Toon posts:

[alg] Virus killing virus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik vroeg mij eens af...zou het mogelijk zijn een virus te schrijven voor je eigen computer die andere mogelijke virussen tegen zou kunnen gaan?

Misschien een domme vraag, aangezien ik geen verstand heb van dit soort zaken enzo, maar ik vroeg het me gewoon af.

alvast bedankt voor je reactie.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Of je schakelt zoiets in als auto-protect in je ANTI-virus? Bereik je denk ik hetzelfde mee als wat jij bedoelt?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:44
Als je een virus schrijft voor je eigen computer...
Virussen heten virussen omdat ze zich verspreiden. Als ze zich niet verspreiden kan je ze misschien beter programma noemen 8)7 (da's zeg maar duidelijker dan)
Als je virusbestrijder zich wel zou verspreiden? Tja, 't is vast met de beste intentie, maar of het gewaardeerd wordt? 't kan allicht, laatst nog een virus anex removal tool in 1 over de wereld gevlogen, weet effe niet meer wat en hoe en zo.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Jij bedoelt een virusscanner? Ja, dat kan.
Succes though. Probeer anders eens www.symantec.nl , www.mcafee.com , www. free-av.com , www.trendmicro.com en www.norman.com

You can't have everything. Where would you put it?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Gewoon zoals iemand met eehm...een griepje besmetten zodat zijn HIV wat sneller afgelopen is? :Y)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• pinockio
  • Laatst online: 04-11 17:57
Dat virus heet Norton (of Symantec, weet ik veel) Antivirus, verspreidt zich via CD-ROMs, is moeilijk te verwijderen en je hebt er meer last van dan van virussen.

Tip: Ga over op een gratis antivirusprogramma (www.grisoft.com, www.avast.com). Waarom? Omdat ik ervan baal dat mensen grif geld aan Symantec betalen voor een product dat ik later - tegen meerkosten natuurlijk - moet verwijderen, o.a. omdat het 10 minuten doet over het scannen van een Word documentje.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 03:41:
Ik vroeg mij eens af...zou het mogelijk zijn een virus te schrijven voor je eigen computer die andere mogelijke virussen tegen zou kunnen gaan?
Ja dit kan - in het verleden zijn er virussen geweest die bij het installeren andere virussen verwijderden - maar dat was meer in het DOS tijdperk.

Een meer recent voorbeeld is Nachi/Welchia welke PC's infecteerde die kwetsbaar waren voor het blaster virus, en vervolgens probeerde automatisch de PC te patchen, zie bv:
W32.Welchia.Worm does the following:
  • Attempts to download the DCOM RPC patch from Microsoft's Windows Update Web site, install it, and then restart the computer
  • Checks for active machines to infect by sending an ICMP echo request, or PING, which will result in increased ICMP traffic
  • Attempts to remove W32.Blaster.Worm
Hiernaast zijn er ook andere trojans e.d. bekend die na het infecteren automatisch kwetsbare services disablen en dergelijke :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

elevator schreef op 29 mei 2004 @ 11:15:
[...]

Ja dit kan - in het verleden zijn er virussen geweest die bij het installeren andere virussen verwijderden - maar dat was meer in het DOS tijdperk.

Een meer recent voorbeeld is Nachi/Welchia welke PC's infecteerde die kwetsbaar waren voor het blaster virus, en vervolgens probeerde automatisch de PC te patchen
Of nog recenter: diverse varianten van Bagle, Netsky en Mydoom probeerden elkaar uit te schakelen. Niet alle varianten deden dit overigens, maar veel wel.

En ook al wat langer geleden: je had naast Code Red, ook Code Green, dat Code Red weer ongedaan maakte.

Overigens is het een slecht idee om een anti-virusvirus te gaan verspreiden. Kijk maar naar je eigen voorbeeld: Nachi/Welchia heeft veel meer overlast veroorzaakt dan Blaster, tegen wie het bedoeld was....

Virussen? Scan ze hier!

• pinockio
  • Laatst online: 04-11 17:57
wildhagen schreef op 29 mei 2004 @ 11:21:
[...]

(....)
Overigens is het een slecht idee om een anti-virusvirus te gaan verspreiden. Kijk maar naar je eigen voorbeeld: Nachi/Welchia heeft veel meer overlast veroorzaakt dan Blaster, tegen wie het bedoeld was....
Hoe weet je dat? Welchia ben ik niet tegengekomen, Blaster wel.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Nachi/Welchia heeft veel meer overlast veroorzaakt dan Blaster
Als we stats gaan bekijken volgens mij niet hoor...
Hoe weet je dat? Welchia ben ik niet tegengekomen, Blaster wel.
Welchia.a/b zijn iirc allebei Cat 4(=severe risk)geweest.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 11:28:
[...]

Als we stats gaan bekijken volgens mij niet hoor...
Heb je toevallig stats hierover? Want ik ben bijv Blaster niet of nauwelijks tegen gekomen (minder dan enkele tientallen PC's), terwijl Nachi op vele honderden, zoniet duizenden PC's, gestaan heeft :(

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1