Power-On Password op Toshiba Portégé P2000

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Portégé P2000 notebook voor een klein prijsje kunne kopen, omdat er een Power-On password op zit.
Dit is niet een password wat ff met een jumper omzette weggehaalt kan worden, en batterij verwijderen helpt ook niet.
Het schijnt dat er een soort chip inzit, die het password bewaard, ook zonder stroom.

Nou bennik op een website geweest waar ze het 1 en ander erover vertellen, al is het een beetje vaag...
quote: Password Crackers
One exception to the above chip information is the Toshiba Security Access Key. The Toshiba Key allows for the immediate bypass of the BIOS password from most Toshiba models without soldering. More information on the Toshiba Key is available on our Toshiba security chips page.
Ik weet dat er bijv. voor Toshiba bepaalde parallel-poort mogelijkheden zijn om het password te removen. Alleen bevat de laptop deze poort niet.
Ook heeft hij geen CDRom en Floppy Drive.
Die parallel mogelijkheid is erg gemakkelijk om zelf ff in mekaar te knutselen, maarja das dus niet mogelijk.

De laptop heeft wel een USB poort, en daar schijnen dus (volgens die site) ook van zulke dingen voor te zijn. Die dus op die site te koop zijn voor zo'n $99 :P

Nou wil ik weten of iemand een tekeningetje heeft ofzo, hoe zo'n mogelijkheid via usb gemaakt kan worden.
Als iemand een andere manier weet, zou ik dat ook graag horen.

ps. der zijn ook mogelijkheden om dat ding op te sturen ofzo, en em dan laten fixen tegen een belachelijke prijs, en vragen ze daar ook vaak een aankoopsbewijs bij die ik dus niet heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Rickyboy op 28-05-2004 23:01 ]

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Zie:

IBM thinkpad boot-up password verwijderen
Bios Password Acer800lci

Neem contact op met de aanbieder dat je het aankoopbewijs wilt... ziet er namelijk ernstig naar uit dat dit een gestolen laptop is.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan een aankoopsbewijs bij de vorige eigenaar regelen, en wellicht kan je via de helpdesk toch gewoon zonder aankoopsbewijs de notebook laten repareren.

Ik zou sowieso niet zo snel een notebook 'vertrouwen', zonder aankoopsbewijs en een BIOS password, dat is te verdacht.

Dit topic is gesloten.