Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD 16*2 probleem

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 16*2 LCD, ik heb hem gesoldeerd aangesloten getest en een week niet gebruikt. toen ik hem weer wilde gebruiken deed ie het niet meer en heb ik gekeken of er iets niet goed zat. Alles zat volgens mij goed en ik heb hem maar opnieuw gesoldeerd. weer deed ie het niet. Ik heb gekeken of alles goed zat. Alles goed. Ik heb toen alles losgesoldeerd, behalve de stroom en de potmeter en weerstand. Nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Van_es11/LCD.JPG
de boveste regel blokjes brand erg vaag. Ik heb ook al aan de potmeter gedraaid, maar dat hielp niet.

Iemand een Idee?

Peter

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

Even met de software initialiseren / stroom eraf halen?

Gregor van Egdom Krekr

• PeterEs
Kr3Kr schreef op 28 mei 2004 @ 21:28:
Even met de software initialiseren / stroom eraf halen?
als ik de stroom erafhaal en er weer opzet, dan heb ik hetzelfde. Maar die, bovenste balk vlakjes, die zouden tocg gewoon duidelijk moeten zijn?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:39
Klinkt als een probleem met je contrast potmeter, zou je het hele schema kunnen posten? Dan kan iedereen precies zien hoe het gesoldeert is, en welke waardes alles heeft.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 15:51
Volgens mij is dit een testsignaal oid, het betekend iig dat je display niet goed geinitialiseerd is. Dus check je kabels, en je software. Er zit een foutje ergens.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 16:58
Ik ben deze week ook bezig geweest met een 16*2 display met een HD44780 controller erop. Deze deed het eerst ook niet. Het bleek dat het contrast niet goed ingesteld was. Let er wel op dat er op het contrast pootje en het backlite pootje geen 5 volt mogen staan! dit is vaak iets van 4.5 volt.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• PeterEs
dit is het schema:

Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/lcd44780.gif

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
deze komt van htvision of niet? die bovenste rij is bij mij ook heel donker maar die van mij doet het wel.
dus dat die blokjes boven anders branden maakt niet uit.
post het anders eens op het forum van htvision als het daar vandaan komt de admin/eigenaar zou wel een oplossing weten

• PeterEs
jou bovenste rij is HEEL donker, maar mijne juist niet.

Hij komt uit een IA van Led-maniak, ik heb al contact met hem gehad, hij vreest het ergste.....

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de foto lijkt erg op die van mij. dat effect met die donkere en lichte balkjes onder en boven.(het ziet er het zelfde uit als op de foto) maar als het scherm echt aan gaat is het weg. misschien de potmeter eens een keer vervangen

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
hangt ie toevallig aan een externe voeding? (anders dan de voeding van de pc die het lcd aanstuurt)

want dat werkt dus niet... heeft iets met aarding te maken geloof ik. het schema dat je gebruikt hebt moet goed zijn, die heb ik ook gebruikt, en mijn lcd(s) zijn goed.

Mn 3D printer blogje..

• PeterEs
nee, hij werkt op de voeding van me gweone pc waar op de LCD op is aangesloten,

De potmeter ga ik maar vervangen denk ik dan...
Pagina: 1