Heej mensen,
ik heb sinds vanmorgen een lastig probleem.
Ik wilde al een tijdje mijn server upgraden en heb dat gister gedaan.
3x nieuwe HD's en 1x Gb NIC.
Nou heb ik gister die HD's erin gezet en netjes geformateerd.
Nu wilde ik vanmorgen de NIC vervangen en zet de pc uit.
Oude NIC (intel pro 100s) eruit en nieuwe NIC (intel pro 1000s) erin.
Ik wil de server starten maar als hij bij het inlog venster is duurt het ongeveer 1 min en schakeld de server zichzelf uit. ( hij sluit wel netjes af, dus en melding 'windows is shutting down'). Als ik meteen inlog op het systeem dan komt na de melding logging on, precies hetzelfde. Saving personal setting, en dan shutting down windows.
Dus ik de pc starten in safe mode, en dat gaat goed. Alleen kan ik nergens in de logfiles vinden wat er nou precies fout gaat.
Dit proces heb ik ongeveer 10 keer herhaald, maar telkens bij een normal boot sluit hij zichzelf af.
Verder wat gegevens:
Windows 2000 server UK
SP4 met alle updates.
draait als DHCP, DNS, kerio mailserver en webserver. (IIS)
weet iemand meer van dit probleem?
ik heb sinds vanmorgen een lastig probleem.
Ik wilde al een tijdje mijn server upgraden en heb dat gister gedaan.
3x nieuwe HD's en 1x Gb NIC.
Nou heb ik gister die HD's erin gezet en netjes geformateerd.
Nu wilde ik vanmorgen de NIC vervangen en zet de pc uit.
Oude NIC (intel pro 100s) eruit en nieuwe NIC (intel pro 1000s) erin.
Ik wil de server starten maar als hij bij het inlog venster is duurt het ongeveer 1 min en schakeld de server zichzelf uit. ( hij sluit wel netjes af, dus en melding 'windows is shutting down'). Als ik meteen inlog op het systeem dan komt na de melding logging on, precies hetzelfde. Saving personal setting, en dan shutting down windows.
Dus ik de pc starten in safe mode, en dat gaat goed. Alleen kan ik nergens in de logfiles vinden wat er nou precies fout gaat.
Dit proces heb ik ongeveer 10 keer herhaald, maar telkens bij een normal boot sluit hij zichzelf af.
Verder wat gegevens:
Windows 2000 server UK
SP4 met alle updates.
draait als DHCP, DNS, kerio mailserver en webserver. (IIS)
weet iemand meer van dit probleem?