Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[rml] scrollable code tags

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Naar aanleiding van een aantal Beveiliging & Virussen topics vroeg ik me af ofdat we geen 'scrollable' code-alike tag kunnen creeeren die niet scrolled.

Ik weet dat ACM hier in het verleden al mee bezig is geweest en wat ik net begrepen heb was dit niet mogelijk omdat JavaScript niet wenselijk is in RML output - dit is te begrijpen uiteraard.

Ik zou echter willen voorstellen dat er een aparte tag komt zodat de poster op kan geven dat het scrollbaar moet zijn - hiermee voorkom je kompleet onsleesbare topics (want pathnames zijn nogal lang - en die staan vaak in Hijackthis logs :P ) en hoeft het niet per se via JavaScript geregeld te worden omdat de poster het zelf op kan geven :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

voor de nieuwe layout wil ik sowieso iets met de code-tags gaan doen om layout-verneuking te voorkomen; ik ben nog aan het kijken hoe ik dit het beste op kan lossen..

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ligt het aan mij of zou dat niet zo heel erg ingewikkelt zijn? Verder lijkt me dat je hier geen JavaScript voor nodig hebt?

testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest
testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest

Hmm.. ik zie net dat bovenstaande gewoon niet in IE werkt.. nouja.. open een echte browser en je begrijpt wat ik bedoel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 29-05-2004 19:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
niet iedereen heeft HTML-rechten Spider :)

Verwijderd

Spider.007 schreef op 29 mei 2004 @ 18:54:

Hmm.. ik zie net dat bovenstaande gewoon niet in IE werkt.. nouja.. open een echte browser en je begrijpt wat ik bedoel ;)
En natuurlijk is het weer Internet Explorer dat het heeft gedaan. :Z
Je had ook een breedte moeten meegeven.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

G33rt schreef op 29 mei 2004 @ 19:17:
niet iedereen heeft HTML-rechten Spider :)
Ik bedoel dan ook natuurlijk dat de gegeven stijl standaard aan de code-opmaak gehangen zou kunnen worden :)
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 19:19:
[...]

En natuurlijk is het weer Internet Explorer dat het heeft gedaan. :Z
Je had ook een breedte moeten meegeven.
Ik heb er al een breedte ingezet en waarempel, IE doet het ook :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

max-width is natuurlijk perfect hiervoor, maar IE is inderdaad het grootste probleem. Dat tesamen met het feit dat IE de scrollbar in de box rendert waardoor je bij een horizontale scrollbar er ook altijd gratis een verticale bijkrijgt (en andersom).

Daarbij wil ik bij een dergelijke oplossing toch een mogelijkheid bieden om de code 'breder' te bekijken. De opzet die ik vorig jaar daarvoor gemaakt had kon 'uitklappen' en bood ook een mogelijkheid de code in een popup te laten zien; hiervoor waren echter teveel wijzigingen in de RML-code noodzakelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 29-05-2004 21:35 ]

Intentionally left blank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Wat Spider.007 aangeeft is idd wat ik bedoel (we gebruiken het ook in de FAQ).

Wat crisp zegt snap ik ook wel, maar misschien dat er gewoon een tag bij kan komen die deze eigenschappen heeft zonder al dat fancy uitklappen, popuppen enzo? :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op 29 mei 2004 @ 21:40:
Wat Spider.007 aangeeft is idd wat ik bedoel (we gebruiken het ook in de FAQ).

Wat crisp zegt snap ik ook wel, maar misschien dat er gewoon een tag bij kan komen die deze eigenschappen heeft zonder al dat fancy uitklappen, popuppen enzo? :)
In de nieuwe layout is een layout-verneukende post dusdanig verneukend dat het eigenlijk niet meer gewenst is, dus dat betekent dat ik sowieso elke vorm van layout-verneuking wil tegengaan. Dat zal dan integraal ook gaan worden toegepast op de huidige layout omdat de RML immers niet template-afhankelijk is. Het uitklappen laat ik denk wel varen, maar een mogelijkheid om de code zonder horizontale scrolling zichtbaar te maken moet er denk ik toch wel zijn; een popup lijkt me dan het meest geschikt.

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 29-05-2004 21:58 ]

Intentionally left blank

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
crisp schreef op 29 mei 2004 @ 21:57:
een popup lijkt me dan het meest geschikt.
Zou je hier please nog een keertje over na willen denken :P. Ik (en ben vast niet alleen) heb echt een hekel aan alles wat met een pop up te maken heeft :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op 29 mei 2004 @ 21:57:
[...]

In de nieuwe layout is een layout-verneukende post dusdanig verneukend dat het eigenlijk niet meer gewenst is, dus dat betekent dat ik sowieso elke vorm van layout-verneuking wil tegengaan. Dat zal dan integraal ook gaan worden toegepast op de huidige layout omdat de RML immers niet template-afhankelijk is. Het uitklappen laat ik denk wel varen, maar een mogelijkheid om de code zonder horizontale scrolling zichtbaar te maken moet er denk ik toch wel zijn; een popup lijkt me dan het meest geschikt.
Hmm.. een popup zou niet echt mij voorkeur hebben; is het geen alternatief om de layer met de code onmouseover of onclick gewoon de maximale breedte te geven in een layer die boven de pagina hangt?

---

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

komt dus in nieuwe templaat; hoe of wat is nog undecided...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.