ik heb een Soltek KAV-75 mobo. Op soltek.de kun je daarvan een user manual vinden waarin staat:
Processor AMD Athlon (266/200MHz FSB) & Duron
Front Side Bus Features 266/200MHz Front Side Bus settings
Ga ik op zoek naar bios upgrades, dan staat er echter bij de laatste versie dat die Duron 133 FSB ondersteund en een voorgaande versie de XP+ 2400 en 2600+, beiden op 133 Mhz FSB. Zie:
http://217.160.208.211/so..._all.php?isbn_st=SL-75KAV
Wie weet wat er nu in dit mobo past?
Ik heb nu een Thunderbird 1000 MHz en wil deze graag (nu onderdelen nog nieuw verkrijgbaar zijn) een beetje upgraden. Er zit SDRAM geheugen op en er kan ook geen DDR geheugen in. Wat kan ik nu het beste doen? (ik speel geen spelletjes)
- mijn huidige processor overklokken (ik las dat ik dan maar op max. 10% winst moet rekenen)
- een Duron 1800 aanschaffen (deze evt. overklokken met een betere koeler?)
- een XP2400+ aanschaffen (met een nieuwe koeler)
En als ik een XP kies, hoe upgrade ik mijn systeem dan? Eerst de bios flashen en vervolgens de cpu verwisselen en opstarten?
Processor AMD Athlon (266/200MHz FSB) & Duron
Front Side Bus Features 266/200MHz Front Side Bus settings
Ga ik op zoek naar bios upgrades, dan staat er echter bij de laatste versie dat die Duron 133 FSB ondersteund en een voorgaande versie de XP+ 2400 en 2600+, beiden op 133 Mhz FSB. Zie:
http://217.160.208.211/so..._all.php?isbn_st=SL-75KAV
Wie weet wat er nu in dit mobo past?
Ik heb nu een Thunderbird 1000 MHz en wil deze graag (nu onderdelen nog nieuw verkrijgbaar zijn) een beetje upgraden. Er zit SDRAM geheugen op en er kan ook geen DDR geheugen in. Wat kan ik nu het beste doen? (ik speel geen spelletjes)
- mijn huidige processor overklokken (ik las dat ik dan maar op max. 10% winst moet rekenen)
- een Duron 1800 aanschaffen (deze evt. overklokken met een betere koeler?)
- een XP2400+ aanschaffen (met een nieuwe koeler)
En als ik een XP kies, hoe upgrade ik mijn systeem dan? Eerst de bios flashen en vervolgens de cpu verwisselen en opstarten?