Dit bericht was oorspronkelijk een reply op ander topic. Het topic gaat over een trojan die de laatste weken hier en daar opduikt en heel lastig te verwijderen is. Deze trojan maakt gebruik van een Rootkit die vrij beschikbaar is en dus door meer virussen en trojans gebruikt kan gaat worden.
Link: [rml][ XP + Malware] IRC.Trojan detected, niet gevonden in map *[/rml]
Oorspronkelijke bericht:
Is het perse nodig om de pc opnieuw te installeren? Ik heb hier nu ook een pc staan met dezelfde trojan erin. Ik heb hem met de hand kunnen verwijderen vanuit de command-prompt. Dit lukte omdat er FAT32 op de systeempartitie staat (althans ik heb gelezen dat dit truukje niet werkt bij een NTFS geformateerde partitie, dan kun je de files ook niet zien met de command-prompt).
Ik heb dus de files verwijdert en na de herstart komen er dan een aantal files tevoorschijn:
dordo.sys
dorod.ini
dorod.exe
Bij de jotti online virusscan herkent slechts de helft van de antivirusscanners hem als een bedreiging:
Backdoor.Hacdef.084
http://www3.ca.com/securi...sinfo/virus.aspx?ID=38058
Dit is dus de rootkit die gebruikt word door deze trojan. Deze rootkit is gewoon van het internet te halen en de source van sommige versies is ook beschikbaar.
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik deze rootkit met de hand kan verwijderen.
Ik kan nu wel de bestanden allemaal verwijderen maar is hij dan ook echt weg? Of zie ik hem dan alleen niet meer?
Link: [rml][ XP + Malware] IRC.Trojan detected, niet gevonden in map *[/rml]
Oorspronkelijke bericht:
Is het perse nodig om de pc opnieuw te installeren? Ik heb hier nu ook een pc staan met dezelfde trojan erin. Ik heb hem met de hand kunnen verwijderen vanuit de command-prompt. Dit lukte omdat er FAT32 op de systeempartitie staat (althans ik heb gelezen dat dit truukje niet werkt bij een NTFS geformateerde partitie, dan kun je de files ook niet zien met de command-prompt).
Ik heb dus de files verwijdert en na de herstart komen er dan een aantal files tevoorschijn:
dordo.sys
dorod.ini
dorod.exe
Bij de jotti online virusscan herkent slechts de helft van de antivirusscanners hem als een bedreiging:
Backdoor.Hacdef.084
http://www3.ca.com/securi...sinfo/virus.aspx?ID=38058
Dit is dus de rootkit die gebruikt word door deze trojan. Deze rootkit is gewoon van het internet te halen en de source van sommige versies is ook beschikbaar.
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik deze rootkit met de hand kan verwijderen.
Ik kan nu wel de bestanden allemaal verwijderen maar is hij dan ook echt weg? Of zie ik hem dan alleen niet meer?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 11:37 ]