Hoe 1 pc van internet blokkeren mbv Speedtouch 510?

Pagina: 1
Acties:

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb twee pc's en 2 xboxen aangesloten op mijn Alcatel Speedtouch 510. Nu wil ik 1 Xbox ervan weerhouden contact te maken met internet. Dit wil ik regelen in de Speedtouch 510. Poortmappen etc lukt me nog wel, maar ik kan nergens iets vinden om hem totaal te blokkeren van internet. Hij moet wel gewoon op het netwerk verbinding kunnen maken met de pc's en de andere Xbox.

Wat ik precies doe met die Xbox is even niet van belang, maar mijn vraag is dus hoe ik 1 specifiek IP adres van mijn huis-LAN kan blokkeren voor internet mbv de speedtouch 510.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
die PC voorzien van geen dhcp maar handmatige settings en gewoon geen gateway/DNS opgeven :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij is dit draadje wel eens vaker voorbij gekomen, wat kon je vinden met de search en had je al geprobeerd?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

dhcp uitschakelen op je speedtouch en dan je ene xbox en je gewone pc een vast ip adres geven (gewoon zelfde opgeven als je nu hebt winipcfg kun je het mee achterhalen bij win9x dan nt-based weet ik zo snel niet meer)

No signature found

• BounceMeister
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! :)

Ik had diverse searches gedaan, maar kon niks vinden. Ik zocht natuurlijk wel icm de term "speedtouch 510". Ook icm de term xbox kon ik niet iets van deze strekking vinden.

Ik had om andere redenen wel eens geprobeerd dhcp uit te zetten en de IP adressen zelf in te vullen, toen was er een of ander probleem, alleen ik weet niet meer wat. Ik ga eens proberen of het weglaten van een gateway en DNS geaccepteerd wordt.

Maar je kan dus niet iets in de routing table oid zetten dat de router het verkeer van of naar 1 bepaald lokaal ip adres niet doorlaat of misschien naar een ander "loos" ip adres routeert?

Verwijderd

veel routers ondersteunen mac-blocking voor de vaste utp-aansluitingen. die ST misschien ook?
dan kan die natuurlijk het hele netwerk niet op :X
/foutje

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 09:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 09:14:
veel routers ondersteunen mac-blocking voor de vaste utp-aansluitingen. die ST misschien ook?
dan kan die natuurlijk het hele netwerk niet op :X
/foutje
Ondersteunt ie zowiezo niet.

Verwijderd

Loopback entry in de routeringstabel van je Speedtouch

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:16:
Loopback entry in de routeringstabel van je Speedtouch
En hoe doe je dat dan precies?
Pagina: 1