Toon posts:

onboard geluid gesloopt :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello all,

had laatst een feestje en had de audio kabel ff op een knudde maar wel ok manier verlengd zodat me pc op me stereo kon... feestje was te gek hehe.

maar 2 dagen later pc verplaatst naar me computer kamer en die kabel meegenomen maar waarschijnlijk is er toen ergens sluiting gekomen... zette de pc aan en boxen en wou wat met rebirth gaan spelen... hoor een piep als ik me boxen harder zette en opeens werd het geluid heel hoog en toen nix meer :P

kwam dus geen geluid meer uit, andere kabel gepakt, andere versterker gepakt en aangesloten maar nix meer :( alleen als ik hem volop zet hoor je het heel zacht.

me geluidskaart dus stuk :(

ik heb een epox 8rda+ mobo met een • Realtek ALC650 6-channel full-duplex integrated sound, with NForce Dolby level decode

ik was opzich best tevreden over dit geluid maar zat er zowieso al aan te denken om iets met surround te kopen (weet niet eens of het hier in zat... zie opeens dolby staan :S :P)

kan iemand mij een kaartje aanraden als vervanging met surround maar wat niet al te duur is...

ik game veel, luister muziek en speel wat met reason en dat soort dingen, maar niets proffesioneels ofzo, dus duur hoeft niet.

ik ga over 15 min. naar de stad dus als iemand met het idee wilt rondlopen, ik heb vandaag iemand geholpen met een geluidskaart uitzoeken , be my geust :D

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
owjah, waarschijnlijk de 1e of de 2e post word hem hehe... want me gf loopt aan me hoofd te zeuren dat we moeten gaan :P

dusseh, geen creative 16 ofzo :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 13:35 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:45
Anders zoek je gewoon even in de pricewatch naar een geluidskaartje....

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Creative Audigy 2 tje ofzo...leuk kaartje met EAX 3.0 dus voor gamen zit je lekker!

There is no place like ::1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sweex 5.1 kaartje voor 8 euro.
zoals thef_pino zegt, kijk eens in de Pw.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Creative Audigy II is goed spul, kost zo'n €70,- dacht ik..
Zelf ben ik ook erg tevreden over mijn Hercules Gamesurround Fortissimo II DE :)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurenz op 29-05-2004 13:39 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
ty all... :D brb

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 02:38

oenboek

Serendipity

Wil je echt goed, neem dan een Terratec. Kost wat meer dan Creative- of Hercules-speelgoed, maar is duidelijk de moeite waard. Ik heb op 1 PC Hercules, op een andere Terratec, het verschil is dag en nacht. Over on-board zwijg ik maar, dat is niet te aanhoren, zelfs niet in vgl met speelgoedkaartjes.

One Buck Music keeps the vibes

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:48

Garyu

WW

oenboek schreef op 29 mei 2004 @ 13:42:
Wil je echt goed, neem dan een Terratec. Kost wat meer dan Creative- of Hercules-speelgoed, maar is duidelijk de moeite waard. Ik heb op 1 PC Hercules, op een andere Terratec, het verschil is dag en nacht. Over on-board zwijg ik maar, dat is niet te aanhoren, zelfs niet in vgl met speelgoedkaartjes.
Betwijfel ik hoor. Met een Surround-setje van de Aldi kan je nog zo'n goeie geluidskaart hebben, het verschil hoor je toch niet..
De zwakste schakel bepaalt de mate van kwaliteitsverlies, dus met zo'n (hypothetisch) Aldi setje heeft het helemaal geen zin om veel geld uit te geven aan een superieure geluidskaart. Toch?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 02:38

oenboek

Serendipity

Inderdaad, als versterker of luidsprekers cheap stuff zijn, kan je beter de kaart idem nemen. Ik heb zelf 25 jaar oude apparatuur staan (zelfbouw boxen, lampenversterker) met prima klank. Ik hoor duidelijk de verschillen. PC dient om muziek te mixen. Als je een iets betere geluidsset hebt, kan je beter een goede kaart nemen, de prijs van de kaart is klein ivgl met de prijs van versterker en boxen. Het verschil is de moeite waard.

One Buck Music keeps the vibes

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
oenboek schreef op 29 mei 2004 @ 13:56:
Inderdaad, als versterker of luidsprekers cheap stuff zijn, kan je beter de kaart idem nemen. Ik heb zelf 25 jaar oude apparatuur staan (zelfbouw boxen, lampenversterker) met prima klank. Ik hoor duidelijk de verschillen. PC dient om muziek te mixen. Als je een iets betere geluidsset hebt, kan je beter een goede kaart nemen, de prijs van de kaart is klein ivgl met de prijs van versterker en boxen. Het verschil is de moeite waard.
andersom geldt natuurlijk ook: waarom een audigy kopen als je toch niet van plan bent honderden euros te spenderen aan boxen en versterker???

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

The_Stickie schreef op 29 mei 2004 @ 14:02:
[...]

andersom geldt natuurlijk ook: waarom een audigy kopen als je toch niet van plan bent honderden euros te spenderen aan boxen en versterker???
CPU dependancy.....

:-p

Testen hebben uitgewezen dat Creative een heel laag niveau CPU cycles opeet ..en dat is handig bij gamen......

En ach... je koopt eens een DVD-audio-tje :-p ( metallica Black! )

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 29-05-2004 15:35 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1