GA-7N400 Pro2 multiplier probleem

Pagina: 1
Acties:

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 14:42
Oke, het spijt me van me vorige posts dat ik zo bot dee enzo.. sorry daarvoor.
ik heb nu het volgende probleempje. ik heb de tabel voor de switches gevonde en versteld na een paar mislukte pogingen heb ik ze terug gezet naar de default waar ze eerst stonden.
het probleem is nu dat mijn pc nog slomer dan voorheen is.
voor het verstellen was de kloksnelheid 1,7ghz
na het verstellen is de kloksnelheid 1,20ghz geworden terwijl ik dezelfde instellinge heb gebruikt als voorheen.
ik heb alleen SATA raid en Gigaraid manuals en een warranty erbij.
ook in de amd boekjes was niks te vinden.
weten jullie wat ik fout doe? ik heb alles dubbel nagekeken maar het helpt niks 8)7
de fsb staat gewoon op 166mhz dat heb ik nog gecheckt
specs:
amd Athlon XP 3000+
gigabyte k7 triton
1024mb ram

[ Voor 9% gewijzigd door blaatschaaap op 28-05-2004 22:12 ]

blaap

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Had nou even de sluitmessages gelezen, dan had je gelijk een wat betere topicitel uit kunnen kiezen. :)

Gigabyte K7 Triton is overigens niet het type van je moederbord, maar een hele serie moederborden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• blaatschaaap
ja ik kon de gehele naam zo niet vinden :P anyway het is zo een schakel systeem met 6 schakelaars naast elkaar. ze stonden eerst alemaal op off ( x x x x x x )
ik heb ze dus versteld naar ( o x o x o o ) 13x ) maar inplaats van dat de kloksnelheid omhoog ging is ie omlaag gegaan naar 1,2ghz
ik heb ze dus weer terug naar de default gezet ( x x x x x x ) en ik heb nogsteeds 1,2 ghz. heb ik een stap overgeslage ofzo? want ik snap er niks meer van

*edit
volledige naam: Gigabyte GA-7N400 Pro2 nForce2 Socket A U133 Sound/LAN/SATA/1394 DC-DDR
meer info: http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=5186

[ Voor 17% gewijzigd door blaatschaaap op 28-05-2004 22:40 ]

blaap

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan je niet in je bios je multiplier en FSB goed zetten :?

Je kan eens kijken of er een nieuwer bios voor je mobo bestaat die wel in één keer de juiste processor inleest en zo dus automatisch de goede waarden FSB en Multiplier kiest ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Turkish op 28-05-2004 22:47 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• blaatschaaap
nope mijn mobo ondersteunt de multiplier niet in de bios.
de fsb wel en die staat al goed ingesteld :)

zou een mod mn topictitel even kunne veranderen in "[mobo] CLK_RATIO probleem" ofzo? :) schijnbaar kan ik dat niet doen

blaap

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou zelf in elk geval even het BIOS resetten, misschien helpt dat. Aangezien hij blijkbaar de instellingen niet meer aanpast als je de jumpers weer verzet...

Vergeet niet om het BIOS ook weer opnieuw in te stellen daarna. ;)
Resetten gaat bij sommige borden met een jumpertje, maar je kan ook gewoon het knoopcel batterijtje even een minuut (ongeveer) eruit halen en weer terug stoppen. Pc gewoon uit laten staan.

Je weet niet of het helpt maar het kan geen kwaad om te proberen denk ik. ;)

Topictitel change kan je aanvragen in Schop een Modje of met topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif bovenaan het topic)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• blaatschaaap
oke heel erg bedankt kzal het morgen ofzo is proberen :)
en met instellen doel je dus op de fbs/ide/datum enzo? :)

blaap

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
blaatschaaap schreef op 28 mei 2004 @ 22:09:
ik heb alleen SATA raid en Gigaraid manuals en een warranty erbij.
http://tw.giga-byte.com/D...al/manual_7n400pro2_e.pdf

De manual staat gewoon op de Gigabyte site. Download 'm en je kunt precies zien wat je in moet stellen. Dat is toch niet zo moeilijk zélf te bedenken :? Maar zoals het er nu voorstaat zou ik de jumpers eerst weer op Auto zetten en 'm eens een clear CMOS geven. Daarna de FSB op 166MHz instellen (want 133 is default geloof ik op dit bord) en dat zou 't moeten doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• blaatschaaap
de fsb werd automatisch bij mij op 166 gezet. wat niet goed staat nu is de multiplier die je met behulp van 6 kleine schakelaars instelt :)
bedankt voor de tips kzal het is proberen :)

blaap

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 14:46
Verander gewoon de multiplier met die schakelaartjes dmv proberen, want de cpu is toch gelocked en gaat daardoor niet kapot als je hem te hoog instelt

[ Voor 4% gewijzigd door _avalanche_ op 28-05-2004 23:14 ]

• Abbadon
  • Laatst online: 00:19
En check anders ook eens of je op onder het BIOS screen waar je de FSB kunt instellen met CRTL+F1 een extra menu krijgt. Wellicht dat je daar ook met de multiplier kunt spelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• blaatschaaap
1300A schreef op 28 mei 2004 @ 23:14:
Verander gewoon de multiplier met die schakelaartjes dmv proberen, want de cpu is toch gelocked en gaat daardoor niet kapot als je hem te hoog instelt
ik heb 4 poginge gedaan.
de eerste poging mislukte ik had het verkeerd om gedaan omdat ik niet goed geleze had. ik zet de pc aan en ik zie 1,2ghz kloksnelheid.
pc uit
settings goedgezet + nagecheckt
pc aan
en weer 1,2ghz..
ik ga dus morgen even de bios resetten en hopen dat het helpt :)

blaap

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Je moet effe het blaadje op de kop houden, ik moest ook vet goed kijken voordat ik er achter kwam dat die dipswitch eigenlijk op z'n kop zit, of alle dipswitch op off zetten, dan pakt ie automatisch de goeie multiplier!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12

HeepH

Dope Rapper

MISTER_X heeft gelijk....die knopjes zitten...andersom is moeilijk uitleggen maar ze zitten tegen logisch denken op je mobo, dus ze beginnen bij 6, en niet bij 1...moet je goed mee opletten, mss stel je wel eens iets heel stoms in....(zoals ik : 20*200 mhz >:) )

http://specs.tweak.to/16495

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eigenlijk twijfel ik een beetje aan je kwaliteiten als systeembouwer. Ik begrijp uit je eerdere (en meestal gesloten) topics dat je het heel graag wil leren (alleen uit zich dat soms op een wat mindere manier) maar toch raad ik je aan om met dit soort duur nieuw spul niet te gaan expirimenteren als je nog niet eens de processor op de juiste snelheid kan krijgen. Dat is namelijk een erg basic iets.

Als ik kijk naar de site waar je naar linkt dan begrijp ik daar logischerwijs uit dat je de spullen bij computerland hebt gekocht. Een hele simpele tip: Assembleer je computer, neem hem onder de arm mee daarheen en laat hem daar heel even controleren. Bij Computerland zijn ze heus de beroerdste niet. Als de snelheid niet juist is dan kunnen ze je meteen laten zien waar en hoe je die instelt en dan weet je dat ook voor de toekomst.

In ieder geval veel succes ermee en vooral: Wees voorzichtig. Je bent niet de eerste waarbij het misgaat door onkunde.
Pagina: 1