Toon posts:

[FLASH] FLA bestanden van MAC naar PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft voor mij wat Flash bestanden gemaakt, voor op mijn website. Hij heeft ook de "broncode" meegestuurd als .fla bestand. Hij werkt zelf op een MAC en ik op een PC. Nou dachten we dat dat niets zou moeten uit maken... een FLA bestand is een FLA bestand. Echter kan ik ze nu niet openen op mijn PC. Het gaat bij beide systemen om Flash MX.

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn en hoe we dit zouden kunenn oplossen?

Thnx

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Dat maakt ook niet uit. Ik doe dit practisch dagelijks met m'n collega's op de zaak. Zelfs Flash 5 naar Flash MX is geen probleem. Wellicht is er wat anders aan de hand...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Gek, heb jij het bestand wel de extensie .fla gegeven? Verder werk ik soms zelf ook met op de Mac en nog nooit dit probleem gehad. Zou bij mijn weten gewoon moeten werken.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Natuurlijk mijn hartelijke excuses voor de schop etc., maar heb hier precies hetzelfde probleem. Op Mac gemaakt .FLA-bestanden (MX 2004 for Mac) willen niet geopend worden op MX 2004 for PC.

'Unexpected File Format'.

Nieman die weet hoe dit op één of andere manier te omzeilen/converteren is? De beide versies zouden toch gewoon compatible met elkaar moeten zijn?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:51
euhm meestal heb je dan een illegale versie van flash op je pc staan als je bestanden niet kan openen... maar kzeg nie dat da hier zo is he

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• yohan
Lol :P
Is in dit geval niet aan de orde.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Hoe heb je het bestand overgezet van de mac naar de pc?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• yohan
up/download.

Verwijderd

Via FTP dus!
kan zijn dat de strictuur van een bestand veranderd door de manier waarop je ftp programma staat ingesteld.

ASCII of Binary wellicht de moeite om eens op een andere manier te proberen!

Succes!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 08:59:
Via FTP dus!
kan zijn dat de strictuur van een bestand veranderd door de manier waarop je ftp programma staat ingesteld.

ASCII of Binary wellicht de moeite om eens op een andere manier te proberen!

Succes!
Voor de duidelijkheid. Uploaden als Binary ;)

Is er geen mogelijkheid tot branden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• yohan
Vandaag geprobeerd via USB-stick en cd-R met hetzelfde resultaat :(

Verwijderd

Yohan schreef op 27 oktober 2004 @ 17:30:
Vandaag geprobeerd via USB-stick en cd-R met hetzelfde resultaat :(
Curieus probleem... er zit namelijk _geen_ verschil in de .fla bestanden gegenereerd enerzijds op een pc en anderzijds op een mac.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat er iets mis is gegaan met het renamen. Weet je 100% zeker dat de file .fla als extensie mee heeft gekregen en niet enkel de naam file.fla heeft gekregen?
Ik bedoel hiermee dat Windows bestandsnamen met punten gewoon accepteert. Zodat je bijvoorbeeld text.txt kunt maken maar dat het in werkelijkheid een text.txt.doc is.
Om dit uit te sluiten ga je in naar 'my computer -> tools -> folder options -> view' en vinkt daar 'hide extensions for known file types' uit. Wanneer je nu bestanden gaat renamen kun je er zeker van zijn dat hetgeen na de laatste punt komt de extensie is.

Succes in ieder geval :)

• yohan
@Theunage: Nope, die optie heb ik standaard al uit in mijn XP. De extensie klopt als een bus, dubbelklik op het bestand levert dan ook een start van Flash MX op. Andersom (PC -> Mac) werkt overigens wel vlekkeloos.

Verwijderd

Volgens mij waren er twee dingen waar je op moest letten bij Mac--> pc. Ten eerste op Mac expliciet opslaan als [naam].fla en daarna inpakken. Op pc uitpakken, en dan zou het moeten werken.
Pagina: 1