Toon posts:

UTP Cat 5e in de grond?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb ff een heel klein vraagje.... kan ik UTP Cat5e gewoon door de grond leggen?? wil namelijk van het huis naar de schuur en heb netwerk via stopcontact gehad maar dat werkt niet goed, en voor draadloos is het net te ver 8)7

Thanxz

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Ik zou er wel een pvc buisje omheen doen. :)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

ja kan gewoon, sleuf graven erin leggen en weer dicht kan perfect.
Je kan eventueel nog PVC eerst neerleggen en dan die Cat 5E erdoorheen :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Valkyre

Kitesurf FTW!

er zijn sowieso al meerder topics hierover geweest,
maar gewoon een stuk utp kabel in een tuinslang doen, enklaar :D

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
heb eerst netjes gezocht met de search maar heb nix kunnen vinden over UTP in de grond leggen :?

Maar iig bedankt, ga het denk ik toch maar voor de zekerheid met pvc buis doen... Heb niet zon zin om het over een jaar nog weer een keer te doen ;)

Thanxz

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 13:51 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het omhulsel van UTP kabels is niet echt geschikt om langere tijd in de grond te steken (het evrduurt, wordt hard, brokkelt af). Daarnaast hoef je maar 1 keer een spade fout te steken en daar gaat je verbinding. Een hardere/meer geschikte behuizing lijkt me aangewezen.
Ik zou het idd in een PVC buis doen. (Een tuinslang lijkt me ook een goed idee, al weet ik niet hoe goed een tuinslang tegen ondergrondse omstandigheden kan) Ik denk touwens dat van die PVC-buis per meter een stuk goedkoper is dan tuinslang...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PVC buis in de grond, kabel er door trekken en klaar ben je.
En er zijn idd legio topics te vinden die dit behandelen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.