Ik ben wel eens bezig geweest om OS X (10.2.8 indertijd) uit te kleden, zodat ik er een bootable cd van kon maken. Met aanwijzingen op internet (kijk eens bij
www.bombich.com of zoek bij versiontracker op BootCD) kwam ik zonder al te veel moeite op een 1.1 GB met een redelijke set applicaties. Daarna begon het verder uitkleden wel spannend te worden en kwam ik rond de 800MB in de problemen. Net niet genoeg om richting CD te gaan. Ik denk dat je met 10.3 ook ongeveer in de buurt van 1.1 tot 1.5 GB moet kunnen uitkomen.
Doe in ieder geval een custom install, alleen engels, geen uitgebreide fonts voor asiatische talen, geen printerdrivers. Later kan je nog denken aan het handmatig verwijderen van de man-pages. Dit moet al voldoende zijn om richting 1.5 GB te gaan.
Tip: maak bij het uitkleden regelmatig een image via Carbon Copy Cloner. Mocht het mis gaan, kan je snel een versie weer terugplaatsen en weer doorgaan.
Tip 2: mocht je toch later nog sftware van de installate cd willen installeren, gebruik Pacifist om losse packages te installeren.
Tip 3: gooi op het laatst zoveel mogelijk installation receipts e.d. weg.