TomTom 2: GPS Positie onbetrouwbaar

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Hallow,

Ik heb een vraagje. Ik heb een PDA-tje (Asus Mypal A620). Als ik hiermee de TomTom opstart, geeft hij direct de melding:

GPS Positie onbetrouwbaar.

Ik laat TomTom direct opstarten in het Navigator menu (Navigeer naar, Instellingen enz.)

Als ik eerst begin met de kaart, dan ergens willekeurig ergens "klik" en dan de Navigator laad, is de locatie ineens wel bekend.

Weet iemand hoe dit zit? MOET je TomTom eerst laden met de kaart en daarna de navigator? Of doe ik iets fout? Ik gebruik TomTom 2.0 met update 2.24 en GPS driver 2.06

Thx :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
deze probs heb ik ooit eens opgelost, door 2.04 GPS driver te installen met de Nwste versie van TomTom 2, sjek anders www.pocketpcclub.nl

..::System Specs::..

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Heb je de cracked versie? dan kan het iig voorkomen.. zo niet, lekker upgraden naar tomtom3 :)

Begrijp me niet verkeerd.. ik heb tomtom gekocht.. en als je met cracks gaat werken kan het nou eenmaal voorkomen dat het niet lekker werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door stfn345 op 28-05-2004 19:29 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Soms wordt de positie pas bekend als je een paar meter hebt bewogen, schijnt een bekend verschijnsel te zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Die melding verschijnt toch sowieso altijd eerst op je scherm. Er moet immer eerst een fix op de sats verkregen worden.

De TTFF (Time To First Fix) is afhankelijk van de tijd dat het ding "uit het zicht" van de stats is geweest, zo heb ik me laten vertellen. Indien dit lang is, dan spreekt men over een colf-fix en moet een complete gegevensset van de sats opnieuw worden ontvangen. Volgens de info die ik heb gekregen duurt zo'n transmissie 30 seconden en wordt elke 30 seconden herhaald.

Maar er zijn redenen te bedenken waardoor die transmissie fout gaat. Bijvoorbeeld objecten die in het zicht staan of het feit dat je aan het rijden bent en steeds van richting vernaderd. Hierdoor is het mogelijk dat niet alles binnenkomt en op de volgende transmissie moet worden gewacht. Op die manier is een cold-fix van tussen de 35 en 40 seconden volgens mij een hele snelle, maar liggen tijden van 1 minuut op langer ook voor de hand.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij het aanzetten van de GPS muis krijg je zowieso een cold-fix. (de stroom is er tenslotte afgeweest). Dan verdient het de voorkeur om even met de auto stil te blijven staan totdat je een fix hebt. Als je direct gaat rijden duurt het soms tot 2 minuten. Blijf je stilstaan, dan kan ie binnen 30 seconden een fix vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1