Ik heb hier een oude (p120 + 16mb ram + Win95 + 1.1gb hd + cdrom 8x) pc.
Ik heb in Windows 95b DMA aangezet voor zowel de HD als de CDROM (8x)
Maar na een reboot blijft de OS boot natuurlijk weer hangen..
Ik heb in veilige modus de SIS IDE controller e.d. verwijdert, tezamen met de IDE HD en CDROM, in apparaatbeheer.
Na een reboot in normale mode vind ie die apparaten weer, en moet ik rebooten.
Daarna hangt ie gewoon weer..
Nu heb ik het BIOS gekeken, en de maximale transportwaarde is FAST-PIO mode 4, dus DMA kun je wel vergeten..
Maar hoe krijg ik die pc weer tot normaal booten ?
Die controllers wegmikken heeft geen zin, ik heb in het BIOS de transportwaarde ook al op standart gezet, maar dat hielp ook niet.
't gaat om een oude Digital Venturis FX 5xxx
Iemand die mij hier mee kan helpen ?
Kort samengevat: Na het activeren van DMA mode voor zowel de HD als de CDrom boot Windows95 niet meer. Hij hangt gewoon tijdens het showen van het Bootlogo
Ik heb in Windows 95b DMA aangezet voor zowel de HD als de CDROM (8x)
Maar na een reboot blijft de OS boot natuurlijk weer hangen..
Ik heb in veilige modus de SIS IDE controller e.d. verwijdert, tezamen met de IDE HD en CDROM, in apparaatbeheer.
Na een reboot in normale mode vind ie die apparaten weer, en moet ik rebooten.
Daarna hangt ie gewoon weer..
Nu heb ik het BIOS gekeken, en de maximale transportwaarde is FAST-PIO mode 4, dus DMA kun je wel vergeten..
Maar hoe krijg ik die pc weer tot normaal booten ?
Die controllers wegmikken heeft geen zin, ik heb in het BIOS de transportwaarde ook al op standart gezet, maar dat hielp ook niet.
't gaat om een oude Digital Venturis FX 5xxx
Iemand die mij hier mee kan helpen ?
Kort samengevat: Na het activeren van DMA mode voor zowel de HD als de CDrom boot Windows95 niet meer. Hij hangt gewoon tijdens het showen van het Bootlogo
[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 29-05-2004 11:25 ]