Toon posts:

[sat]inbellen op sateliet?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op het werk hadden wij laatst een discussie over sateliet internet.
nu had ik een vraag.
stel mijn oom die een paar km in een ander dorpje woont heeft een sateliet in zijn tuin voor zijn internet.
nu wil ik ook via die sateliet het internet op.
dan is mijn oom dus mijn provider of niet..?
maar mijn vraag is hoe moet dit sateliet>modem van oom en dan moet ik inbellen via zijn modem?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

eh dan heb je wel een probleem wil je een kabel naar em toe leggen ofzo want satteliet is zowiezo maar alleen download upload gaat via de telefoon en alles wordt geregeld door zijn satteliet ontvanger/modem.

No signature found

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sateliet = in de ruimte, jij hebt een schotel.

Het zal vast wel mogelijk zijn. Als je oom een analoog modempje heeft kan je daar op inbellen. Vergeet alleen niet dat satelietinternet retetraag is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Ik wil me nergens mee bemoeien maar een satteliet in je tuin daar heb je niks aan, is bovendien erg duur. Ik zou je schotel nemen. (Deze heb je trouwens ook met upload)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom zou je dat willen? De snelheid zal nog steeds door je inbelverbinding beperkt worden.
Vergeet alleen niet dat satelietinternet retetraag is.
mwoah, alleen een redelijk hoge ping. Downloadsnelheid ligt op het adsl niveau hoor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx, het gaat me niet om de snelheid maar om de mogenlijkheid :)
dus mijn oom heeft een schotel in de tuin.
en ik bel in op een modem van hem?

Ice

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

maar wat voor internet zit je nu te internetten dan want als dat ook gewoon analoog is dan schiet je er helemaal niets mee op en wordt het alleen trager en kost het je nog een zooitje tijd en geld ook om alles op tezetten

No signature found

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

code:
1
2
3
4
             . '
          . 2Mbit (satelliet)
OOM (-o '                                    JIJ
    |___________________56K (modem)___________|

Je begrijpt dat alles bij jou niet sneller dan 56K down aan kan komen. Pas als je UTP of zo naar je oom zou leggen (of een straalverbinding) zou het nut hebben. Als je daar echter geld voor hebt kun je beter gewoon een dikke (zakelijke) huurlijn nemen bij Versatel of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakerbee op 28-05-2004 23:11 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Satelliet internet ging toch zo dat je via je telefoon ook nog eens moest inbellen. Dus dat je per minuut moest betalen of is dat weer veranderd? Als dat nog zo is moet je oom 2 modems hebben en isdn. Omdat hij met de ene inlogt in satelliet inbelverbinding en om jou te verbinden. Dus dit is totaal niet handig omdat jijzelf dan ook telefoon tikken moet betalen. TENZIJ je een netwerk kabeltje gaat trekken |:( van paar kilometer.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

Er bestaat ook tweeweg satelliet, hoor, maar dat is wel fors duurder. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

vergeet niet dat je met satelliet vaak aan een download limiet van 500 mb oid vastzit.. dus echt veel is dat niet. Een abo om via satelliet te gaan internetten is ook cheap.. Dus je zou beter zelf een schotel in je tuin kunnen zetten.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik krijg nou niet echt het idee dat je wat moeite hebt gedaan om zelf het een en ander uit te vinden. Dit is in ieder geval niet echt het niveau dat we hier verwachten, en topics over het aanleggen van een netwerkverbinding over enkele km's afstand zijn op GoT al genoeg langsgekomen. Hetzelfde geldt voor topics over internet delen. Daarom zie ik het nut van dit topic niet echt in. Zie ook:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.