Toon posts:

[IDE] IDE controller brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ouwe p2-350 serverkast staan welke ik niet aan de gang krijg. Als ik op wil starten van HD, CDROM of van een bootflop (diverse geprobeerd) dan hou ik de melding "Operating system not found". Nou zit ik te denken dat de IDE controllers op het moederbord kapot zijn, maar als dat zo ie dan moet hij toch wel van de floppy kunnen booten? Ik kan wel in de BIOS komen. Ik heb geen idee wat voor OS er op de HD aanwezig is. Wat zou ik kunnen proberen? Ik heb helaas geen PCI IDE controller voor handen om dat te proberen.

nog wat techinfo:

Intel SE440BX Mobo
BIOS 4S4EBOX1.86a.0032.p12
Intel Pentium II (R) 350 Mhz
512 kb cache RAM
256 mb SDRAM
Quantum Bigfoot CY4320A (4 gig)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 12:57 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als je van flop/cd wil booten, staat de boot sequence in het bios wel goed? Dat ie ook wel daadwerkelijk naar floppy's/cd's gaat zoeken...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik van floppy wil booten gaat hij ook echt het floppy lezsen, dat kan je duidelijk horen, maar bij het inlezen stop ie met een soort van piep en komt ie een aantal seconden later weer met de "operating system not found" melding. Bootfloppy is goed want die werkt op een andere bak wel

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu aan het booten vanaf CDrom met een knoppix CD! Dus het gaat de goede kant op en in elk geval de sec. IDE controller is goed. Alleen beeld van knoppix GUI is brak. Zal wel aan de video drivers liggen want nu draait win98 setup van een bootable cd. Lijkt goed te gaan en nu maar hopen dat ie hiermee wil booten

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 13:45 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:25:
Hij is nu aan het booten vanaf CDrom met een knoppix CD! Dus het gaat de goede kant op en in elk geval de sec. IDE controller is goed
Mja, da's mooi iig, hang je cdrom es aan de primaire ide, dan kan je ook checken of die goed is ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

ik weet niet of die bak overgeklokt is want anders kan je pci bus nog wel eens te hoog draaien kan soms ook nog wel eens problemen veroorzaken

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Mja, da's mooi iig, hang je cdrom es aan de primaire ide, dan kan je ook checken of die goed is
Nou die is ook goed want win98 staat er weer opnieuw op inmiddels. Snap niet wat het nu is geweest. Zal wel met kabels enzo te maken te hebben gehad want daar heb ik wel mee zitten rommelen om het voor elkaar te krijgen
Pagina: 1