[XP]Probleem met toegang tot Excel bestand

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Mn moeder heeft een tijd terug een Excel bestand gemaakt op een Windows 98 systeem en voor veiligheid op diskette geplaatst. Verder was dit bestand beveiligd met een wachtwoord. Nu wilde ze het openen op het nieuwe systeem met Windows XP en het bijbehorende Office pakket en werd het niet toegestaan.

Bij het openen van het bestand werd gevraagd naar het wachtwoord. Na het invoeren hiervan kwam er een messagebox met de keuze om het bestand te openen voor enkel lezen of nogmaals een wachtwoord invoeren voor bewerken. Zij koos voor de laatste en voerde nogmaals een wachtwoord in. Hierna kreeg zij een foutmelding:
Kan geen toegang krijgen tot bestandsnaam. Het bestand is mogelijk Alleen-lezen of u probeert toegang te krijgen tot een locatie die Alleen-lezen is. Of de server waarop het document is opgeslagen reageert niet.
Als ze koos voor alleen lezen kwam precies hetzelfde bericht.

Het bestand is zeer belangrijk, dus zouden we graag een extra methode willen om het toch te kunnen openen. Google kon niet echt een oplossing bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door telefoontoestel op 28-05-2004 20:35 ]

telefoontoestel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Toch Google hoor ;)
[google=remove excel password] De eerste link is direct gratis.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Helaas, hij werkt niet. Ik krijg een melding dat de macro's niet kunnen worden uitgevoerd doordat ze niet digitaal zijn ondertekend en de beveiligingsniveau staat ingesteld op hoog. Ik zou het eerst digitaal moeten laten ondertekeken.

Andere oplossingen?

telefoontoestel