Een gratis alternatief voor Editize?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey,

Er bestaat een zeer uitgebreide Java applet genaamd Editize (www.editize.com), waarmee je gemakkelijk HTML code kan genereren. Het wordt toegepast in een CMS dat ik zelf soms moet gebruiken, en ik vroeg me af of er soms gratis varianten van zijn.

Ik heb zelf al enkele CMS systemen moeten maken, en de zwakke schakel is steeds dat de (newbie-)gebruiker geen HTML kent. Ik weet wel dat er systemen met javascript zijn (zoals bij PHPbb2) waarbij er BBcode tags worden toegevoegd in je textarea, maar die zijn toch erg beperkt en vragen nog vrij veel kennis van de gebruiker.

Die Editize applet werkt zoals een kleine tekstverwerker, en is dus perfect voor zo'n zaken, maar spijtig genoeg betalend. Weet er iemand of daar een gratis (evt opensource) alternatief voor bestaat?

Tnx!

[ Voor 3% gewijzigd door Joske Pauwels op 29-05-2004 13:33 ]

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

zijn ook genoeg voorbeelden te vinden die gebruik maken van javascript en nog wat zut waarbij je de layout opmaak zoals in bv. word ziet. dus je selecteerd text, drukt [bold button] en de text wordt bold (dus niet omringt met [ b ] [ /b ] tags).

werkt alleen in IE jammergenoeg, maar het is een idee.

waarschijnlijk werkt het dus ook in mozilla zie hier: http://devedge.netscape.com/viewsource/2003/midas/01/

en nog een link:
http://www.fredck.com/FCKeditor/

[ Voor 23% gewijzigd door Scorpion op 29-05-2004 13:40 ]

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ja, er bestaan idd wel wat ActiveX varianten etc, maar het leuke aan die Editize is dat het platformonafhankelijk is...

Dat Mozilla ding is inderdaad al een idee, maar werkt niet in Opera (dat ik zelf gebruik), en ik had het liefsts iets dat volledig platformonafhankelijk is...

Edit: Hola! Die FCKeditor is wel een powerfull tooltje! Werkt ook wel niet in Opera, maar het is wel gratis en heeft precies wel veel functionaliteiten...

[ Voor 23% gewijzigd door Joske Pauwels op 29-05-2004 13:44 ]

Verwijderd

Dat gaat je dus mooi niet lukken. Als je zo'n webeditor wil met DHTML en geen Java Applets of ActiveX zooi, dan krijg je het nooit, maar dan ook nooit werkend in Opera.

Ik ken geen goede editors (gratis dan hé, mag niet spammen voor mijn editor :+) die in zowel Gecko als in IE werken.

Je zou eens moeten zoeken in de directory listing van dmoz.org. Daar staan rond de 200 editors (niet allemaal DHTML, niet allemaal gratis).

http://dmoz.org/Computers...ing/HTML/WYSIWYG_Editors/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 14:15 ]

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Java applet mag wel... dat werkt op alle platformen waar de JVM geinstalleerd kan worden... ActiveX liever niet omdat dat enkel in IE op Windows werkt...

Verwijderd

Verwacht je nou dat wij met een naam komen? Vergeet het... Op die lijst van 200 editors moet vást wel iets staan dat aan jou eisen voldoet. 't Is echt een zoekertje.

+ Edit
Heb maar even voor je gezocht: http://www.hexidec.com

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 14:22 ]

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Neenee, ik zei gewoon dat Java wél ok is, omdat je aannam dat ik ook geen Java wou.

Die Ekit lijkt me idd de opensourcetegenhanger van Editize...

tnx alvast!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry, maar dit is Programming & Webscripting, alwaar programmeerproblemen besproken worden. Vragen naar bepaalde software horen hier dus simpelweg gewoon niet in thuis :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.