Toon posts:

Modem inbouwen in standaard Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk zonder problemen een modem in te bouwen in een Compaq computer van een jaar of 3-4 oud. Deze bevat PCI sloten, ik denk wel dat het mogelijk is maar omdat alle onderdelen van Compaq zijn weet ik niet zeker of en zomaar een modem in kan van een ander merk!
Bedankt

Verwijderd

Moet gewoon kunnen. Ik zie geen redenen waarom het niet zou werken. Heb zelf een aantal Compaq systemen waar o.a. netwerk- of modemkaarten in zijn gebouwd en dat werkt allemaal prima!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Zal moeten werken, merk pc's van nu zijn niet die moeilijke dingen van vroeger meer dat je hun spullen moest hebben.
Ze hebben vanaf de pentium wel een standaard aangenomen, een enkel ding zal niet werken, dan haal je toch gewoon wat anders...

Verwijderd

Och nee he... dat heb ik ook eens moeten doen. Hadden ze zo'm Compaq met een Celeron 333 erin. Ook PCI sloten vrij, maar ik moest drie (3) modems proberen voordat die Compaq er een lustte. Verschrikkelijk...
Als er een ISA slot vrij is, en je kunt ze nog krijgen, dan koop dat maar voor de Compaq. Als dat er niet is, neem dan gewoon de pc mee naar de winkel want aan 3 keer teruggaan met de vraag om een andere modem... daar heb je niks aan...
Ik dacht dat het toen gelukt was met een US robotics modem, maar dat weet ik niet zeker meer, kan ook wel een Creative Modemblaster geweest zijn. Maar ISA is nog je beste mogelijkheid, want daar zit tenminste nog een processor op, in plaats van al die winmodems van tegenwoordig.

Vecter *D