
Ik wil mijn netwerk ( en internet ) deels wireless maken.
Ik heb een @home verbinding op 3 computers (middels 3 verschillende identificatie nummers). De hoofdverbinding (die van het @home modem afkomt) wordt gesplits door een switch. Nu wil ik beneden een 4e computer aansluiten maar niet dmv de kabelsdoortrekken (nogal een eind van elkaar af). Wat ik nu wil doen is een draadloze router aansluiten op de switch (dmv een utp kabeltje er tussen) en de 4e computer dan laten communiceren met de router dmv draadloos netwerk kaartje. Is dit in de praktijk mogelijk, of maak ik een denkfout?

Verwijderd

wat zijn identificatienummers? ip's?
en waarom gebruik je nou geen router maar een switch? krijg je die ip's van @home?

Verwijderd

Topicstarter
Die identificatie nummers zijn verbonden aan een ipadres.
Ik heb dus 3 verschillende ipadressen van @home. Dit was een service die ze in het prille begin aanboden.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42
je krijgt dan idd 3 ip's van @home. je pc's hebben dan de welbekende CC-... namen. Wat ik zou doen: router aan je @home modem en dan van de router kabeltje naar de switch en rest pc's

je hebt dan een netter netwerk imo. btw, je zou dan voor je vierde pc nog zo'n idnummer moeten aanvragen. dat kost toch ook wat?

Als je et met een routertje doet, hoe je maar één adres te hebben.

Verwijderd

nou als je maar 3 ip's hebt gaat zo'n router niet werken, die wil immers een 4e. wat je zou kunnen doen is gewoon die router aansluiten, en daar 1 of meerdere van je andere pc's ook inpluggen. dan doet hij het ook wel wireless. een router kan immers zelf ip's uitdelen :)

//11 en spuit enzowww

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:15 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kan je niet gewoon aan je router aan de netwerkkaart een AP plakken?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ben vergeten te vermelden is dat ik 1 van die 3 ipadressen niet constant gebruik. Ik wil dus dat ipadres switchen tussen 2 computers.
Kan je niet gewoon aan je router aan de netwerkkaart een AP plakken?
Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:17:
Wat ik ben vergeten te vermelden is dat ik 1 van die 3 ipadressen niet constant gebruik. Ik wil dus dat ipadres switchen tussen 2 computers.
op voorwaarde dat @home het prima vindt dat je zo'n ip afwisselt over meerdere mac-adressen is dat natuurlijk geen enkel probleem.
but then again: een wireless router is net zo duur als een wireless AP. waarom niet gewoon netjes de boel via een wireless router laten lopen? heb je de ip's enzo tenminste in eigen beheer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp, worden de 3 identificatie nummers op die manier overbodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:28:
Als ik het goed begrijp, worden de 3 identificatie nummers op die manier overbodig?
mja, wat is overbodig.

je hebt bij 4 pc's gewoon 4 ip's nodig, en alleen al je router is in staat om veeeel meer ip's uit te delen :)

aan jou de keus of je die van @home nog gebruiken wil

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik me is in de materie verdiepen van de wireless accespoints :).

Bedankt tot zover! _/-\o_
Pagina: 1