Toon posts:

Kan geen dial-up verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft een computer van haar werkt gehad voor thuis, er zit een netwerk kaart in en ik wil dus een netwerk maken met mijn computer en zorgen dat we beiden internet hebben.

Ik heb krijg het netwerk gewoon aan, maar internet wil maar niet op me moeders pc, ook al stel in het goed in met 192.168.0.1 en 192.168.0.2 enzow.

Ik heb nu internet rechtstreeks op me moeders pc gedaan zonder netwerk enzo, maar nu wil die geen inbel verbinding maken want ik krijg dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/dialup.jpg
De bovenste 2 kan ik dus niet kiezen, maar ik moet een die-up verbinding maken

Mijn vraag nu is ligt dit nu aan die netwerk kaart dat daar geen inbel verbinding op kan?

Verwijderd

Dus je wilt inbellen met een gewone netwerkkaart? Je gebruikt toch een gewone modem daarvoor? Of bel in via adsl en dan netwerkkaart --> adsl modem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:45:
Dus je wilt inbellen met een gewone netwerkkaart? Je gebruikt toch een gewone modem daarvoor? Of bel in via adsl en dan netwerkkaart --> adsl modem?
Het is een kabel modem van kabelfoon, modem staat gewoon online maar ik moet inbellen met een naam en password.

Verwijderd

al geprobeerd zonder de wizard?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:24:
al geprobeerd zonder de wizard?
Kan dat dan? Ik heb trouwens winxp

Verwijderd

Je verhaal is een beetje onduidelijk, maar ik denk dat je bedoeld dat je een PPPoE verbinding moet maken? En laat die optie nu net niet te selecteren zijn. Net even voor je gezocht ik las ergens dat het voorkomen als er geen modem is geinstalleerd, ondanks het feit dat je die helemaal niet gebruikt. Dus ga eens naar control panel Phone & Modems en voeg daar een standaard modem toe en probeer dan nog eens je PPPoE verbinding toe te voegen.

edit: Als je niet bang bent voor de registry editor kan je dit ook nog proberen:
http://support.microsoft....scid=kb%3Ben-us%3BQ320558

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 11:57 ]

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 14:43

Yotta

01101010 01111010

Is er op de computer van je moeder ook Winxp geinstalleerd?

0110101001111010

Verwijderd

Topicstarter
Allebei winxp, die manier van een modem toevoegen lukt wel, maar dan wil die niet inloggen :| maar ik koop gewoon een nieuwe netwerk kaart... ik denk dat het mischien daar aan ligt, deze netwerk kaart is ook best oud.
Pagina: 1