Toon posts:

[w2k server] PC gaat steeds uit na vervangen NIC *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen,

ik heb sinds vanmorgen een lastig probleem.

Ik wilde al een tijdje mijn server upgraden en heb dat gister gedaan.
3x nieuwe HD's en 1x Gb NIC.

Nou heb ik gister die HD's erin gezet en netjes geformateerd.
Nu wilde ik vanmorgen de NIC vervangen en zet de pc uit.
Oude NIC (intel pro 100s) eruit en nieuwe NIC (intel pro 1000s) erin.

Ik wil de server starten maar als hij bij het inlog venster is duurt het ongeveer 1 min en schakeld de server zichzelf uit. ( hij sluit wel netjes af, dus en melding 'windows is shutting down'). Als ik meteen inlog op het systeem dan komt na de melding logging on, precies hetzelfde. Saving personal setting, en dan shutting down windows.

Dus ik de pc starten in safe mode, en dat gaat goed. Alleen kan ik nergens in de logfiles vinden wat er nou precies fout gaat.

Dit proces heb ik ongeveer 10 keer herhaald, maar telkens bij een normal boot sluit hij zichzelf af.

Verder wat gegevens:

Windows 2000 server UK
SP4 met alle updates.
draait als DHCP, DNS, kerio mailserver en webserver. (IIS)

weet iemand meer van dit probleem?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

heb je eerst de drivers van je oude NIC verwijderd? Dan herstart, nieuwe drivers installeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat heb ik nog niet gedaan.
Want ik dacht dat dezelfde drivers gebruikt kunnen worden.
anthans de intel drivers zijn voor zowel de pro 100 en pro 1000

maar ik zal even proberen.

Het valt me wel op dat de server voordat hij de melding geeft saving profile, heel snel een melding geeft met een rood kruis en iets met DLL.

maar het gaat zo snel dat het niet leesbaar is.

1 ding is wel uitgesloten en dat is dat het om het sasser virus gaat, die check heb ik al gedaan.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
staat er helemaal niets aan errors of info in event viewer?

Verwijderd

Topicstarter
In de application log staan er errors:

Unable to query the W3SVC (HTTP) service performance data. The error code returned by the service is data DWORD 0.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

en:

Unable to query the IIS Info service performance data. The error code returned by the service is data DWORD 0.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Maar ik heb IIS helemaal uit staan.

Ik heb wel netjes NIC uninstalled, en de nieuwe NIC installed

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:11:

Het valt me wel op dat de server voordat hij de melding geeft saving profile, heel snel een melding geeft met een rood kruis en iets met DLL.
.
kan je nog kijken welk dll bestand er bij die error staat? dat is wat makkelijker zoeken in de MSKB en google :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Haal voor de zekerheid de kaart er even helemaal uit en verwijder dan de drivers. Vervolgens in een nieuw slot er weer inzetten en drivers weer installeren.

Voorlopig even SA -> Windows Operating Systems (al is dat een gok, ik weer nog niet wat er aan de hand is), plus ik maak de titel af.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draait er ook nog een AD op?
Hopelijk wel de correcte wijze van vervangen toegepast? (ivm ip adres enzo)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, om even het topic af te maken.

Ik heb de kaart er helemaal uit gehad. En de drivers netjes gedeinstalleerd.
Ik heb bijna alle service uitgezet (toen ik in de veilige modus zat). Maar dat mocht allemaal niet baten.
De melding die op het scherm kwam was zo snel weg dat ik niet kon zien wat er fout ging, ik praat dus echt over een paar miliseconden dat het in beeld kwam.

Omdat ik de server zo snel morgelijk draaiende wil hebben, heb ik de server maar opnieuw geinstalleerd. Het is niet de beste oplossing maar het leek me in dit geval wel het snelste.

Hij draait nu weer als een zonnetje. Maar weet dus niet waaraan het gelegen heeft.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
Zou het misschien niet te maken kunnen hebben met je IIS ? ( W3SVC is volgens mij de service naam van je IIS ) icm een proxy ??

Heb ( of had, aangezien je een format hebt uitgevoerd ;) ) een proxy server draaien icm een IIS ?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Probleem treed ook op wanneer er een HD in zit met een hogere controller of partitie nummer. Dan verplaatst de systemroot opeens van C:\WINNT naar D:\WINNT. Hij start, je logt in, hij logt uit en je zit in een loepje.

Beste methode is als volgt bij dit soort upgrades.

Lege disks plaatsen en absoluut geen partities maken. Bij een raid systeem wel een array aanmaken + logical drive. Altijd zorgen dat de nieuwe disks altijd:

ten eerste: een hoger controller ID hebben, dit is afhankelijk van de PCI enumerator in de bios. Dus dat wordt soms swappen met de controllers.
ten tweede: nieuwe disks moeten altijd een hoger ID hebben (geld ook voor logical drives in een hardware array). Bij oudere IBM systemen geldt dit trouwens niet onder SCSI, daar moeten extra disks altijd een lager ID hebben (reverse boot ordering).
ten derde: zijn 1 en 2 goed dan moet je de partities onder windows aanmaken en ze direct een drive letter geven. Ga niet schuiven met je driveletter van de systemroot. Dus als het C:\WINNT was dan moet het C:\WINNT blijven, was het D:\WINNT dan blijft het D:\WINNT. Ga het ook niet verplaatsen door een kopie te maken naar een andere disk, dit gaat zonder speciale tools (pq servermagic) niet werken.

De netwerkkaart hoeft geen probleem te zijn behalve bij een DC. Upgrade van een NIC bij een DC is iets anders dan een (member) server.

Plaats de nieuwe NIC naast de oude.
Configureer de nieuwe nic exact het zelfde als de oude.
Zet de oude op dhcp of een willekeurige instellingen.
Reboot met de netwerkkabel in de nieuwe nic.
Disable de oude nic in hardware configuratie.
Zet de machine uit (shutdown).
Verwijder de oude nic.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1