Toon posts:

Speedtouch 510 + ASUS WL500g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een probleem,
heb er al het een en ander over gelezen op het forum maar ik kom er helaas nog steeds niet uit. Mischien kan iemand het me duidelijk uitleggen.

Situatie.
ADSL van planet
Speedtouch 510 (v4)
ASUS wL500g

Verder heb ik hier 2 pc's een laptop en een al-in-one (ook op lan)
Deze 4 apparaten wil ik graag aansluiten op me W-lan en de speedtouch laten voor wat hij is.
De speedtouch is dus de adsl modem en moet de gegevens doorzenden naar de asus.

Alleen hier komt nu het probleem, ik heb me rotgezocht naar hoe dat moetst, maar niemand kwam met een duidelijke oplossing.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze opstelling werkt?

p.s.
Ik ben niet super thuis in het IP-land, stel ik moet iets, instellen, vertel dan ff hoe en wat ;)

mvg

Narayana

Verwijderd

Hoe heb je de modem en router geconfigureerd? Wat voor kabel gebruik je tussen de modem en router? Krijgen de computers via DHCP een IP toegekend? Zo ja, door de Speedtouch of de Asus?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
(jarig!)
De 510 is een router, de wl500 ook, dat gaat niet...

pptp.ini downloaden en in de 510 zetten, dan word dat een modem, en kan je de wl500g gebruiken om via pptp in te bellen. Maar mooier is om naar de setup van je wl500g te gaan, en hem daar op AP mode te zetten ipv router. Dan kan je de 4 poortjes van de 510 gewoon gebruiken ;)

Succes

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 01:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

"DHCP spoofing" / SIP spoofing is je keyword Search en anders config tool van

www.speedtouch.nl downloaden voor respectievelijk de R4.0 of R4.2
weet niet wat je heb vermeld je ook niet

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
De speedtouch staat nog op de basisinstellingen die de kpn had gegeven
(ik had al veel zelf lopen klooien, maar dat had elke keer niet het geweneste resultaat, heb hem ook al meerdere keren moeten resetten :+ )
Bij de modem(speedtouch) had ik de DHCP uitgezet, dat was in een andere thread aangeraden. De ASUS moet dus de IP's geven, wat hij ook prima doet.

De verbinding tussen de asus en de speedtouch is een utp kabel (standaard kabeltje(niet zelf gemaakt dus kabel is okay))

Mm, die pptp.ini staat ook op de KPN cd, alleen als ik hem open kreeg ik een foutmelding, heb de filename toen veranderd naar pptp.tpl toen werkte hij wel.
Ga nu ff kieken of het werkt.

Iig heel erg bedankt

Narayan

Net getest en de Access Point setting bij de ASUS werkt als een koning
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:16 ]

• Icey
(jarig!)
Bespaar jezelf de moeite, laat de speedtouch zoals het is, als router. En hang de Wl500g eraan in ap modus. Scheelt je gezeik en instellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 28-05-2004 23:23 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb een soortgelijk probleem en kom der echt neit uit!..:( Zit al iets van 8 uur te klooien.

Dit is overigens bij een vriend van mij :P, niet bij mezelf.
Hij heeft:

ADSL Basic
Speedtouch 510 (de ene met de 4 ports switch) met daarachter een Benq WL500 Acces Point. Verder op elke computer een WL300 usb-adapter.

Heb die Wireless USB Adapter, TCP/IP settings op Automatisch gezet.
De Benq heb ik IP 10.0.0.139 toegewezen met subnetmask 255.0.0.0 en als gateway 10.0.0.138 (de speedtouch 10.0.0.138, subnetmask 255.0.0.0)

Ik zal zsm screenshots erop zetten, zodat men beter beeld krijgt van wat ik heb.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Icey
(jarig!)
De AWL500 van benq is een AP, geen ROUTER. Subnet masks moeten volgens mijn 255.255.255.0 zijn

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Icey schreef op 29 mei 2004 @ 10:45:
De AWL500 van benq is een AP, geen ROUTER. Subnet masks moeten volgens mijn 255.255.255.0 zijn
Dit heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. Ik heb dus voor FIxed IP gekozen (dan kun je zelf IP's en subnetmasks toewijzen aan de BENQ) en heb ook DHPC geprobeerd.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Icey
(jarig!)
Kan dat ding niet werken als bridge?

Wat werkt niet? Heb je wel verbinding met de AWL500? Kan je connecten naar http://10.0.0.138?

Kan je pingen naar 10.0.0.138?

Kan je pingen naar 194.109.21.2?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-04 08:15
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2004 @ 23:08:
Mm, die pptp.ini staat ook op de KPN cd, alleen als ik hem open kreeg ik een foutmelding, heb de filename toen veranderd naar pptp.tpl toen werkte hij wel.
Ga nu ff kieken of het werkt.

Iig heel erg bedankt

Narayan

Net getest en de Access Point setting bij de ASUS werkt als een koning
_/-\o_
Wie kan me uitleggen hoe dit ongeveer moet. ik zit hier te klooien en kom er niet uit.Heb dezelfde apparaten als de TS.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:35
Je laat de 510 zoals hij is en in de setup van de WL-500G moet je de mode op 'AP Only' zet.
That's it.
Waar het juist ergens staat in de setup weet ik zo niet, ga gewoon alles even af :)

• FicoF
Ik zou de asus juist graag als router gebruiken. Dit moet toch wel kunnen?

• Fire69
Tuurlijk, maar dan moet je zoals hierboven al gezegd is de 510 spoofen.
Op je cd die bij de modem zat, staan er normaal .ini-files. Daarvan moet je de goeie in de modem krijgen, ofwel via de Upgrade-wizard (misschien makkelijkst voor jou), ofwel via de web-interface de file uploaden.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Zorg wel dat je de juiste ini kiest voor de juiste firmware! Anders kom je de speedtouch moeilijk meer in!

Afhankelijk van het exacte modelnummer/serienummer van de Speedtouch 510 (leeftijd) zou ik voor firmware 4.3.2.6.0 of bij al oudere modelen voor firmware 4.2.7.16.0 gaan.

Maar je kan dus niet die verschillende templates c.q. ini files onderling wisselen, dat gaat niet werken.

Alle benodigde meuk kan je op http://members.lycos.nl/epias/st510/ vinden

Speedtouch freak

• Fire69
4.3.2.6 is naar het schijnt een niet-officiele firmware, dus als het voor een bedrijf is, zou ik niet té hard gaan prutsen. 4.2.7 lijkt me dan het veiligste. Als het misgaat met de template kan je nog steeds hard-resetten om naar de defualt terug te keren.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Het is wel een firmware bij Thomson dat wel, maar hij wordt hier in NL niet door KPN ondersteund.

Ik weet dat hij op sommige model van een 510 problemen geeft vooral de oudere 3EC speedtouch modelen.

Voor je firmware 4.2.7 ookal erop gaat zetten, eerst een harde reset geven. Dan kan het bijna niet mis gaan.

En dan met deze tool http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe kan je hem spoofen

Ik zie overgens dat die tool gisteren online is gegaan :)
Is een vernieuwde blijkbaar.

Voor de 4.2.7 firmware heten die tool eerst 510R427_config_06.exe nl

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 22-02-2006 21:49 ]

Speedtouch freak

• FicoF
Al heel wat topics doorgenomen, morgen ga ik het maar eens proberen.
Hieronder beschrijf ik even hoe ik denk dat ik het dus moet doen, correct me if I`m wrong.
aangezien ik hier thuis zit, kan ik geen mooie screenies maken, die komen uit een .pdf.

Stap 1

in de browser 10.0.0.138 intikken

vanuit de setup het bestand: pptp.ini uploaden naar de Speedtouch.

Bij ‘Wan Connection type’: PPTP selecteren en de gebruikersnaam en ww invullen

als ik die *.ini van de cd haal heb ik toch gewoon de goeie? En moet ik in dat bestand ook nog dingen invullen, of gaat dat dan via de setup :S

Stap 2

Naar m`n router gaan 192.168.1.1

Bij de setup het volgende invullen:

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/ofbvbb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/ofbvcn.jpg

iemand comentaar? B)

• FicoF
lSltAlKeR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:05:
Zorg wel dat je de juiste ini kiest voor de juiste firmware! Anders kom je de speedtouch moeilijk meer in!
Wanneer ik de .ini van m`n cd pak heb ik toch zowieso de goede?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Waarom PPTP? Waarom geen SIP_Spoof?

Voor firmware 4.2.6.16.0 gewoon eerst deze config http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe tool draaien en daarna pas de asus erop aan sluiten. Dan kan je volgens mij gewoon voor de bovenste optie gaan Cable modem or other connection type gets auto ip.

Hier krijg ik namelijk ook gewoon dmv dhcp via me publieke ipaddress de gateway toegewezen van de asdl centrale hier in de buurt als ik een specieke hosts in DMZ zet of me hele modem spoof.

Verder heb ik geen ervaring met die asus router.

Speedtouch freak

• FicoF
lSltAlKeR schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:42:
Kan ik daarbij de ASUS nog wel als router gebruiken?
En is het alleen een kwestie van die tool draaien en gaan...?

Lijkt mij een beetje te makkelijk.. O-)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Waarom niet? Je modem doet het 'inbel'werk en geeft gewoon leuk een extern IP aan de WAN-zijde van je router.

• FicoF
Kun je / iemand misschien kunnen aangeven wat de voordelen zijn van SIPSPOOF ten opzichte van PPTP?

Ik ben namelijk niet echt thuis in het netwerk gebeuren. Ik zit hier een heleboel topcis door te lezen, en ben een beetje bang dat ik er niet uit ga komen. Vooral wat betreft het gebeuren ronde de IP adressen etc. Bij PPTP leek me dit wel te doen, bij spoof twijfel ik daaraan.

alvast bedankt.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FicoF schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:10:
[...]

Kun je / iemand misschien kunnen aangeven wat de voordelen zijn van SIPSPOOF ten opzichte van PPTP?
PPTP is iets CPU intensiever op de router.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

FicoF schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:10:
[...]
Vooral wat betreft het gebeuren ronde de IP adressen etc. Bij PPTP leek me dit wel te doen, bij spoof twijfel ik daaraan.

alvast bedankt.
Met PPTP heb je meer in te stellen dan bij Spoof hoor :)

Met Spoof werkt de speedtouch gewoon puur als modem en met PPTP moet elke keer weer die tunnel opgezet worden, wat overgens ook gewoon via DHCP verkregen wordt als ik me niet vergis.

Speedtouch freak

Verwijderd

Voor firmware 4.2.6.16.0 gewoon eerst deze config http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe tool draaien en daarna pas de asus erop aan sluiten. Dan kan je volgens mij gewoon voor de bovenste optie gaan Cable modem or other connection type gets auto ip.

Hier krijg ik namelijk ook gewoon dmv dhcp via me publieke ipaddress de gateway toegewezen van de asdl centrale hier in de buurt als ik een specieke hosts in DMZ zet of me hele modem spoof.

Verder heb ik geen ervaring met die asus router.
Zoals jij hebt beschreven is het mij gelukt... _/-\o_

• FicoF
Nu net dus de SIP spoof tool over m`n modem gegooid en daarna de asus aangesloten, maar dan kom ik m`n modem niet meer in en werkt het internet ook niet meer :S

Iemand een idee? Ik ga eerst wel even de pptp proberen...

Verwijderd

Ik gebruik overigens wel de firmware van Oleg http://wl500g.info/showthread.php?t=4145

Ik had eerst de 1.9.5.0 beta CDMA firmware en toen werkte het niet bij mij.

pptp kreeg ik helemaal niet voor elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 13:52 ]

• FicoF
Ok, dus het is een optie om die firmware te installen...

Ik heb hier deluxe, moet ik dus eerst even kijken of die firmware daar wel geschikt voor is. edit: Die werkt dus niet bij mij.

Wat doe ik verkeerd?
1. ik heb m`n speedtouch 510 geupgraded
2. die Spool tool eroverheen gegooid.
3. Asus aangesloten

[ Voor 112% gewijzigd door FicoF op 25-02-2006 14:33 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

In deze laatste quote waar 4.2.6.16.0 bedoel ik dus eigenlijk 4.2.7.16.0 , maar dat begrijp jezelf ook wel neem ik aan?

Heb je ook dat werkelijk ook 4.2.7.16.0 draaien?
Zo niet.

Harde reset aan je speedtouch geven en die eerst uploaden, daarna Speedtouch config tool draaien voor sip_spoof. Daarna checken of internet het ook wel datwerkelijk doet! En daarna pas de Asus erop aan sluiten dan weet je ook gelijk waar het mis gaat!

Speedtouch freak

Verwijderd

als je even doorgelezen had dan zeg je de geschikte firmware er wel bij staan hier een directe link

voor de Deluxe
http://files.wl500g.info/...7b/WL500gx-1.9.2.7-7b.zip

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 17:13 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Als je spooft en het modem direct aan je PC aansluit, krijg je dan wel een IP?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Yapser schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:44:
Als je spooft en het modem direct aan je PC aansluit, krijg je dan wel een IP?
Ja, tenzij je vuurmuren ertussen zet.

Het kan aan mij liggen hoor, maar dat staat al in dit topic. :9

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-02-2006 21:55 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1