[DHTML] DIV met drag/drop moet binnen andere div blijven

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ben momenteel bezig met een soort window-gebaseerd script, zit alleen met een probleem. We maken gebruikt van WinLike.

Is op zich een schitterend hulpmiddel, het heeft alleen een beperking: Op het moment dat je een drag&drop window aangemaakt hebt, kun je deze niet "beperken" binnen een andere div. De DIV mag dus alleen binnen zijn parent-div gesleept worden, erbuiten mag niet.

Is hier een standaard commando voor? Of moet ik echt denken aan een functie die ik zelf moet schrijven, die de positie uitleest van het window? Oftewel: hoe zorg ik er voor dat de child-div niet buiten de parent komt?

Het principe is als volgt:
code:
1
2
3
4
<div>      // dit is de "parent"
  <div>       // dit is het versleepbare window binnen de parent
  </div>
</div>

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Je zou kunnen kijken naar de code van Beehive (van Clay), daar zit die functionaliteit al in.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Weet ik, maar Beehive is me te ingewikkeld voor de doeleinden waar ik het voor gebruik. Heb er al even mee gestoeid, maar kwam er nie helemaal uit. WinLike doet alles exact wat ik wil, alleen dat ene dingetje niet...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik denk dat je toch zelf moet checken of top en left > 0 , top+height < parent.height en left+width < parent.width. Zo veel extra code levert dat niet op toch?

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Skef schreef op 29 mei 2004 @ 10:59:
Weet ik, maar Beehive is me te ingewikkeld voor de doeleinden waar ik het voor gebruik. Heb er al even mee gestoeid, maar kwam er nie helemaal uit. WinLike doet alles exact wat ik wil, alleen dat ene dingetje niet...
Dan zul je even zelf aan de slag moeten, een standaard functie is daar natuurlijk niet voor. Zoveel werk kan het niet zijn. :)

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 11:14:
Zoveel werk kan het niet zijn. :)
Hmmmz... Heb net even de code van de .js bekeken, en daar word je nie echt vrolijk van. Volgens mij wil de maker niet dat er iemand iets begrijpt van z'n code.

Ik citeer (willekeurige snippets):
code:
1
2
3
4
function dj_(){return '1.0.00'}de_=0;_Z_=0;c3_=bU_();df_=0;cW_=0;c4_=bU_();
bX_=bU_();cS_='winlike/winedit/';dg_='div';b8_='z_';_W_='complete';
P_=100;b4_='WinLIKE';b5_=b4_+'_Deep';
W_='WinList';d1_='=new Function

Mij is altijd geleerd zo duidelijk mogelijk te proggen, maar dit slaat alles. Alle vars, functies e.d. bestaan veelal uit 1 à 2 letters met veel underscores... Dat wordt leuk aanpassen. NOT...

Dus Riff, be my guest :+

[ Voor 10% gewijzigd door Skef op 29-05-2004 11:55 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
Dat heet obfuscaten. Een flauwe vorm van zorgen dat men je code niet hergebruikt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1