[S-ATA HDD] maxtor 6Y120M0 maakt veel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 12:25

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De harde schijf van mijn vaders pc maakt veel krakent geluid als die aan het nadenken is.
De computer is 4 - 5 maanden oud en naar mijn weten doet de harde schijf dit vanaf het begin.
Nu is het soms dat oudere schijven dit ook vertonen (krakent geluid als ze bezig zijn) maar naar mijn wete hoort dit bij nieuwe schijven niet te gebeuren.

Het krakend geluid doet zich voor bij het opstarten maar ook als je een programma opent. Je hoort echt dat de harde schijf bezig is.

Nu is mijn vraag of dit normaal is voor deze schijf?

De specs:
Asus P4P8X
P4 2,60 GHz HT
512 MB ddr
Asus V9520 VideoSuite (FX5200)
Creative Live 1024
Nex 1300A
Aopen DVD speler
Aopen kast met 350 Watt Aopen voeding
Maxtor 6Y120M0
- 120GB
- S-ATA 150
- 7200RPM
- 8MB Cache
(het is de enige schijf in de PC)
(de schijf staat nog niet vol. hooguit 15 - 20 GB vol)

Ik hoop dat jullie mij (mijn vader) kunnen helpen.

Draait WinXP Pro NL SP1

PS: ik hoop dat ik genoeg info heb verstrekt

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 28-05-2004 21:23 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb dezelfde schijf, en idd bij het lezen hoor je hem "kraken". Dit is gewoon de arm de heen en weer gaat bij seeks en dit hoort bij deze schijf. :)

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 16:05
Of haal anders zo'n aparaat http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=74&code=019 Ik ehb er vanmiddag ook eentje gehaald eerst resonerde me kast als een gek mee. Nu is ie zo goed als onhoorbaar bij lezen en schrijve. Heb btw ook een Aopen kast. Dus dat moet zeker gaan schelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wazzup! op 28-05-2004 21:39 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Draai anders Powermax eens op die schijf. Wel de volledige test draaien. Dat kan even duren (+ 1.5 uur) maar dat weet je wel of die schijf nog goed is of niet.

offtopic:
De Maxtor Diamondmax Plus 9 van Kai is dood. Die heb ik gisteren ook dat tooltje laten draaien.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@lopez:
Bedankt dat wou ik horen. info van iemand met ervaring met die schijf.

@wazzup!:
Ik ga er persoonlijk geen geld aan uit geven. mijn vader valt het volgens mij nog geen eens op. (ik heb het nog niet van hem gehoord).
Het viel mij op en vroeg me af of het normaal is --> JAH DUS

@Atlex:
Dat doe ik nog wel een keer.
offtopic:
@atlex:
LOL (is dat de schijf van hem zelf of die van zn pa en ma):P

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Griffin schreef op 29 mei 2004 @ 17:36:

@Atlex:
Dat doe ik nog wel een keer.
offtopic:
@atlex:
LOL (is dat de schijf van hem zelf of die van zn pa en ma):P
Gewoon tijdens het eten aanzetten

offtopic:
Van die PC van zijn ouders. De koeler van de videokaart schijnt ook al lang versleten te zijn, dat ding maakt zo'n takkeherrie dat het door de telefoon duidelijk te horen is. Ze willen er alleen niet mee terug :(.

[ Voor 25% gewijzigd door AtleX op 29-05-2004 17:56 ]

Verwijderd

Dat is standaard voor maxtor, daarom heb ik daar zo ontiegelijk de schurft aan die HDD's

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 18:17:
Dat is standaard voor maxtor, daarom heb ik daar zo ontiegelijk de schurft aan die HDD's
Dat geluid maken niet alle maxtors. tenminste niet die ik heb. De Maxtor 53073H6 dit is een 30 Gig schijfie. is al wat ouder en deze zit als secundair in mijn pc.
Mijn favo schijven zijn die van Western Digital. PERFECT _/-\o_

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Griffin schreef op 29 mei 2004 @ 19:22:
[...]

Dat geluid maken niet alle maxtors. tenminste niet die ik heb. De Maxtor 53073H6 dit is een 30 Gig schijfie. is al wat ouder en deze zit als secundair in mijn pc.
Mijn favo schijven zijn die van Western Digital. PERFECT _/-\o_
offtopic:
Ga van de week een WD800JB bestellen, samen met je cadeautje :p

Verder maakt de Maxtor die eerst in mijn PC zat ook amper geluid. Alleen het ronddraaien van de platters hoorde je maar, read/write geluiden waren nergens te bekennen.

Het lijkt me toch handig om Powermax die schijf te laten controleren. Indien dat tooltje een probleem vaststelt heb je nog tijd om te backuppen.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 29-05-2004 19:57 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Atlex:
Powermax ga ik nog wel draaien. dit als mijn vader/moeder of zus niet achter de pc zit.

Ik laat nog wel weten hoe powermax is verlopen

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 16:05
Griffin schreef op 29 mei 2004 @ 17:36:
@wazzup!:
Ik ga er persoonlijk geen geld aan uit geven. mijn vader valt het volgens mij nog geen eens op. (ik heb het nog niet van hem gehoord).
Het viel mij op en vroeg me af of het normaal is --> JAH DUS
Ow dan heb je verkeert begrepen dacht dat je last van da gekraak had. Ligt volgens mij ook sterk aan welke case je hebt. En anders is het toch makkelijk weet je teminste wanneer ie bezig is. ;)

/edit ken voor de rest geen kwaat hoor khad eerst een 80gb maxtor meer dan een jaar in me pc die ook zo erg rammelde die nu in da xbox lekker verder aan het krake is. In me pc nu een 160gb maxtor met zo'n zalman aparaat. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Wazzup! op 29-05-2004 21:11 ]

Pagina: 1