Toon posts:

[winxp] Reboot Loop - HD settings

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn pc blijft zichzelf herstarten tijdens het rebooten. (ik krijg geen blauw scherm) Ook als ik hem met safe mode (of alle andere opties die je tijdens het opstarten met F8 kunt opvragen) wil opstarten reboot hij gewoon.
Hij komt niet verder dan het bericht 'verifying dmi pool data....'

Als ik mijn primary master disk als slave instel (in deze of een andere pc), kan hij wel gewoon opstarten (en kan ik de HD gewoon gebruiken). Maar als master dus niet.
Ik heb mijn pc al met een opstart diskette opgestart en dan fdisk/mbr gedaan om de bootfiles terug te zetten, maar helaas helpt dit niet.
Ook heb ik mijn hd in een andere pc gezet en hem op virussen gescanned, ook zonder succes.
Ik heb de disk ook met Norton Disk Doctor & met de Error check van winxp gecontroleerd..

*update*

Ik heb de primary master disk van mijn andere pc op de pc waar ik de problemen heb aangesloten. Nu krijg ik dus wel een blauw scherm te zien..(heel fftjes)

Ik wil hem graag weer aan de praat krijgen zonder te moeten formatteren..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 22:49 ]

Verwijderd

Zitten er nog andere apparaten aan de IDE bus? Al een andere IDE kabel geprobeerd? Hoe zet je je schijf op master? Al eens 'cable select' geprobeerd ipv. 'master' of 'slave'?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoe is het zo gekomen dat ie niet meer boot? Heb je zitten klooien (:P) of was het gewoon ineens?

Doe in elk geval even een advanced test op je hdd met een stukje software van de fabrikant (op hun website te downloaden als Diagnostic Software oid.)

Ondanks dat andere programma's geen errors vinden kan hij gewoon kapot zijn. Maak anders een Ghost image van je schijf ergens anders naartoe als je dat nog kan, en ga dan even wat dingen proberen. Kan je altijd die image nog weer terugzetten als het echt fout gaat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dit probleem kreeg heb ik http://downloads.activest...5.6.1.635-MSWin32-x86.msi geinstalleerd.
Tijdens de install ging er iets mis, dus ik heb hem gecanceld en weer geuninstalled ..misschien dat het hierdoor kwam?
Zitten er nog andere apparaten aan de IDE bus? Al een andere IDE kabel geprobeerd? Hoe zet je je schijf op master? Al eens 'cable select' geprobeerd ipv. 'master' of 'slave'?
Ik heb 2 hd's op die IDE hangen.. mbv jumpers stel ik in dat ze master/slave zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 22:54 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 22:52:
Voordat ik dit probleem kreeg heb ik http://downloads.activest...5.6.1.635-MSWin32-x86.msi geinstalleerd.
Tijdens de install ging er iets mis, dus ik heb hem gecanceld en weer geuninstalled ..misschien dat het hierdoor kwam?
Ja dat kan, in dat geval kan je ook nog proberen om een herstelpunt terug te zetten vanuit de setup mode. Mits je systeemherstel aan had staan uiteraard.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 28 mei 2004 @ 22:54:
[...]

Ja dat kan, in dat geval kan je ook nog proberen om een herstelpunt terug te zetten vanuit de setup mode. Mits je systeemherstel aan had staan uiteraard.
helaas heb ik dat niet aan staan..

Verwijderd

FDISK /MBR en druk dan op enter..let op spatie tussen fdisk en /MBR

Verwijderd

Ben je vast vergeten de spatie :*)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey FragZie,
Misschien eens je bios flashen? Mobo probs hangen vaker @ DMI pool data...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 23:21:
Ben je vast vergeten de spatie :*)
met of zonder spatie maakt ook geen verschil ..heb ik gemerkt :-/

Verwijderd

Fragz jammer dat het niet werkt heb je ook in je Autoexec.bat gekeken of er misschien een regeltje instaat wat er niet in thuis hoort?
zal wel niet maaar.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 11:03

Geckoo

Good news, everyone!

Je kan wel op de schrijf komen via een donor pc?
is het dan niet het makkelijkst om ff alle belangrijke data te kopieren en dan gewoon op nieuw die schrijf te instaleren? (is het gelijk allemaal opgeruimd enzo)
tis niet de meest efficente manier en je weet nog steeds niet wat het probleem is maar het werkt wel.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Kan best zijn dat de jumper kapot is of een ander kabeltje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dubbel/Crossposten is niet netjes :/

[rml][ winxp] Reboot Loop - maar dan vaag ;)[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.