[Emule] upload gaat goed download is triest

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:58
Hallo
Ik ben sinds kort het programmaatje Emule aan het uitproberen.
Je kan er veel mee vinden en dat is wel aantrekkelijk.
Nu heb ik het een dag draaien maar ik download haast niets, zon 2 kb/sec max gemiddeld terwijl mijn upload bijna compleet wordt ingepikt. Ik kan ongeveer 400kb/s downloaden en 30 kb/sec uploaden. Overal wordt gesuggereerd dat
je pas wat lekker kan downloaden (vanaf +-15k/s) als je ook flink wat upload.
Maar ik heb het nu het gevoel dat ik als liefdadigheidinstelling fungeer.
Ik heb capaciteiten als volgt: upload=20kb/sec,download=250kb/sec.
Als ik de upload op de volle 30kb/sec zet dan kan ik internetten wel vergeten.
Daar komt bij, en dat is ook knap irritant, dat het programma teveel cpu tijd inneemt. Ik heb al geprobeerd die progressbars niet rond te maken, maar dat hielp ook weinig (je probeert wat).
Iemand een tip zodat ik wel wat kan downloaden?

• bdgroot
  • Laatst online: 27-11-2024
Je kunt je upload op 10 k/s zetten en je download op max, da's geen probleem. Zorg dat je ook het aantal bronnen en verbindingen op een redelijk getal zet (ik heb 1200 en 2000). Ook belangrijk: maak verbinding met een goedbezochte server...
Probeer eens te zoeken naar een bestand dat iedereen misschien wel heeft, bijvoorbeeld zoeken naar madonna en sorteren op het aantal bronnen. Zeker weten dat dat bestand zo binnen is.

[ Voor 29% gewijzigd door bdgroot op 29-05-2004 13:08 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
Iemand een tip zodat ik wel wat kan downloaden?
1. Net zoals bdgroot idd je upload op 10 kb/sec zetten
2. Heb je een High- of een low-ID?
3. Je moet eerst een credit opbouwen, dus in het begin kan het allemaal wel een tijdje duuren.
4. Zet het op een aparte bak, met emule full-blast, kan je nou niet echt goed gamen
5. Hoe lang heb je de "liefdadigheidsinstelling" vol gehouden? 10 minuten of een dag?

[ Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2004 13:10 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kijk eens: eMule opensource eDonkey, deel 11/

laat me raden, je max verbindingen heb je erg hoog staan? lees die startpost van het topic eens door en ook ff de FAQ

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• bdgroot
cardinal808 schreef op 29 mei 2004 @ 13:08:
[...]
2. Heb je een High- of een low-ID?
Ja, da's ook wel belangrijk, waarom denk ik daar niet meteen aan?? :? |:(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40

job

Wat gebeurt er met je snelheid als je (zoals ik) een low-id hebt?

Ja ik weet hoe ik een high-id krijg, maar m'n router crasht als ik m'n poorten ga mappen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 29-05-2004 13:12 ]

• Harribo
Ik heb aan het aantal verbindingen nog niet aangepast (nu wel 1200/3000:).
Ik was een beetje aan het spelen met upload/download speed.
Ik zal inderdaad wel een low id hebben (waar kan je dat zien, heb ik ook naar zitten zoeken).
Misschien ligt het dan ook wel aan mijn soort bestanden wat ik wil downloaden. Ik gebruik Emule voor zeldzame bestanden die ik met dc++/kazaa niet kan krijgen, zoals muziekvideos van wham (where did your heart go) en films als falcon and the snowman.
Ik heb die Faq al wat gelezen maar je wordt daar overdonderd met links en info en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Er zijn eigenlijk maar een paar vragen die ik heb en ik denk dat een ieder die wel heeft met Emule (hoe kan ik goed downloaden?). Thnx anyway.
De server die ik bezoek is Razorback 2, is standaard in Emule of?

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 29-05-2004 13:20 ]

• bdgroot
Je krijgt een soort lagere prioriteit wat wil zeggen dan je niet echt voorgaat als je bij iemand anders wil downloaden. Daardoor lijkt je snelheid soms wat lager, maar eigenlijk worden anderen gewoon voorgetrokken, omdat ze een hoge ID hebben

• Cardinal
Wat gebeurt er met je snelheid als je (zoals ik) een low-id hebt?
Je download snelheid is te verwaarlozen.
(waar kan je dat zien, heb ik ook naar zitten zoeken).
Staat onder "Servers" aan de rechterkant, over het algemeen
Ik heb die Faq al wat gelezen maar je wordt daar overdonderd met links en info en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ga maar eens lezen, staat veel informatie, maar wel allemaal nuttig. Het is eigenlijk ook de bedoeling dat je dat topic gaat lezen
ik denk dat een ieder die wel heeft met Emule (hoe kan ik goed downloaden?)
Door het Emule topic door te lezen, denk ik :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2004 13:21 ]

• bdgroot
Harribo schreef op 29 mei 2004 @ 13:15:
Ik zal inderdaad wel een low id hebben (waar kan je dat zien, heb ik ook naar zitten zoeken).
Klik op servers. Rechts in je scherm staat dan een wit vak met die gegevens.
edit:

Te laat :/ Ook tijd voor een slotje denk ik zo...

[ Voor 12% gewijzigd door bdgroot op 29-05-2004 13:20 ]

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:05
eMule is niet het typische "ik-wil-het-zo-snel-mogelijk-hebben" programma.

Zoals op deze FAQ pagina vermeld wordt, is het verstandig om eMule lang aan te laten staan. Ik heb een edonkey client op mijn server die dag en nacht aanstaat, dan werkt het perfect. Dan kun je een paar films in de queue zetten, en als je een weekje later kijkt, zijn ze binnen.

Mensen met een high-id komen sneller aan de beurt om te downloaden dan mensen met een low-id. Dus het is echt aan te raden om eens uit te vinden waarom je router zo'n basisfunctie niet ondersteunt ;)

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• Harribo
He ik zie dat ik een hoge Id heb :))
Mag ook wel nadat ik een dag geplukt ben.
Maar ja mijn download snelheid is nu max 5kb/sec, ook niet echt om over naar huis te schrijven. Heb nu een madonna video in mijn queue staan om te testen of het niet aan mijn zeldzame bestanden ligt , maar ook die duurt lang en als ie gaat lopen dan is het nog traag (2kb/sec).
Ik heb geen router en geen firewall, alleen norton antivirus.
Ik heb het gevoel dat Emule net een soort gokkast is, het is allemaal zo in elkaar gezet dat je wel erg veel geduld moet hebben en energie erin moet steken wil je het wat opleveren?
Tot nu toe bedankt voor de reacties, ik ben nu al stukken sneller wijzer dan uren lang die faqs en links door te pluizen.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 29-05-2004 13:27 ]

• Cardinal
He ik zie dat ik een hoge Id heb )
Mag ook wel nadat ik een dag geplukt ben.
Dat heeft er niets mee te maken, High-ID betekend dat je netwerk-instellingen goed staan.
Je zal gewoon geduld moeten hebben.
Ik heb geen router en geen firewall
Zou ik maar eens installeren als ik jou was en geen Zonealarm, dat werkt niet optimaal met emule
Ik heb het gevoel dat Emule net een soort gokkast is, het is allemaal zo in elkaar gezet dat je wel erg veel geduld moet hebben
eMule is niet het typische "ik-wil-het-zo-snel-mogelijk-hebben" programma.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
echt niet, gisteren heb ik de hele dag met 100 KB/s gedl. dat was alleen populiar spul! ik heb ooit eens een muziekvideo gedl, duurde 4 maanden ofzo voor 50 mb, er was nl maar 1 source :) die hebt ik ff gevraagt of ie een friendslot wilde openen voor mij, toe schoot het meer op.

hoeveel sources heb je voor je bestanden?
jij zet emule zeker vaak uit? 24/7 werkt veel beter bij emule.
heb je je verbindingen op 1200 staan? of 3000? ik vindt beide erg hoog.
hoeveel bestanden heb je aanstaan? 10 ofzo is echt weinig, zet er eens wat meer in
welke server je verbonden bent maakt niet uit, emule doorzoekt ze zelf allemaal. door client-client uitwisseling krijg je trouwens veel meer sources.

ik heb trouwens weinig zin om al deze dingen uit te leggen, lees de FAQ en het topic wat ik al gaf en bijna al je vragen zullen beantwoord worden. als je dan nog vragen hebt, stel ze dan ff in het emule topic.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Harribo
geduld heb ik wel maar dan moet het wel beloond worden en na een dag zie ik nog bar weinig, misschien nog meer geduld?
een firewall geeft soms wat problemen met dingen die ik doe, zoals online fifa-en, dus ik gebruik er geen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je een high id hebt en je bent spullen aan het downloaden die wel sources hebben komt het vanzelf wel.
Emule is geen gokkast (of een gokkast waar ik ondertussen al 550 gb uitgetrokken heb ;)).

• Cardinal
geduld heb ik wel maar dan moet het wel beloond worden en na een dag zie ik nog bar weinig, misschien nog meer geduld?
een firewall geeft soms wat problemen met dingen die ik doe, zoals online fifa-en, dus ik gebruik er geen.
Laat hem maar eens een maand draaien en kijk dan terug naar deze post, dan snap je niet waarom je het ooit gepost hebt.

De firewall zou ik maar wel installeren. Je moet dan wel de spellen aangeven bij de firewall, zodat je zonder problemen kan gamen.
Emule is geen gokkast (of een gokkast waar ik ondertussen al 550 gb uitgetrokken heb
Wedden dat emule een gokkast is? elke maand weer afvragen of nou je ISP gaat zeuren over je data-hoeveelheden :P

Verwijderd

Je moet gewoon een aparte bak nemen en emule daar 24/7 op laten lopen, het duurd effe maar na een maandje loop je zeker 10 a 20 x zo snel.

/offtopic voor degene die emule gebruiken en ook nog eens chelloaccount hebben....
Denk je last te krijgen voor nu of in de toekomst dan kan je hier je gebruikte dataverkeer zien en voortijdig effe je emulebak eraf gooien..

http://datagebruik.chello.nl/cgi-bin/xacct/xacct_login.cgi

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

cardinal808 schreef op 29 mei 2004 @ 13:52:

[...]

Wedden dat emule een gokkast is? elke maand weer afvragen of nou je ISP gaat zeuren over je data-hoeveelheden :P
Dan ben je zelf een gokker en heb je van eMule je gok tafel gemaakt. Het is je eigen keuze <- gok om een provider te nemen met data limiet. Ik betaal liever wat meer en neem een goede provider, mijn vader heeft geen limiet en geen FUP (dat was vroeger) en ik heb nu geen limiet en een FUP van bekend ver over de 100 gig p/m.

Maar om even ontopic te gaan:
Volgens mij zijn er genoeg vergelijkbare draadjes waarin staat dat je met je instellingen aan de slag moet. Echt gezocht heb je ook want dan had je wel in het grote draadje gepost en zelf wat geprobeerd.
*vraagt zich af waarom ie nog niet dicht is*

• Harribo
een maand....dat is nog us geduld hebben, zou er inderdaad een aparte pc voor gaan inrichten...

ik heb her en der gezocht en gelezen maar het ontbreekt aan EENDUIDIGE informatie. vragen die ik hier stel zijn heel simpel , maar ik zie ze niet beantwoord.
Het is een woud aan info waar ik niet op zit te wachten. Na een uur rommelen heb ik het dan wel gehad, instellinkje daar, modje daar...
Vragen of deze topic dan gesloten dient te worden is dan niet aardig.
Maar ik ga verder deze discussie niet aan, het zal wel weer aan mij liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 29-05-2004 15:51 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Harribo schreef op 29 mei 2004 @ 15:50:
een maand....dat is nog us geduld hebben, zou er inderdaad een aparte pc voor gaan inrichten...

ik heb her en der gezocht en gelezen maar het ontbreekt aan EENDUIDIGE informatie. vragen die ik hier stel zijn heel simpel , maar ik zie ze niet beantwoord.
Het is een woud aan info waar ik niet op zit te wachten. Na een uur rommelen heb ik het dan wel gehad, instellinkje daar, modje daar...
Vragen of deze topic dan gesloten dient te worden is dan niet aardig.
Maar ik ga verder deze discussie niet aan, het zal wel weer aan mij liggen.
No offense maar wat is er mis met de FAQ van Zoefff?:
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm

Als je andere vragen of problemen hebt komen we vast ook een heel eind maar geef dan wel aan wat het probleem is, met welke instellingen etc. Ik kan iig niet zomaar zeggen wat er in jouw situatie mis gaat.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
emule duurt gewoon erg lang, maar na 2/3 maanden veel uploaden heb je er veel aan :) ik download nu soms met 100 kb/s+

Last.fm
Films!

• Harribo
Het is voor mij dus gewoon verder een kwestie van lang wachten.
Nah enfin dan doe ik dat, als ik daar veel plezier weer voor terug kan verwachten.
Thnx voor jullie bijdragen!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
vergeet niet dat je bij een bestand met weinig sources gewoon een lage download kan verwachten. Immers waarschijnlijk delen die gebruikers ook andere bestanden die ze moeten uploaden naar andere gebruikers.
Pagina: 1