Toon posts:

[Windows 2000] internet verbinding instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn server voor ons thuisnetwerkje heb ik Windows 2000 Server geinstalleerd.

Er zitten 2 (dezelfde) netwerkkaarten in waarvan er 1 directe verbinding heeft met het internet. Met internet connection sharing zorg ik ervoor dat iedereen in het netwerk op internet kan. Dit gaat in principe allemaal goed.

Het komt echter regelmatig voor (2 a 3x per dag) dat de internetverbinding weg is.
Nou dacht ik eerst dat het wel aan de provider zou liggen, maar als ik mn server reboot is de internet verbinding weer terug. :?

Als ik op mn server "ipconfig /renew" doet, zegt ie dat ie de DHCP server niet kan vinden.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik gok dat je provider je verbinding regelmatig dumpt, dhcpflush oid en als je je aanmeld dat je gewoon weer een ip krijgt. Verder mag je wel iets meer informatie geven over welke provider/verbinding/momenten waarop het optreed (zelfde tijden/op bepaalde momenten..)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen patroon kunnen vinden in de tijden....

Provider = Chello
(abonnement) - classic

ik heb al een jaar hetzelfde IP...

maar ik snap niet waarom ik dan zou moeten rebooten om mn internet verbinding weer terug te krijgen :? is er niet een service die ik zo'n geval kan restarten?
(de voor mij meest logische services (DHCP client, Network connections) heb ik al geprobeerd)

ik had 4 dagen geleden nog een linux server, maar voor mn werk wilde ik een keer windows 2000 proberen...toen had ik nooit problemen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 09:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je ICS of doe je het met RRAS ?

ICS is nogal.... jammer als je die gebruikt aangezien je met RRAS veel beter controle kan uitoefenen op je verbinding zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
de internet verbinding op mn server zelf is ook weg...

het gaat dus niet om het delen van de internet verbinding maar om de internet verbinding opzich...

ik gebruik ICS nu...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:09:
de internet verbinding op mn server zelf is ook weg...
Dat zeg ik :)
het gaat dus niet om het delen van de internet verbinding maar om de internet verbinding opzich...
ik gebruik ICS nu...
Dat is denk ik je probleem ook.
Probeer je RRAS eens zo te configureren dat je die gebruikt ipv ICS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik gebruik nu RRAS maar het probleem is er nog steeds...

wat me opvalt als m'n internet verbinding weg is, is dat er 4 lampjes op mn kabelmodem permanent blijven branden... (normaal knipperen ze altijd)

Wanneer ik mn server restart beginnen ze weer netjes te knipperen en is mn verbinding terug...

iemand die enig idee heeft wat dit kan veroorzaken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat me nu opvalt is dat wanneer het probleem zich voordoet en ik kijk naar de status van mn netwerkkaart (die ik inmiddels al es heb vervangen om te kijken of het daar aan lag), dat bij Activity, het aantal packets dat wordt verstuurd zeer snel stijgt en dat het aantal packets received af en toe met 1 of 2 packets toe neemt.

brengt dit iemand op ideeen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Door eventjes in het logboek te kijken voor fouten????.... verder misschien nieuwere drivers instaleren voor je netwerkkaart...

en wat heb je allemaal geinstaleert voor 2000 server... DHCP? DNS? ook de DC? of WINS... gewoon hoe je hem hebt geinstaleert.... IIS5.0?

Verwijderd

Topicstarter
IIS 5 is geinstalleerd ja, verder alleen DHCP server en SQL server...
alles met windows update ge-update...geeft nu geen updates meer.

in m'n log kon ik niks vinden, alleen een warning over DNS Dynamic update, op google gezocht wat dat inhield en in mn register gekeken of DNS Dynamic Update ge-enabled stond of niet....deze stond echter gewoon enabled

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht vond ik nu in mn event log:

Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 00105A4E766A. The following error occured:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

kan het aan m'n internet provider liggen? Het vreemde vind ik dan wel dat wanneer ik reboot, de verbinding weer terug is.

Verwijderd

Even simpel gedacht maar goed.. probeer eens een andere kabel

Anders chello bellen en vragen of ze je netwerk kaart vrij willen geven
dan moet je opnieuw inloggen en krijg je ook een ander ip en dan kan het wel eens gefixed zijn..

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Krijg je met ipconfig /renew wel je verbinding terug (in command prompt opgeven) ?
Is de service DHCP-cliënt wel actief op het moment dat de verbinding is weggevallen ?

Verwijderd

Topicstarter
Chello is vrijdag al langs geweest met een nieuw modem...
daar lag het probleem dus niet....

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /registerdns

heeft allemaal geen zin... DHCP client draait op het moment dat de verbinding weg valt.

De kabel zou het in kunnen liggen...maar vervangen is pas de allerlaatste optie omdat dat een heel gekloot gaat worden...Voorlopig kan ik niks anders verzinnen dan dat het een instelling is in m'n windows 2000, maar ik kan niet bedenken waar... Het liefst vind ik die fout, maar ik nijg nu terug te gaan naar Linux om te kijken of dat het probleem verhelpt...vooral omdat de rest van de familie niet echt blij is met de instabiele verbinding :) en in Linux (tot 1,5 week geleden) had ik nooit (internet) problemen

Verwijderd

Topicstarter
ik merk nu ook dat de interne (LAN) verbinding met mn server af en toe weg valt...

vaag zeg :/

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Gebruik om te beginnen twee verschillende netwerkkaarten.
Ik gebruik een realtek 8139 voor ADSL en een 3COM905TX voor intern netwerk
Bij mij gebeurde het nogal eens dat na een reboot de IP van de NIC's
verwisseld werden.
Windows kon er geen wijs uit worden wie wie was.
Dit geintje heb ik in 2 servers gehad.

Gowron is 100% AMD

Verwijderd

Topicstarter
2 verschillende netwerkkaarten had ik al geprobeerd...
ook een andere netwerkkaart gebruikt om het internet op binnen te laten komen...

Dit had ook geen zin...

Gisteren weer Linux erop gezet...en het netwerk draait weer als een zonnetje....

het zal wel een simpele instelling in Windows geweest zijn maar dit was voor nu ff een simpelere oplossing...

Hoe dan ook....als er mensen ideeen hebben waaraan het gelegen heeft zou ik die graag willen weten...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit probleem heb ik ook gehad met Win2k .. en inderdaad ook met chello.. ik zal even voor je kijken hier in ons helpdesk programma of ik die call met oplossing nog terug kan vinden. Duurt even hoor!

Oplossing: Het opnieuw aanmelden van je mac-adres op de provisioning site van chello.nl. Weet niet de url.

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 07-06-2004 12:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Dit MAC adres moest ik opnieuw aanmelden toen ik de netwerkkaart vervangen had...Dit heeft dus geen zin gehad.... (url = www.chello.nl als je een 10.x.x.x IP hebt)

Bovendien is het MAC adres wederom opnieuw aangemeld toen er vrijdag iemand van Chello kwam om het modem om te wisselen (wat dus achteraf gezien ook niet de oplossing was, maarja, chello wilde graag het modem komen verwisselen :) )

anywayz , thnx 4 the help :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens Tux_NL? Ligt je internet eruit of alleen de dns? .. dus kun je wel pingen naar een extern ipadres? . .of kun je alleen pingen op het chello netwerk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
nee, naar een IP pingen lukte ook niet....
Pagina: 1