Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 15:41
Ik werk sinds kort bij een bedrijf met een 12tal vestigingen door Nederland,
Nu krijg ik dus ook een telefoon 'van de zaak' , nu was het een jaar of 2 geleden vrij nieuw dat een telefoon een ingebouwd 33k of 56k modem had zodat je kon inbellen met 33/56k ipv de gare 9,6 die je normaal had

Ik moet een Nokia toestel nemen, alleen ik kan bij geen enkel nokia toestel zien of er wel/geen modem inzit? Of is dit tegenwoordig zo standaard dat men het er niet meer bij zet? Ik zou het namelijk ideaal vinden wanneer ik vanuit de auto of waar dan ook zou kunnen inbellen op onze server !

Via de search kwam ik deze site tegen : http://www.mobileplaza.nl/DocumentDetail.asp?PageID=12

Als ik dat zo bekijk kan ik met een : NOKIA 6210, 6250, 7110, 6310 of 6310i via een USB kabel de modem functie gebruiken en is dit NIET mogelijk met de 3310 ?

Heeft iemand hier ervaringen met de modemfunctie van deze toestellen ?
Werkt bijvoorbeeld de callback functie van een inbelserver ook ?
Hoe zijn de pingtijden ?
Welke snelheden haal je ?

Ik kom verder de term GPRS tegen, hiermee zou je ook dataverbindingen kunnen maken. Hoe gaat dit precies in zn werk? Je zou dan per mb/kb betalen terwijl met een 'modem' je volgens mij alleen de beltikken had

[ Voor 14% gewijzigd door Renkie op 29-05-2004 12:27 ]

• Renkie
iemand?:)

Modbreak:
ajb niet kicken binnen 24 uur, zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 90% gewijzigd door Korakal op 30-05-2004 09:29 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Bij gprs betaal je bij een abo per MB. Meestal komt dit neer op €1,-/MB.
Tevens heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld UMTS te gebruiken als je een daarvoor geschikte telefoon met abo hebt natuurlijk. Hierbij zijn de snelheden iets van 384kb down/64kb up.

Hoe het zit met dat ingebouwde modem zou ik je niet kunnen vertellen hier heb ik geen ervaring mee.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Renkie schreef op 29 mei 2004 @ 12:24:
Ik werk sinds kort bij een bedrijf met een 12tal vestigingen door Nederland,
Nu krijg ik dus ook een telefoon 'van de zaak' , nu was het een jaar of 2 geleden vrij nieuw dat een telefoon een ingebouwd 33k of 56k modem had zodat je kon inbellen met 33/56k ipv de gare 9,6 die je normaal had

Ik moet een Nokia toestel nemen, alleen ik kan bij geen enkel nokia toestel zien of er wel/geen modem inzit? Of is dit tegenwoordig zo standaard dat men het er niet meer bij zet? Ik zou het namelijk ideaal vinden wanneer ik vanuit de auto of waar dan ook zou kunnen inbellen op onze server !

Via de search kwam ik deze site tegen : http://www.mobileplaza.nl/DocumentDetail.asp?PageID=12

Als ik dat zo bekijk kan ik met een : NOKIA 6210, 6250, 7110, 6310 of 6310i via een USB kabel de modem functie gebruiken en is dit NIET mogelijk met de 3310 ?

Heeft iemand hier ervaringen met de modemfunctie van deze toestellen ?
Werkt bijvoorbeeld de callback functie van een inbelserver ook ?
Hoe zijn de pingtijden ?
Welke snelheden haal je ?

Ik kom verder de term GPRS tegen, hiermee zou je ook dataverbindingen kunnen maken. Hoe gaat dit precies in zn werk? Je zou dan per mb/kb betalen terwijl met een 'modem' je volgens mij alleen de beltikken had
Naar mijn weten is (1) van de snelste telefoons met ingebouwd modem de Nokia 9100 series. Ik heb nog nooit gehoord van een 33k6 of een 56k modem in een telefoon.

Het is een leuk streven om via je phone online te zijn, helaas is het alleen niet heel snel en zijn de verbindingen vaak duur en instabiel.

De beste en snelste oplossing NU is GPRS/EDGE... al moet je maar even bekijken wat je baas voor je wilt dokken qua telefoonrekening... Ga maar eens een dag on-site en aan het eind van de dag je mail lezen... ik kom dan al met gemak op de 10mb aan data als het al niet meer is... niet gunstig, duurt lang, kost veel.

Ik zou bij je baas ff checken wat de faciliteit is in die 12 vestigingen qua internet, patch in je lappie prikken en gaan met die banaan :o

• Renkie
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 09:27:
[...]

Naar mijn weten is (1) van de snelste telefoons met ingebouwd modem de Nokia 9100 series. Ik heb nog nooit gehoord van een 33k6 of een 56k modem in een telefoon.

Het is een leuk streven om via je phone online te zijn, helaas is het alleen niet heel snel en zijn de verbindingen vaak duur en instabiel.

De beste en snelste oplossing NU is GPRS/EDGE... al moet je maar even bekijken wat je baas voor je wilt dokken qua telefoonrekening... Ga maar eens een dag on-site en aan het eind van de dag je mail lezen... ik kom dan al met gemak op de 10mb aan data als het al niet meer is... niet gunstig, duurt lang, kost veel.

Ik zou bij je baas ff checken wat de faciliteit is in die 12 vestigingen qua internet, patch in je lappie prikken en gaan met die banaan :o
Internet is uiteraad aanwezig op de vestigingen, het gaat mij dan ook om de mogelijkheid om indien nodig onderweg in te kunnen loggen.

Ik ben helaas niet zo'n 'phone freak', maar ik zou toch zweren dat er 1 a 2 jaar terug NOKIA's waren met een 'normaal' modem.

Iemand hier die er meer kennis van heeft?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Je verhaal klopt helaas niet. Ik werk inmiddels 6 jaar in de telecom dus kan je wel wat uitleggen. De nederlandse netwerken kunnen niet sneller als 9600 bps data versturen. Dit is oo de snelheid waarop de meeste telefoons zijn afgestemt. Er zijn inderdaad wel telefoons met een 28k modem (bijv. de T610). In het buitenland zijn er wel een aantal netwerken die sneller kunnen.

In nederland zul je dus als je sneller data wilt versturen umts/gprs moeten aanschaffen.

Indien je veel op de weg zit zou ik je de voda umts kaart adviseren. Dit is maar een klein beetje duurder in de aanschaf dan de gprs kaart. En op het moment dat je geem umts dekking hebt schakelt hij automatisch over op gprs. Dit is voor jou de voordeligste manier om altijd online te zijn. Inbellen moet je gewoonweg niet willen, dit kost zoveel tijd. Je bent niet meer telefonisch bereikbaar etc. PM me maar als je nog wat extra advies wilt, of als ik bij jouw bedrijf is even moet langskomen om het een en ander uit te leggen lees: "verkopen" })
Pagina: 1