Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Batterij vraag voor nieuwe iPaq h2210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou eindelijk is het dan zover, toch een eigen iPaq bestelt, en nu in afwachting tot ie door de lieve postbode word gebracht... Wat mij flink in de war brengt is dat ik hier en op andere fora veel verschillende verhalen lees over de eerste keer opladen van je batterij, de een zegt dat het 12 uur moet, de andere zegt dat het 4 uur moet... en bij bijvoorbeeld siemens in de handleiding staat dat je hem gewoon aan de lader moet hangen en er dan wel mee mag spelen.

Deze batterij zit in de iPaq:

Rechargeable 900 mAh Lithium-lon user swappable battery. Estimated usage time of fully charged battery is up to 12 hours. Charging time up to 4 hours.

Volledige specificaties(html):

http://h18000.www1.hp.com...cs/11612_na/11612_na.HTML

Volledige specificaties(pdf):

http://h10010.www1.hp.com...product_pdfs/11612_na.pdf

Wie kan mij een beetje duidelijkheid geven hierover? En misschien nog wat tips over het eerste keer gebruiken van de pda,

bedankt!

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 12:58
Geheel opladen. Zodra hij zelf zegt dat hij opgeladen is laad ie m niet meer verder bij dus kun je hem gaan gebruiken.
Daarna 3x geheel op gebruiken. (de main battery) De backup battery moet je niet opgebruiken! Maar goed 3x opgebruiken en weer geheel opladen om je batterij ff te trainen.

Daarna kun je ook tussendoor opladen. MAAR een sporter die plots stopt met trainen verliest ook conditie, dus regelmatig helemaal leeggebruiken en weer geheel opladen blijft goed!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu is het zeker wel duidelijk! Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan:)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

J**us wil je zijn batterij dood hebben ofzo!!!!!!!!1

Jouw truc werkt voor NiCd en NiMH batterijen maar maakt een Lion batterij helemaal verrot. Ik hoop dat de TS een beetje vooronderzoek doet op het internet, dan ziet hij dat die reply nergens op slaat.

Ik noem eerste hit op google:

http://www.weeno.com/art/0599/49.html

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 29-05-2004 14:55 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel onderzoek gedaan op internet, en hier op het forum... Waarschijnlijk toch niet helemaal de goede searchstrings gebruikt, wat heb je gebruikt bij het zoeken op google?

[edit]

de site is erg duidelijk, alleen er staat nog niet bij geschreven of je hem nou meteen kan gebruiken of eerst moet opladen. Of zou het niet uit maken omdat ie geen last heeft van geheugen verlies?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:03 ]

Verwijderd

gewoon normaal gebruiken, en die hp heeft een stukje hardware voor het laad gedeelte. Als batterij vol zit heeft die zoiets van nu wil ik geen stroom meer.

En daarna gewoon gebruiken, en als jij hem weer graag wilt vullen doe je hem weer in je lader.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eerste keer volledig opladen, daarna opladen wanneer je thuisbent en in de buurt van de lader bent. Lion batterijen vinden het prettig zo vol mogelijk te zitten. Niet te vaak tot 0% laten gaan, dat vinden ze weer minder prettig.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
mensen, het is helemaal duidelijk!, bedankt voor jullie reacties/tips.
Pagina: 1