cron probleem OpenBSD 3.5

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
na aanpassen van rc.local draait de rest van rc niet meer (blijkbaar, gerbuik het bijna nooit namelijk). Ik heb bij de rc.local de volgende zooi toegevoegd:

if [ -x /usr/local/sbin/pure-ftpd ]; then
echo -n ' pure-ftpd'; /usr/local/sbin/pure-ftpd nog iets wat hier niet hoeft te staan
fi

en nu draait cron standaard niet meer.... rechten staan ok... kan cron wel manueel starten. Cron komt wel gewoon rc voor:

echo -n ' cron'; cron

In var/cron/log geeft hij aan dat de crontab ok is en ook zijn de rechten van de crontab root ok.

in diverse logs kan ik niet achterhalen wat er mis gaat.

zonder de regels in rc.local doet hij het namelijk wel dus fout zit in 3 regels rc.local!

[ Voor 9% gewijzigd door Zware Unit op 28-05-2004 23:14 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
dat cron niet draait kan kloppen, het uitvoeren van /etc/rc stop op 't moment dat die /etc/rc.local gaat uitvoeren (door de fout die daar in lijkt te zitten), en cron wordt pas (weer vanuit /etc/rc) daarna opgestart.

maar goed, zo op 't eerste ook zie ik geen fout, maar klaarblijkelijk is dit niet letterlijk wat je in /etc/rc.local hebt staan. wat je kunt proberen is die 'if /fi'- regels even weghalen (die kijken toch alleen maar of pure-ftpd bestaat) en dus alleen

/usr/local/sbin/pure-ftpd nog iets wat hier niet hoeft te staan

neer te zetten. dit zou 't hoogstwaarschijnlijk wel moeten doen. doe ik ook vaak met eigen daemons, de rest van dat shell-script eromheen is alleen franje...

• Zware Unit
vreemde zaak in rc.local:

/usr/local/sbin/pure-ftpd (opties) & = geen pure-ftpd, maar wel cron

/usr/local/sbin/pure-ftpd (opties) = wel pure-ftpd, maar geen cron

in de handleiding staat duidelijk dat er een & achter moet....

http://www.pureftpd.org/README (zoek rc.local)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• tech-no-logical
weird... als je (na opstarten zonder pure-ftpd) op de command line gewoon

/usr/local/sbin/pure-ftpd (opties) &

doet krijg je dan meldingen ? ik heb overigens ff gechecked, maar er is een package van pure-ftpd. heb je die geinstalleerd, of uit ports, of zelf gecompileerd ?

• Zware Unit
compleet zelf gecompileerd.

./configure --with-altlog --with-throttling --without-inetd --without-banner --with-throttling --with-ftpwho

en run met

/usr/local/sbin/pure-ftpd -4 -A -c 20 -C 10 -E -u 1001 -O clf:/var/log/pureftpd.log -p 50000:60000 -S ip-adres,21 &

in rc.local zonder & anders doet hij het niet... vreemde zaak ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 30-05-2004 12:53 ]

• tech-no-logical
waarom zelf gecompileerd ? ports / packages is er juist om dit soort problemen te vermijden. toegegeven, dit is wel een erg raar probleem...

maar goed, als je niet anders wil, zie ik maar 1 oplossing : knal het opstarten van pure-ftpd gewoon aan 't einde van /etc/rc. daarna _hoeft_ er niks meer opgestart te worden, dus als-ie dan hangt is 't niet zo erg.

• Zware Unit
had al aan deze optie gedacht...

werkt iedergeval prima wanneer ik hem onderaan de RC zet, maar is natuurlijk niet zoals het hoort (Waarom weet ik niet trouwens?)...

volgens mij kijken we gewoon over een klein foutje heen, dat kan niet anders....

• tech-no-logical
mja, als zelfs een kaal '/usr/local/sbin/pur-ftpd <opties> &' niet werkt, dan is 't geen script-fout. dan ligt de schuld 99.9% zeker bij pure-ftpd. ik zou een package pakken, en 's kijken wat die doet. je kunt in elk geval spieken wat er in /etc/rc.local komt als je de package installeert...
Pagina: 1