[ASUS A7A266] USB Probs

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Dag mensen,

Ik ben bij een kennis de pc aan het maken, want ze krijgen de digicam NIET aan de praat.

Alle andere USB apparaten werken wel. Een reinstall van XP wilde niet helpen, dus toen maar een BIOS update gedaan. Helaas wilde dit ook niet helpen.

Deze camara wordt op andere pc's WEL herkent. De search bood geen oplossing en ook de website van Asus niet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zal dit een brak MOBO zijn??

Alvast bedankt voor de reacties ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een stroomprobleem. Geef eens volle specs (en dan met name wat voor USB apparaten je allemaal verder aangesloten hebt).

Probeer eens alle andere USB apparaten los te koppelen, dus alleen de webcam te gebruiken, of een externe USB hub met eigen voeding te gebruiken. Als het dan werkt, zal het hoogstwaarschijnlijk een voedingsprobleem zijn (en dan is het ook met zo'n hub op te lossen).

Werkt dat niet, dan kun je ook aan USB drivers denken. Welk versie van de mobo (chipset) drivers draai je :?

Oslik blyat! Oslik!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
dion_b schreef op 29 mei 2004 @ 16:17:
Klinkt als een stroomprobleem. Geef eens volle specs (en dan met name wat voor USB apparaten je allemaal verder aangesloten hebt).

Probeer eens alle andere USB apparaten los te koppelen, dus alleen de webcam te gebruiken, of een externe USB hub met eigen voeding te gebruiken. Als het dan werkt, zal het hoogstwaarschijnlijk een voedingsprobleem zijn (en dan is het ook met zo'n hub op te lossen).

Werkt dat niet, dan kun je ook aan USB drivers denken. Welk versie van de mobo (chipset) drivers draai je :?
Ik heb de (nieuwe) drivers allemaal aangesloten, en de camera aan een voeding gehangen. Printer/Scanner werkt wel allemaal goed, maar als ik die loskoppel, dan werkt de camera nog niet.

Wij hebben er voor gekozen een nieuw mobo in te zetten, omdat ik anders nog duurder ben dan de hele moederbord zelf.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiNlUx schreef op 29 mei 2004 @ 18:34:
[...]

Ik heb de (nieuwe) drivers allemaal aangesloten, en de camera aan een voeding gehangen. Printer/Scanner werkt wel allemaal goed, maar als ik die loskoppel, dan werkt de camera nog niet.

Wij hebben er voor gekozen een nieuw mobo in te zetten, omdat ik anders nog duurder ben dan de hele moederbord zelf.
WELKE drivers? De Asus A7A266 heeft een (vrij ongebruikelijke) ALi Magik 1 chipset. Daarvoor zijn dus specifieke chipsetdrivers nodig. Die gewoon fatsoenlijk installeren is nog goedkoper dan ander mobo :z

Oslik blyat! Oslik!