Asus A2500 geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• hmh_godzilla
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:24
Hallo,

Ik heb een asus notebook type a2500, nou wil ik het geheugen uitbreiden maar kan nergens het slot voor vinden. Je kunt aan de onderkant een plaatje losschroeven waar de processor zich achter bevind maar niks geen geheugen slot (en volgens de handleiding moet hij daar toch echt zitten). Ook heb ik de processor uit de socket gehaald en achter de headpipes gekeken.

Weet iemand waar dat slot zit??

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Achter dat klepje zit 1 slot. Het andere slot is verborgen.
Het slot achter het klepje is voor uitbreidingen, als daar al een bankje inzit, heb je dus al 2 bankjes en zal je er 1 uit moet halen.

Als er achter het klapje echt geen slot zit, heb je een versie waarbij je het keyboard moet optillen. Dit ben ik echter nooit bij de A2500 serie tegengekomen (wel bij een paar L3... varianten).

{signature}

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19
Move PMG -> CSL plus topictitle iets uitgebreid :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hmh_godzilla
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:24
Dan zal hij wel achter de keyboard zitten, want er zitten helemaal geen sloten achter dat klepje. Maar welke schroefjes ik log moet halen is mij een raadsel. Ik ga niet alles losschroeven, met de kans dat ik het niet meer goed in elkaar krijg.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de uitleg van het verwijderen van het toetsenbord (dit staat niet in de meeste Asus manuals, is eigenlijk niet voor end-users bedoeld, dus wees ook voorzichtig):
Klap je laptop open. Linksboven zit er een palletje voor de slaapstand als het scherm dichtgeklapt wordt, hierbij in de buurt zit een klein gaatje (3 cm boven je F2 ongeveer).
Druk dat in en het gedeelte met de Asus toetsen komt omhoog, en is te verwijderen als je hem iets naar links verschuift.

Vervolgens ligt het toetsenbord vrij. :Y)

[ Voor 89% gewijzigd door Voutloos op 29-05-2004 12:44 ]

{signature}

Verwijderd

voor als het nog niet gelukt is:
heb laatst hetzelfde gedaan , precies dezelfde laptop. Hier is de procedure:

1. aan de rechterkant zit een klein gaatje (ongeveer 2 cm vanaf de speaker opening). stop hier een dun iets in (schroevedraaier, paperclip), druk naar beneden en naar links. Nu komt het paneeltje los en is redelijk eenvoudig te verwijderen.

2. schuif nu het toetsenbord naar voren, dus van je af, naar het scherm, en til de voorkant voorzichtig omhoog (let op dat je de toetsen er niet af trekt, zijn rottig om er weer op te zetten :) ). Het kabeltje wat het toetsenbord met de rest verbind zit bij de cursor toetsen, dus klap het toetsenbord naar je toe. Het geheugen zit onder het linker afdekplaatje (rechter is mini-pci.)

'k hoop dat het duidelijk is. Heb dit trouwens van asus support. (kreeg een mailtje in gebroken Engels, maar is toch gelukt :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 15:19 ]

Pagina: 1