Toon posts:

Welke HD voor een Asus p4p800 Deluxe mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou vandaag is het zo ver, mijn harde schijf is gecrast en werkt dus totaal niet meer.

Zelf weet ik niet super veel van wat en wat het beste bij elkaar past dus ik d8 vraag het hier ff voordat ik een fout maak.

Ik heb zelf een asus p4p800 deluxe mobo en vraag me af wat voor soort harde schijf ik het beste kan kopen voor dit mobo.

Ik zoek een snelle maar toch still hardeschijf en niet te dure harde schijf, ongeveer rond de 100 euro's

Details :

Merk ASUS
Type P4P800-E Deluxe
Platform Socket 478 (Intel)
Chipset Intel 865PE
FSB 800 MHz
Geheugen PC3200 DDR (Dual Channel)
AGP slot AGP 8X
PCI sloten 5 x
IDE UltraDMA 100
Serial ATA Serial ATA 150
RAID RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, Multiple RAID
Audio 8-kanaals
LAN 1 Gbps
Firewire 2 x
USB 8 x
Formaat ATX
Uitvoering Retail

Verwijderd

En dat moet je HELEMAAL zelf weten. Persoonlijk, als je snel en stil wilt, zal ik voor seagate SATA gaan, ook al heb ik alleen WD in m'n PC hangen.

Neem je wat hitte voor lief, wat meer herrie, maar heb je graag een goedkopere hardeschijf, dan neem je maxtor.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

De keuze van een hdd is niet moederbord afhankelijk.
Ik denk dat het compleet aan jouw ligt wat je wil.
Ik zou de volgende keuzes even op een rijtje zetten en daarmee naar de winkel gaan:

20,40,80,120,160,200gb aaan ruimte
7200rpm of 5400rpm
2mb of 8mb cache
IDE of SATA

Verder is dit gewoon een zoekvraagje eigenlijk.

edit:
Topic report gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door BJD op 28-05-2004 23:53 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 23:49:
En dat moet je HELEMAAL zelf weten. Persoonlijk, als je snel en stil wilt, zal ik voor seagate SATA gaan, ook al heb ik alleen WD in m'n PC hangen.

Neem je wat hitte voor lief, wat meer herrie, maar heb je graag een goedkopere hardeschijf, dan neem je maxtor.
Maken Maxtor schijven dan zoveel herrie ? Ik heb hier twee systemen, het eene systeem is voorzien van 3x 40GB 7200rpm Maxtor schijven en het andere systeem 1x 80GB en 2x 160GB @7200rpm. Zolang ze niet boven de fan van de ATI Radeon 9500 Pro en de 9700 Pro uitkomen vindt ik het prima.

Ik gebruik dus veel Maxtor schijven en dat bevalt goed, natuurlijk heb ik wel eens een defecte moeten terug sturen, maar ja, dat kan altijd gebeuren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ten eerste horen HDD gerelateerde vragen in OM en ten tweede is de vraag overbodig: je kunt elke PATA en/of SATA disk aan dat bord hangen, simpel zat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moge duidelijk zijn, een tweaker zoekt naar reviews en ervaringen en kiest dan op basis van zijn eigen behoeften zelf. Verder maakt het geen steek uit, iedere HDD werkt prima met ieder mobo :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.