[XP] Remote desktop sharing permission error

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vandaag installeerde ik Windows XP op ÊÊn van m'n PCs, ik wou het Remote Desktop Control werkende zien aangezien dingen zoals RealVNC maar wat traag werken.

Nu deed ik een upgrade van Windows 2000 professional naar Windows XP, dus geen clean install.
Ik zette al het remote gebeuren aan en stelde de rechten in, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=weird_t.jpg

De users 'Renko' en 'Remote' zijn beiden lid van de Remote Control group, tevens van de Administrators group. Ik ben op de PC zelf ingelogd onder "Renko".

Nu, ik installeer de clientsoftware op een Windows 2000 PC en probeer te connecten. Krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=wtf_t.jpg

De error "The local policy of this system does not permit you to logon interactively"
Ik denk, wat krijgen we nu: Daar heb ik geen dure licentie voor betaald!

Ik heb een aardige ICQ buddy, tevens GoT member, gevraagd wtf ik in vredesnaam fout doe. Deze kwam ook niet tot een oplossing :?
Wat doe ik in vredesnaam fout?

Voor de duidelijkheid, ik log zo in:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=remote2.jpg
Dit moet goed zijn, hij maakt immers wel verbinding.

Overigens, ik usede de search en las Muts' Howto, deze konden mij niet helpen. Het ging in de meeste results niet over XP, of kreeg informatie die ik reeds wist.
Ik heb altijd mijn bordje netjes leeg gegeten, dus ik vraag me af waarom me dit overkomt :?. Wie kan me helpen? :X

🌞🍃

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er iets leuks in je eventlog?

• kamerplant
  • Niet online
Thanks voor je reply evevator. :)

Nee, ik mijn event viewer zie ik geen relevante informatie staan. Ook komt er geen nieuwe event bij als ik probeer in te loggen.

🌞🍃

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dat is toch erg simpel databeest in principe heeft niemand logon interactivly rights op een machine en deze moet je uitdelen.

* mutsje kan het ff niet vinden :( kom er nog op terug.

kun je je security audit ff op success en failure zetten en ook je overige audits (system events account logon etc.)

[ Voor 44% gewijzigd door mutsje op 28-05-2004 20:12 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
Zoals de foutmelding zegt, check je local policies eens.
Conf.scherm, administrative tools, local security policy.
Staat daar niet gespecificeerd dat niemand vanaf het netwerk aan de pc mag?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

sjaak

un giorno credi

Eigenschappen van Deze computer, Gebruikers, eigenschappen opvragen en vinkje zetten bij Remote inloggen? Of anders http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/20601/20601.html ?

• kamerplant
  • Niet online
Tot op vandaag wist ik niet eens dat die opties in Windows zitten, ik dacht enkel in domain-omgevingen. 8)7
Aangezien ik hiervan niet op de hoogte was, heb ikzelf hierin niks veranderd. Toch heb ik nagelopen of ik iets raars tegenkwam.

"Access this computer from the network" staat correct: Everyone, Administrators, ze staan erin.
"Deny login trough terminal services": Leeg, correct.

Voor de rest zie ik niet eens relevante opties erin staan.

Mutsje: Ik ben benieuwd, thanks alvast.
micha: Zoals je in de startpost ziet, heb ik dat gedaan :?

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 28-05-2004 20:24 ]

🌞🍃

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
Misschien kun je hier wat mee?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

sjaak

un giorno credi

Ben je als een andere user ingelogd toevallig op het systeem zelf, zou kunnen dat er maar ÊÊn loginsessie mag zijn. Kan me niet herinneren dat ik dit probleem tegen kwam, het werkte in een keer. :o

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Zeer toevallig dat ik er gisteren ook mee bezig was geweest en dezelfde error kreeg.
Zelfs als ik uitgelogd was nog steeds het probleem, ik kon wel volgens mij als administrator inloggen maar niet met mijn eigen account met admin rechten.

Ben al in overweging om maar een school licentie te kopen van windowsÂŽ server 2003 voor 23 euro volgens mij, en die dan gaan gebruiken want dat werkt iig wel.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15
DataBeest schreef op 28 mei 2004 @ 20:19:
"Access this computer from the network" staat correct: Everyone, Administrators, ze staan erin.
"Deny login trough terminal services": Leeg, correct.
En deny logon locally en ook nog logon locally
Die zijn namelijk het belangrijkst, ik weet het klinkt vreemd want in principe log je remote aan, maar toch local..

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat "Logon locally"-recht heeft een user normaal gesproken (behalve op een DC - daar heeft een administrator het per default alleen maar Databeest is zelfs administrator) - dus wat jullie zeggen klopt wel, maar als hij dat recht niet heeft zou hij theoretisch ook op de console niet kunnen aanloggen.

Weet je zeker dat in de registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server de value 'fDenyTSConnections' niet op '1' staat en TSEnabled wel op 1 staat?

Verder - opnieuw in gpedit.msc -> Computer Config -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment -> Allow logon through Terminal Services - staat daar de user wel bij?

• kamerplant
  • Niet online
Guttegut, dat was het 8)7
Blijkbaar las ik er telkens overheen, dat moet haast wel. Via het control panel neem ik aan dat ik dezelfde gegevens zag. :+

Goed, het werkt. Het werkt perfect zelfs. Dank je :D

Het lijkt mij dat dit mis is gegaan door de upgrade Win2000 > WinXP. Het lijkt me stug als dit standaard onjuist staat. :)

🌞🍃

• elevator
  • Niet online

elevator

Vermoedelijk inderdaad - de users die je via 'My Computer' toevoegt is eigenlijk een user-group editor (die van de security group 'Remote Desktop Users') dus door in die policy deze group en Administrators te zetten (zoals het bij mij default staat) zou je er ook al moeten zijn :)
Pagina: 1