64bit laptop's

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
/me mist een "Het grote 'ikzoek'" topic hier om deze vraag in te stellen....

Met de komst van 64bit Athlon's en omdat de tijd nat. niet stil staat wil ik ook wel zo'n 64bit beestje hebben. Het toeval wil dat ik voor school strax een notebook moet hebben (technische informatica) dus dan maken we daar meteen een 64bit van.... Dacht ik, tot google mij andere zaken vertelde. Via google en hier (nouja... hier stond ook vrijwel nix) kwam ik uit bij de Acer 1511. Leuk op het eerste gezicht maar slechts 64mb videogeheugen als enige nadeel en hij kost 1200,-

Ook heb ik op promedion.nl en nog een zelfbouw site gekeken maar die leveren alleen Intel :'(

De vraag is nu of dr niet meer Athlon64 laptops te krijgen zijn. Het is de bedoeling dat er Winxp64 op komt en natuurlijk ook Linux. Er moeten een beetje wordachtige zaken op draaien, muziek en films, games en een beetje devven.
specs:
Athlon64 proc (snelheid maakt nie zoveel uit, gewoon een 2800 of 3000)
512 maar het liefste 1024mb ram
40gb 5400rpm hdd is genoeg
utp / wireless
15"scherm
64mb radeon / gf maar het liefste 128mb (wel 'go' modellen nat.)
ROND de 1000,- a 1200,- (zo beter cardinal808 :p )

Ik hoop dat ik de vraag hier stellen mag (en goed stel) en een centraal topic zoals in NOS ook staat zou wel handig zijn lijkt me :)

[ Voor 17% gewijzigd door nzyme op 01-06-2004 17:58 ]

| Hardcore - Terror |

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
ROND de 1000,- a 1100,-
kwam ik uit bij de Acer 1511. Leuk op het eerste gezicht maar slechts 64mb videogeheugen als enige nadeel en hij kost 1200,-
Je wil 1100 uitgeven voor een laptop, maar geen 1200. Je hebt nog tot september voordat school weer begint. Kijk of je die 100 euro bij elkaar kan sparen in die tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2004 14:33 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Je wilt hem toch voor school gebruiken? Wat moet je dan met meer dan 64mb ram? Ik bedoel, ik heb een Acer TM-800 voor school en die is eigenlijk al te snel :)

Maar ik zou wachten met kopen totdat je school begint, en dan dus opnieuw een topic maken of zelf op onderzoek uitgaan. Nu is het zeg maar een waste of money, zeker omdat je straks betere laptops kunt kopen voor het zelfde bedrag

Verwijderd

Als je hem voor school wil gebruiken neem ik aan dat je hem veel moet meedragen, en dan is zo'n acer laptop van 3kg+ echt wel niet bepaald handig hoor :) Je krijgt er wel mooie armspieren van denkik :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met de komst van 64bit Athlon's en omdat de tijd nat. niet stil staat wil ik ook wel zo'n 64bit beestje hebben. Het toeval wil dat ik voor school strax een notebook moet hebben (technische informatica) dus dan maken we daar meteen een 64bit van.... Dacht ik, tot google mij andere zaken vertelde. Via google en hier (nouja... hier stond ook vrijwel nix) kwam ik uit bij de Acer 1511. Leuk op het eerste gezicht maar slechts 64mb videogeheugen als enige nadeel en hij kost 1200,-
Vergeet niet dat veel notebooks die meer dan 64MB vidmem leveren dat shared hebben en dat schiet natuurlijk niet echt op. 64MB is voor een notebook al best veel als je dat dedicated wilt hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 01-06-2004 11:57 ]

• nzyme
de notebook komt voor school, maar ik wil m daar niet alleen voor gebruiken. Ook wil ik m als een soort testbak gebruiken etcetc. Een wannabee desktop vervanger zegmaar :p
En daar wil ik deze zomer dus mee bezig.

Maar de vraag is meer of dr nog andere 64bit Athlon lappies zijn dan die Acer 1511 (de ferrari valt natuurlijk af wegens de zeer hoge prijs)

| Hardcore - Terror |

• pietje63
  • Laatst online: 11:50

pietje63

RTFM

Ik denk niet dat je voor onder de 1200 euro een notebook zult vinden met de specs die je wilt. De aspire 1511 is al zeer scherp geprijsd.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je wil voor een beetje licht dev-werk en wat Word tikken speciaal een 64-bit cpu :?

Beetje vreemd 8)7

• pietje63
  • Laatst online: 11:50

pietje63

RTFM

johnnyv.nl schreef op 30 mei 2004 @ 10:48:
Je wil voor een beetje licht dev-werk en wat Word tikken speciaal een 64-bit cpu :?

Beetje vreemd 8)7
Hellraizer schreef op 29 mei 2004 @ 17:22:
de notebook komt voor school, maar ik wil m daar niet alleen voor gebruiken. Ook wil ik m als een soort testbak gebruiken etcetc. Een wannabee desktop vervanger zegmaar :p
En daar wil ik deze zomer dus mee bezig.

Maar de vraag is meer of dr nog andere 64bit Athlon lappies zijn dan die Acer 1511 (de ferrari valt natuurlijk af wegens de zeer hoge prijs)
No Offence maar hij zegt net dat hij er ook een testbak van wilt maken en ik snap best je eerst een testbak met 64bit cpu wilt hebben voor er serieus op over te stappen :D. Verder klinkt het gewoon 1337 wat op zich al reden genoeg is.
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:34:
als je twee computers naast elkaar zet, de één 32bit de ander 64bit, en ongeveer vergelijkbaar in snelheid, denk je dan dat iemand het verschil zou merken? Hell no. 64bit is een marketing truukje zoals al de rest hoor.
En voor de mensen die denken dat 64bit "l33t" is : jullie vallen voor marketing truukjes :)
(dit neemt niet weg dat de Athlon64 gewoon een goeie cpu is hoor, maar toch.)
Het is maar hoe je het bekijkt.. Als je er 32bit winxp op zet en standaard programma's zul je er idd niet veel aan hebben en zal het verschil klein zijn. Gebruik je 64 bit OS en/of software dan scheelt het snel aardig wat procentjes (ik heb 10 tot 70 procent gehoord) dus alleen marketing, echt niet. Het heeft echt wel toekomst, alleen moet de software nog komen.

[ Voor 33% gewijzigd door pietje63 op 31-05-2004 00:19 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

als je twee computers naast elkaar zet, de één 32bit de ander 64bit, en ongeveer vergelijkbaar in snelheid, denk je dan dat iemand het verschil zou merken? Hell no. 64bit is een marketing truukje zoals al de rest hoor.
En voor de mensen die denken dat 64bit "l33t" is : jullie vallen voor marketing truukjes :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:58 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:32

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:34:
Ik merk toch echt wel een groot verschil als ik mijn AMD XP2400+@3200+ tegen de PC van mn huisgenoot zet (AMD64 3000+), de mijne is ge-oc'ed en haalt een stuk hogere score in sandra, ook in 32bit windows merk je dit . Maar als gij zn 64bit windows uit de kast haalt, laden zn spellen toch een heel stuk sneller. ook het compilen van programma's gaat merkelijk sneller op de 64

Blog (Linux-related)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De enige meerwaarde van 64 bit is dat je 4 Gb+ geheugen kan aanspreken... laat dat in een laptop nou net geen issue zijn. De overige dingen die de Athlon64 kan is brute rekenkracht, maar op laptopgebied is er voldoende CPU die identieke prestaties kan leveren.... of leukere CPU"s die 1/4 van het stroomverbruik hebben.

• nzyme
idd. Volgens mij is de slechts de patsfactor voor de meeste laptops van toepassing bij AMD64.
Omdat ik hem ook als testbak wil gebruiken is daar misschien nog iets voor te zeggen.

M'n keuze gaat uit naar een AthlonXP-m 2800+ danwel de Athlon64 3000+. Centrino met een acceptabele videokaart en prijs kon ik niet vinden helaas .

| Hardcore - Terror |

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je een leuke centrino laptop zoekt met een 64mb Ati M10 kaart (9600 Mobile) Moet je eens naar de asus M600N kijken http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2139. Zit meteen draadloos internet op doet lang op een accu en hij weegt 2.6kg.

Edit: Zie net dat deze prijzen excl BTW zijn :(

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeee op 01-06-2004 12:43 ]

• pagani
  • Niet online
Bartjeee schreef op 01 juni 2004 @ 12:42:
Als je een leuke centrino laptop zoekt met een 64mb Ati M10 kaart (9600 Mobile) Moet je eens naar de asus M600N kijken http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2139. Zit meteen draadloos internet op doet lang op een accu en hij weegt 2.6kg.

Edit: Zie net dat deze prijzen excl BTW zijn :(
En 64 bit laptop != 64 mb videokaart ;)

• jordz.
  • Laatst online: 27-06-2025
Euhm, ga je technische informatica doen? Ga ik ook doen, weet niks van dat je een laptop moet hebben oid :? Heb wel net een 100 mhz laptop van een medetweaker gekocht :P Maar heb je die dus echt nodig ? Heb ik mooi een reden om me ouders zo'n ding voor me te laten kopen :P

Arch Linux

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van TARGA ? Waar is het mee te vergelijken?

• ChAoS Overlord
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in die targa notebook. De prijs en de specs lijken heel competitief. Een mobile radeon 9700 is toch echt wel niet te versmaden...

Of zie ik hier weer iets over het hoofd?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je voor je studie een laptop wil kopen zou ik eerst naar het gewicht en het formaat kijken VOOR je je druk maakt over de specs. Iedere dag naast je boeken een laptop van 2, 3 kilo mee zeulen in het ov / op de fiets gaat namelijk heel snel vervelen kan ik je vertellen.

just my 2 cents
Pagina: 1