Toon posts:

De s-video van mijn videokaart werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt doet mijn videokaart een beetje raar. het is een Geforce fx 5200 van het merk Albatron.

Ik heb de s-video aangesloten op al een wat oudere TV via een scartadapter. Hierbij krijg ik zwart-wit beeld dat kan af en toe heb ik gelezen :'(.

Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik de videokaart heb gekocht maar die zei dat het aan de tv moest liggen. Maar als ik de s-video aansluit op mijn Hauppauge WinTV-PVR 250 met s-video dan is het beeld ook zwart-wit. Ik heb ook met verschillende kabels geprobeert dus ik denk niet dat het aan de kabels ligt.

Nu dacht ik of jullie mij konden helpen om de instellingen van de s-video in te stellen ik heb al wat gegoogled maar daar kom ik niet erg uit en voor zover ik op GOT kan vinden is er ook niet iets dat echt helpt.

Alvast bedankt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat gebruik je dan als videoformaat?
Als dat bijv NTSC is dan is het idd zwart/wit. Probeer eens verschilend ePAL instellingen om te kijken of die wel de juiste kleuren geeft (verkeerde pal instelling geeft ook wel eens zwart wit beeld).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle PAL opties geprobeert maar dat help niks. Trouwens ik gebruik de Clone optie

Verwijderd

Hij moet op PAL-G staan, dat is onze standaard, als hij dan nog zwart-wit is, dan probeer eens als je een resolutie gebruikt die niet hoger is dan 800x600.

SVHS heeft namelijk niet zo heel veel beeldlijnen, misschien komt het daardoor, het is tenslotte een standaard die ook de contrasten aanstuurt.

Als hij zelfs op 640x480 zwart-wit geeft, dan denk ik toch dat er iets met de videokaart is.

Ga dan naar die winkel terug, en laat het hun zelf zien, via de hauppage.. zij hebben het verkocht, laat het hun ook maar oplossen. En anders... geld terug.

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet op PAL-G staan
Daar stond die al op
Als hij zelfs op 640x480 zwart-wit geeft, dan denk ik toch dat er iets met de videokaart is.
Zou het ook aan de nieuwste drivers van Nvidia liggen want bij 640x480 is nog steeds zwart-wit

Verwijderd

dat is het proberen waard natuurlijk, probeer gewoon eens een oude driver.. dan weet je het snel genoeg.

Maar doet hij het dan nog niet, dan vrees ik dat er toch iets met de kaart niet goed is.

Verwijderd

los gezien van die Hauppage kaart, ik ben wel benieuwd wat voor tv je gebruikt en of je al zeker weet dat deze s-video kan weergeven.

Verwijderd

ja idd courage...

Andere tv ook al geprobeerd ander scart verloopje ? Via tulp al geprobeerd ? svhs --> tulp
Andere windows installatie..

Er staat me iets bij dat ik dit ook een keer heb gehad.. Was gewoon mijn windows installatie corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
los gezien van die Hauppage kaart, ik ben wel benieuwd wat voor tv je gebruikt en of je al zeker weet dat deze s-video kan weergeven.
Het is een Philips TV op het kaartje achterop staat: Type 26 CS 3880/o1Z
VHF SVHF P21
Andere tv ook al ander scart verloopje ? Via tulp al geprobeerd ?
Ik heb al verschillende kabels en scartadapters geprobeert maar een andere tv heb ik niet tot mijn beschikking

En over een nieuwe windows installatie met de oudere drivers wacht ik nog even mee mischien dat jullie toch tot een andere oplossing kunnen komen want op nieuw installeren gaat langduren met backup en zo en alle programma's weer installeren.

Verwijderd

Ik, heb hetzelfde probleem.
s-vidoe aangesloten op dv-camera geeft wel kleur maar na het opstarten van een film wordt hij in 1x zwart-wit als ik de film stop blijft hij gewoon zwart-wit.
Heb al veel dingen geprobeerd maar heb het opgegeven ga nu dvd brander kopen om film op tv te kijken

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 11:44

MBV

Heeft de tv een s-video aansluiting?
Ook als dat niet zo is, kan het zijn dat de tv s-video signaal (niet svhs, dat is een band :) ) ondersteunt. Bij sommige tv's moet je dan een ander kanaal (onze oude daewoo tv) pakken voor s-video, of in het menu iets veranderen (JVC breedbeeld 100 Hz).
Als je tv geen s-video ondersteunt, moet je een scart-converter hebben die het signaal ook omzet naar gewoon tulp-signaal (ander pennetje in het scartblok). Die zijn wel wat duurder. (bij paradigit 5 euro gewoon, 20 euro met converter)

Verwijderd

Topicstarter
MBV

de tv heeft geen s-video of de andere aansluiting alleen scart.
Als je tv geen s-video ondersteunt, moet je een scart-converter hebben die het signaal ook omzet naar gewoon tulp-signaal (ander pennetje in het scartblok).
Maar werkt zo'n converter ook dan voor oudere tv.

Maar dan zit ik nog het probleem dat mijn tv-kaart ook nog zwart-wit is dus voor zover ik het kan zien ligt dat dus er aan dat de videokaart kapot is of niet? Dus als dat zo is zou het beeld op de tv ook kleur kunnen worden als de videokaart vervangen wordt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je die quote die je hierboven hebt gedaan eens goed doorleest, zie je dat er twee types S-Video -> SCART adapters zijn:

- 'simpele' die S-Video gewoon naar de S-Videopinnen van SCART doorlust. Als je TV geen S-Video aankan krijg je hiermee dus altijd ZW/W beeld (wel luminance, geen chrominance)
- converter adapters die de twee losse (Seperate-Video :o ) signalen in een composite signaal veranderen. Hiermee werkt het dus wel op alle TVs met SCART, ongeacht of ze S-Video ondersteunen.

Jij hebt dus hoogstwaarschijnlijk de verkeerde type adapter. Ga daar eens maar wat meer naar kijken ipv constant je VGA kaart te beschuldigen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens deze indrukwekkende lijst kun je s-video signaal iig wel vergeten op je tv, in 1982 bestond s-video nog niet ;)
Dus je zult het signaal sowieso moeten converteren. :)

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:27

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

je moet op je tv ook svideo instellen dan werkt het perfect(altans bij mij)

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Converteren is een groot woord.
1 weerstand zet het SVideo-signaal om naar een standaard videosignaal wat elk TV snapt. :)

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1