Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Palmtop/pda met volledig toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, ik zoek een pda/palmtop waarmee ik makkelijk kan typen e.d. vooral word en tabellen. Ik wil de getypete bestandjes om kunnen zetten op de computer naar word bestandjes. specs boeien me niet zoveel, behalve dat de batterij lang mee moet gaan en dat er een alarmklok (& liever wel een backlight) op zit. vereiste is wel dat er ook wat langere stukken op kunnen worden getypet dus niet zo'n 'aantekeningending' met prutserige toetsjes.

ik zag na wat zoeken al wat over de:
-psion revo: maar het schijnt dat die werk op een heel slecht accu die vaak uitvalt
-psion revo plus: die werkt denk ik dan ook op diezelfde slechte accu?
-psion revo mx5: dit is wel redelijk alleen ietwat lomp en verouderd: slechte aansluiting op pc(?) maar wel de beste oplossing die ik kon vinden

de andere 'lijnen' van de psion hebben geen zin: die zijn te duur.

ik hoor graag jullie tips!

Verwijderd

je kan gaan voor de tungsten C, deze heeft een klein toetsenbord ingebouwd,
en anders ga je voor de tungsten 21, deze is goedkoop, en je kan dan een infrarood toetsenbordbje aansluiten...

misschien is dit iets wat jou leuk / makkelijk lijkt?
Dan krijg je dit effect Afbeeldingslocatie: http://www-5.palmone.com/nl/en/img/products/accessories/peripherals/sm_P10946U.jpg
dit is alleen met een tungsten t3 :)

Succes verder met het zoeken...

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Psion maakt al een tijdje (paar jaar) geen PDA's meer, dus die zijn allemaal redelijk verouderd. Op de Psion-site kan je nog wel (volgens mij refurbished) Psion 3c's kopen, maar die is ook al vrij antiek.

Misschien is een Nokia Communicator iets (hoewel wel behoorlijk duur)? Da's het eerste wat verder in mij op komt. Andere PDA's met volledig toetsenbord hebben allemaal zo'n echt friemelding.
Anders is een Palm of PPC met een apart toetsenbord misschien iets.. dan heb je in ieder geval iets nieuws.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Misschien is dit wat voor jou ? Stowaway wireless

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 22:57:
beste tweakers, ik zoek een pda/palmtop waarmee ik makkelijk kan typen e.d. vooral word en tabellen. Ik wil de getypete bestandjes om kunnen zetten op de computer naar word bestandjes. specs boeien me niet zoveel, behalve dat de batterij lang mee moet gaan en dat er een alarmklok (& liever wel een backlight) op zit. vereiste is wel dat er ook wat langere stukken op kunnen worden getypet dus niet zo'n 'aantekeningending' met prutserige toetsjes.

ik zag na wat zoeken al wat over de:
-psion revo: maar het schijnt dat die werk op een heel slecht accu die vaak uitvalt
-psion revo plus: die werkt denk ik dan ook op diezelfde slechte accu?
-psion revo mx5: dit is wel redelijk alleen ietwat lomp en verouderd: slechte aansluiting op pc(?) maar wel de beste oplossing die ik kon vinden

de andere 'lijnen' van de psion hebben geen zin: die zijn te duur.

ik hoor graag jullie tips!
De Psion Revo mx5 bestaat niet, het is de Psion series 5mx. Deze heeft als voordeel boven de Revo dat hij een groter scherm met een hogere resolutie en backlight heeft, een microoon met memorecorder heeft en uitbreidbaar geheugen via CompactFlash, een beter toetsenbord en gewone AA batterijen gebruikt.

De koppeling met de PC gaat uitstekend, ook onder Windows 2000/XP zolang je maar de laatste versie van Psiwin gebruikt (2.3.3).

De Ericsson MC218 is hetzelfde als een Psion series 5mx, maar dan met iets meer geheugen en een ander uiterlijk, hij is vaak goedkoper te krijgen.

Ik heb zowel een Palm, een laptop en de MC218 en die laatste is echt mijn favoriete apparaat. Het toetsenbord is beter dat van mijn laptop, hij is sneller aan en doet veel langer met zijn batterijen.

PalmOS is vergeleken met Symbian speelgoed, je bent compleet afhankelijk van een PC. Bij Symbian heb je echt het gevoel een volwaardige computer in je zak te hebben.

Als je veel tekst wilt invoeren, en wilt werken met tabellen zou ik zeker de MC218 aanraden. Zelfs nu al die jaren later heb ik nog geen enkel apparaat kunnen vinden dat een toetsenbord van dezelfde kwaliteit in een draagbaar apparaat steekt.

PS: hier worden er vaak aangeboden.

Edit: Net als bij iedere PDA kun je niet direct MS Office documenten op de PDA gebruiken, en moetzen ze worden omgezet, zolang er niet te veel opmaak is gaat dat vrij goed. Een goede tip is het gebruik van AbiWord welke direct Word documenten voor de PDA kan lezen/schrijven waardoor je niets hoeft om te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Johnny op 29-05-2004 12:25 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Johnny schreef op 29 mei 2004 @ 12:16:
Net als bij iedere PDA kun je niet direct MS Office documenten op de PDA gebruiken, en moetzen ze worden omgezet,
Dat is echt allang niet meer het geval hoor. Er zijn tegenwoordig pda's die gewoon MS Office documenten kunnen openen, bewerken en opslaan. Zonder conversie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

PalmOS is vergeleken met Symbian speelgoed, je bent compleet afhankelijk van een PC. Bij Symbian heb je echt het gevoel een volwaardige computer in je zak te hebben.
en toen:
Edit: Net als bij iedere PDA kun je niet direct MS Office documenten op de PDA gebruiken, en moetzen ze worden omgezet, zolang er niet te veel opmaak is gaat dat vrij goed.
Goed, we hebben hier te maken met iemand die duidelijk de laatste ontwikkelingen niet heeft gevolgd. Met PalmOS, pakketten als QuickOffice of DocumentsToGo (vaak bijgeleverd bij je Palm) kun je tegenwoordig wel degelijk Native .doc of .rtf bestanden bewerken zonder tussenkomst van een PC. Zelfs PocketWord op de PPC kan dat, al ramt die er alle opmaak er wel makkelijker uit.

De oude Psion's waren prachtdingen, maar tegenwoordig is een Palm met uitklapbaar toetsenbord voor bijv. journalisten een hele goede alternatief voor een grote zware lapdoos.

Ik denk persoonlijk dat je argument dat Psion's beter waren omdat er voor jouw gevoel geen tussenkomst van een PC nodig is, eigenlijk niet geldt, omdat je sowieso aan het eind alles op een PC moet gooien wil je er verder nog iets leuks mee doen (web publishing bijv.).

Alors.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
HP jornada's hebben ook een heel toetsenbord.

specs

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Stereotomy schreef op 29 mei 2004 @ 13:05:
Goed, we hebben hier te maken met iemand die duidelijk de laatste ontwikkelingen niet heeft gevolgd. Met PalmOS, pakketten als QuickOffice of DocumentsToGo (vaak bijgeleverd bij je Palm) kun je tegenwoordig wel degelijk Native .doc of .rtf bestanden bewerken zonder tussenkomst van een PC. Zelfs PocketWord op de PPC kan dat, al ramt die er alle opmaak er wel makkelijker uit.
Ik heb het hier ook niet over de nieuwste en duurste modellen, ik heb inderdaad niet de allernieuwste versie van DocumentsToGo aan het werk gezien, maar ik heb er wel moeite mee om te geloven dat je een ingewikkeld .doc document met allerlei WordArt en afbeeldingen daarin kunt laden, bewerken en weer terugzetten op de PC zonder dat er iets verloren gaat.
De oude Psion's waren prachtdingen, maar tegenwoordig is een Palm met uitklapbaar toetsenbord voor bijv. journalisten een hele goede alternatief voor een grote zware lapdoos.
Een uitklapbaar toetsenbord kost al bijna evenveel als een tweedehands MC218.
Ik denk persoonlijk dat je argument dat Psion's beter waren omdat er voor jouw gevoel geen tussenkomst van een PC nodig is, eigenlijk niet geldt, omdat je sowieso aan het eind alles op een PC moet gooien wil je er verder nog iets leuks mee doen (web publishing bijv.).
Het hoeft niet, je kan ook gewoon HTML bewerken er op en uploaden via een modem/GSM. Maar alles wat je produceert kun je wel direct naar je PC slepen, of via een CompactFlash lezer en dan heb je direct je bestanden daarop.

PalmOS is vergeleken met Symbian gewoon erg spartaans, het is simpel, makkelijk en beperkt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Een psion 5MX werkt heel goed voordit soort toepassingen, alleen er zijn 2 nadelen:

-vreet ontiegelijk veel batterijen, khad ze @ 1300 mah batt. waaren binnen 2 uur leeg
-Beeldconnector ding (zo`n flatcable) ook voor touchsreen wil wel eens losschieten, gevolg geen beeld/touchscreen meer :(

Ik heb nu een palm Vx alleen denk ik dat ik ook een extern toetsenbord wil aanschaffen, maar dat zie ik dan wel weer.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de mx5 juist zuinig was met batterijen?

bedankt voor de tips. mijn budget zit toch rond de 100 euro dus veel opties vallen al weg. Idd wel een aardig idee om bijvoorbeeld een goedkope palm zire 2e hands te kopen met zo'n extern toetsenbordje erop. zit je rond de 50+60 euro= 110
maar van de andere kant: met een beetje mazzel tik je een 2ehands mx5 voor 60-70 euro op de kop. iemand misschien ervaringen met het (batterij)gebruik van de mx5?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je bijvoorbeeld een Palm Vx or Palm III koopt tweedehands (50 EUR) kun je heel goedkoop een uitklapbaar toetsenbord kopen tweedehands vanaf ebay of marktplaats met Vx connector. Die zijn altijd enorm laag geprijsd omdat die connectoren niet meer gemaakt worden. Ik denk dat je onder de 100 EUR klaar bent, en dan heb je een erg goed setje bij de hand.

Alors.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:14:
ik dacht dat de mx5 juist zuinig was met batterijen?

bedankt voor de tips. mijn budget zit toch rond de 100 euro dus veel opties vallen al weg. Idd wel een aardig idee om bijvoorbeeld een goedkope palm zire 2e hands te kopen met zo'n extern toetsenbordje erop. zit je rond de 50+60 euro= 110
maar van de andere kant: met een beetje mazzel tik je een 2ehands mx5 voor 60-70 euro op de kop. iemand misschien ervaringen met het (batterij)gebruik van de mx5?
Ik heb hier nog een dooie liggen, alles werkte behalve de touchscreen, die kabel is gaar maar werkt kut nu. Reparatie kost iets van 150 euro.

Verwijderd

Topicstarter
:P ja daag; reparatie van 150 euro :P maar schijnbaar gaan die mx5'jes nogal snel uit elkaar he, je hoort nix anders dan dat de kabel van het scherm kapot is ... prutsers daar bij psion :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

NoTimeRemains

I know

je hebt tog nu ook die toetsenbordjes wat geprojecteerd worden op je tafel/etc ...

as seen on cebit ... :)

maar goed je hebt tog ook die inklapbare toetsenbordjes en die werken best lekker :P

This is the Way.

Verwijderd

Blijft lastig, ik ben zelf een groot toetsenbord-fan en ik ben niet heel blij met het toetsenbordje op mijn Clie TG50...

Gelukkig komen de fabrikanten weer een beetje terug van de stylus invoer. Als ik mijn TG50 in de nabije toekomst zou moeten vervangen zou ik twijfelen tussen:

- Sony UX50 (beter toetsenbord, clamshell design, WIFI + Bluetooth)

- Nokia 9500 Communicator: Symbian smartphone met alles erop en eraan, leest word documenten, ssh support, imap mail etc etc. Toetsenbord van de 9210 (mijn vorige) was goed bruikbaar. Wel wat kwetsbaar voor schade. Nog niet op de markt.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:00
batterijen gaan best lang mee met de Psion mx5's, ik denk dat met backlight aan ze minimaal 20 uur gebruikt kunnen worden met 2 NiMH AA batterijtjes. op standby (dus uit) gaan de batterijen ongeveer 3 weken mee. (ik heb 2000mAh batterijtjes van HAMA).

ding ligt hier alleen ook een beetje te verstoffen, zie ook het Grote Oude Hardware Ruiltopic.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
mail me ff op [delete]

snell aub (niet opdringerig bedoelt :)) want ik heb op marktplaats iemand die z'n mx5je wil verkopen voor 62 euries... ik kan je email adress namelijk nie vinden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:07 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Naast de Sony TG50 en die UX50 heb je ook de NG73V (geloof ik). Ook een geinig dingetje!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hillie schreef op 29 mei 2004 @ 21:53:
Naast de Sony TG50 en die UX50 heb je ook de NG73V (geloof ik). Ook een geinig dingetje!
NX73v, opvolger van de NX70v, grote broer van de NR70v, NX60v en NR60v, klein broertje van de NX80v en NZ90. Mooie Palmpjes allemaal. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30418685-2-300-overview-1.gif

Maar deze toetsenbordjes zijn eigenlijk alleen prettig om korte mailtjes mee te tikken, geen lange verhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 29-05-2004 23:34 ]

Alors.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Stereotomy schreef op 29 mei 2004 @ 23:33:
[...]

NX73v, opvolger van de NX70v, grote broer van de NR70v, NX60v en NR60v, klein broertje van de NX80v en NZ90. Mooie Palmpjes allemaal. :)

[afbeelding]

Maar deze toetsenbordjes zijn eigenlijk alleen prettig om korte mailtjes mee te tikken, geen lange verhalen.
Maar als je helemaal goed bezig wilt zijn koop je een extern keyboard voor bv. een palm Vx oid.

Net zo groot als een normaal keyboard en het werkt net zo goed :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Johnny schreef op 29 mei 2004 @ 13:50:
[...]

Ik heb het hier ook niet over de nieuwste en duurste modellen, ik heb inderdaad niet de allernieuwste versie van DocumentsToGo aan het werk gezien, maar ik heb er wel moeite mee om te geloven dat je een ingewikkeld .doc document met allerlei WordArt en afbeeldingen daarin kunt laden, bewerken en weer terugzetten op de PC zonder dat er iets verloren gaat.
[...]
Een uitklapbaar toetsenbord kost al bijna evenveel als een tweedehands MC218.
[...]
Nee, en een MC218 werkt lekker met een zwaar worddocument :P.
gladiool schreef op 29 mei 2004 @ 13:10:
HP jornada's hebben ook een heel toetsenbord.
Dat is inderdaad misschien ook een idee, maar volgens mij worden die niet meer nieuw gemaakt (HP.nl doet in ieder geval alleen aan ipaq's en rekenmachines op het handheld-gedeelte).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Hillie
  • Laatst online: 04:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Stereotomy schreef op 29 mei 2004 @ 23:33:
Da's waar, maar ik vind het makkelijker dan grafitti, voor het invoeren van agenda-zaken en het typen van SMS'jes. Ik had ooit een Palm Vx, maar ik gebruikte hem, wegens die grafitti, toch te weinig naar m'n zin. Zo'n toetsenbordje is voor mij dan de ideale oplossing! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

de nieuwe hp 5540 ofzo heeft geintegreerd toetsenbord

ik vind die onzin maar niks, als ik lekker wil typen pak ik mn laptop dr wel bij.

navigatie it will be 8)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je laptop past niet in je binnenzak. Je PDA + Uitklapbaar toetsenbord wel. Uitklapbaar toetsenbord typt net zo lekker als mijn lapdoos.

Enne... navigatie, waar heeft de topicstarter het daarover?

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een psion mx5 gekocht, (over)morgen krijg ik 'm, dus m'n probleem is opgelost.

• bastichelaar
  • Laatst online: 23:34
Ik hoop zelf vandaag de Sharp Zaurus c860 binnen te krijgen... Ideaal apparaat draaiend op Linux, met cf + sd slot, wlan kaartje en bt kaartje erbij. Wellicht niet wat jij zocht, maar misschien zijn er andere mensen in geinterresseerd. O ja, dit apparaat is alleen in Japan verkrijgbaar, mocht je hem dus willen aanschaffen, dan moet je hem importeren :)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 21:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

De TS is er al uit, maar ik wou jullie deze pics niet onthouden van mijn Psion Series 5 met (jawel) een kapotte schermkabel en half kapotte en afgescheurde controllerchips. Hij is namelijk een keer gevallen (buiten mijn schuld) en was dus niet meer te repareren. De Psion5mx had dit probleem al minder. Hier zijn stevigere kabletjes gebruikt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.SkyCache.com/img/18-04-04_2132.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.SkyCache.com/img/18-04-04_2125.jpg

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
de mx5 stevigere kabeltjes...dat doet me deugt om te horen :) hoewel ik ook genoeg hoor van kabeltjes van de mx5 die gebroken zijn hoor :(
reparatie is wel duur dus als die van mij gauw kapot gaat dan heb ik 60 euri weggegooid... maar als die het een jaartje of 2 uit houdt...ben ik tevreden

ben ook nog van plan er een gps systeempje van te bouwen...heb de software al.. nu nog een goedkope gps muis en voila een gps systeem voor onder de 120 euro :*)

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op 29 mei 2004 @ 18:44:
ding ligt hier alleen ook een beetje te verstoffen, zie ook het Grote Oude Hardware Ruiltopic.
Wat wil je er voor hebben?

r.q.van.stappershoef@hccnet.nl

Verwijderd

Die vernieuwde kabeltjes voor de series-5mx van Psion zijn inderdaad te koop in oa Duitsland en Engeland. Reparatie kan bij verschillende adressen (het kan al vanaf 60 euro, met vernieuwd kabeltje).
Pagina: 1