Toon posts:

Maxtor HDD foutmelding.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers!,

Zelf weet ik niet echt heel veel over hardeschijfen enzo maar ik zat op een internet pagina the bladeren en in ene start my computer opnieuw op.

Nu start hij op maar hij blijft haken op een knipperend -

5minuten later geeft ie de volgende melding

" Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

Ik heb geprobeert windows opnieuw te installeren en na 15minuted de Winxp cd-rom te laden komt ie eindelijk in de setup menu.

Ik vraag mezelf af wat er nu aan de hand is en wat ik moet doen?

alvast bedankt!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lees even dit stukje van de Opslagmedia en Controllers FAQ: OM FAQ / Beleid (vanaf daar)

Kans dat de schijf stuk is maar er kan ook nog wel wat anders aan de hand zijn. Even testen en je weet meer. :)

Waar het op neerkomt is dat de pc simpelweg niet meer kan opstarten vanaf je hardeschijf..

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 28 mei 2004 @ 22:47:
Lees even dit stukje van de Opslagmedia en Controllers FAQ: OM FAQ / Beleid (vanaf daar)

Kans dat de schijf stuk is maar er kan ook nog wel wat anders aan de hand zijn. Even testen en je weet meer. :)

Waar het op neerkomt is dat de pc simpelweg niet meer kan opstarten vanaf je hardeschijf..
IDD je hebt gelijk, "This drive is failing" kwam uit de advanced test :'(

Op naar een nieuwe harde schijf..

Ik weet dat dit eigenlijk niet mag maar wat voor harde schijf zou je zelf kiezen bij een Asus p4p800 deluxe moederbord?

niet al te duur maar toch snel, betrouwbaar, ongeveer 40gig en lekker stil :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:29 ]

Verwijderd

Neem dan een seagate, of WD ofzo.. Seagate vind ik persoonlijk de stilste/betrouwbaarste.. Ze zijn niet zo snel als Maxtorren, maar die laatste verwaarlozen hun snelheid door hun slechte betrouwbaarheid.

Verwijderd

Maxtoren zijn zo traag als dikke stront in een tregter.

Maxtor 160 GB 8 MB cache 37 MB per sec.

Seagate 160 GB 2 MB cache 48 mb per sec.

Dit gemeten in Sisoft sandra 2004 PRO.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen. Zie verder dus Dreeke's antwoord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.